Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eeuwe » 27 jun 2019, 17:43

Mooie discussies hier vandaag :lezen: heb genoten

alt

Bericht door alt » 27 jun 2019, 17:48

Mijn boute mening over onderwijs & links in het algemeen.

Onderwijzers hebben de passie om (kleine) mensen n stof bij te brengen om beter in de maatschappij te kunnen functioneren.
Linkse mensen denken dat IEDEREEN d.m.v. onderwijs een beter mens gaat worden.
Dat is de overlap in het denken.

Nog een.

Mensen die beweren dat andere mensen dom zijn, hebben weinig tot geen levenservaring.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 27 jun 2019, 17:49

Afbeelding

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 27 jun 2019, 23:07

Robin schreef: 27 jun 2019, 10:17
Bram schreef: 26 jun 2019, 23:19 Geldt ook voor moslims of mensen met een hoofddoek.
En hoe sta jij tegenover bijv zwaargelovige christenen, de Bible Belt, SGP, GPV, RK Kerk/Vaticaan?

Ben je daar in 't algemeen net zo mild/neutraal over als islam/moslims?
Ik sta mild/tolerant tegenover gelovigen die hun geloof mij niet door de strot duwen. Gematigde religieuzen dus, fanatici heb ik echt een hekel aan, en dan maakt het niet uit welke religie het is. Ik vind dat allemaal één pot nat. Da's natuurlijk niet zo heel erg tolerant, maar soit, zo denk ik daarover :tooth:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 27 jun 2019, 23:09

535d schreef: 27 jun 2019, 11:08
Bram schreef: 26 jun 2019, 23:19 Zit vast volk tussen dat fris is, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.
Fixed, meteen wat meer een beeld van de realiteit. :)

Maar als dat zo zou zijn wat jij stelt Bram, waarom is het dan bij Opsporing Verzocht vaak tot bijna altijd lichtgetint? Als je de cijfers ernaast gaat leggen dan komt dit beeld nog explicieter naar voren.
Omdat een bepaalde categorie zich blijkbaar niet aan kan, of wil passen. En daar heb ik ook een ontzettende hekel aan. Maar nogmaals, dat wil niet zeggen dat alle Marokkaanse gasten maar klootzakken, draaideurcriminelen of losers zijn :)

Philipoo

Bericht door Philipoo » 27 jun 2019, 23:29

smiley schreef: 27 jun 2019, 17:49 Afbeelding
Gelukkig doe ik een master in biomedical engineering. Is half medisch, dus ze mogen m’n linker helft dan vermalen voor in een plastic bakje van de ah to go

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 27 jun 2019, 23:41

Die moest ik even googlelen. https://en.wikipedia.org/wiki/Biomedical_engineering
Lijkt me reuze interessant. :thumbup:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 27 jun 2019, 23:44

Vermakelijke discussie. Veel leuke passages voorbij zien komen.

Heb gelachen om de discussie over Trump. Alle, zogenaamde Trump haters zijn wat mij betreft echte slechte verliezers. Kijk je terug naar de jaren voor de verkiezing van Trump............ dan zie je dat ze bijna zonder uitzondering Clinton als de vleesgeworden duivelin zonder hart afschilderden. Want niets was beter dan de heilige Obama. Komt daar ineens Trump door de bocht. Shit, Clinton alles vergeven, vergeten en weer op het schild gehesen. Trump, die zei dingen die niet konden, zit tegen het zwakbegaafde aan en heeft één gave....... hij verpersoonlijkt de mens die alle slechte kwaliteiten bezit. De nieuwe duivel. En dan vervolgens veronderstellen dat de Amerikanen hier nog intrappen. Hoezo dom ? Verbijstering als de Amerikaan besluit dat Trump de minst slechte voor hem/haar is. Want Clinton was toch ook gewoon geen geloofwaardige optie.

Als je, naar mijn mening, iets van mensenkennis hebt wist je gewoon dat er een keer niet aan de leiband van de deugers meegelopen zou gaan worden. En dat gebeurde dus in de VS, zoals dat ook bij de Brexit gebeurde. Vervolgens zit ik me soms bijzonder te amuseren hoe werkelijk alles uit de Trump-haterskast wordt getrokken om hem over werkelijk alles te bashen. Dat is geen oppositie meer, dat is blinde haat en rancune. Hoe durft die domme Amerikaan ons, de beterweters en deugers en iwappies, recht in onze bek de middelvinger te geven ? Ik hoop dat ze in de VS de Volkerts nog even onder de duim kunnen blijven houden.

En kijk nou even naar de nieuwe kandidaten die het in de VS tegen Trump op moeten gaan nemen...... de kans is groot dat er door politiek gekonkel, machtsspelletjes en verborgen (financiele) agenda’s weer één kandidaat over blijft die door de kiezer weer op de juiste waarde wordt ingeschat. En dat betekend wellicht, ondanks dat de media vol staat met zichzelf heel intelligente vindende mensen, die zeggen dat je niet op Trump moet stemmen........... de kiezer daar feilloos doorheen prikt en weer Trump stemt.

Gr Ron

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 28 jun 2019, 00:07

Klasse, zo zie ik het ook.

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 28 jun 2019, 00:18

:beer:

Danielj

Bericht door Danielj » 28 jun 2019, 00:38

RS-Ron schreef: 27 jun 2019, 23:44 Vermakelijke discussie. Veel leuke passages voorbij zien komen.

Heb gelachen om de discussie over Trump. Alle, zogenaamde Trump haters zijn wat mij betreft echte slechte verliezers. Kijk je terug naar de jaren voor de verkiezing van Trump............ dan zie je dat ze bijna zonder uitzondering Clinton als de vleesgeworden duivelin zonder hart afschilderden. Want niets was beter dan de heilige Obama. Komt daar ineens Trump door de bocht. Shit, Clinton alles vergeven, vergeten en weer op het schild gehesen. Trump, die zei dingen die niet konden, zit tegen het zwakbegaafde aan en heeft één gave....... hij verpersoonlijkt de mens die alle slechte kwaliteiten bezit. De nieuwe duivel. En dan vervolgens veronderstellen dat de Amerikanen hier nog intrappen. Hoezo dom ? Verbijstering als de Amerikaan besluit dat Trump de minst slechte voor hem/haar is. Want Clinton was toch ook gewoon geen geloofwaardige optie.

Als je, naar mijn mening, iets van mensenkennis hebt wist je gewoon dat er een keer niet aan de leiband van de deugers meegelopen zou gaan worden. En dat gebeurde dus in de VS, zoals dat ook bij de Brexit gebeurde. Vervolgens zit ik me soms bijzonder te amuseren hoe werkelijk alles uit de Trump-haterskast wordt getrokken om hem over werkelijk alles te bashen. Dat is geen oppositie meer, dat is blinde haat en rancune. Hoe durft die domme Amerikaan ons, de beterweters en deugers en iwappies, recht in onze bek de middelvinger te geven ? Ik hoop dat ze in de VS de Volkerts nog even onder de duim kunnen blijven houden.

En kijk nou even naar de nieuwe kandidaten die het in de VS tegen Trump op moeten gaan nemen...... de kans is groot dat er door politiek gekonkel, machtsspelletjes en verborgen (financiele) agenda’s weer één kandidaat over blijft die door de kiezer weer op de juiste waarde wordt ingeschat. En dat betekend wellicht, ondanks dat de media vol staat met zichzelf heel intelligente vindende mensen, die zeggen dat je niet op Trump moet stemmen........... de kiezer daar feilloos doorheen prikt en weer Trump stemt.

Gr Ron
Bernie Sanders gaat weer runnen for president. Die heeft een vragenuurtje op Reddit gedaan (waar het overigens wemelt van pro-democraten en anti-trump) en hij is werkelijk geen enkele keer kritisch bevraagd over de haalbaarheid van z'n plannen. Allemaal zorg, allemaal eerlijk inkomen en alleen de top 1,5% betaalt daarvoor.

Hoe mensen het allemaal happen als zoete koek en zich totaal niet afvragen in hoeverre dit ooit te realiseren is (zeg maar gewoon niet) en dat uiteindelijk de middenklasse keihard de pineut is.

Wat betreft de klimaatdiscussie: geen idee wat er nou precies gaande is. Eerlijk gezegd weet ik het niet en ik denk heel veel mensen niet. Los van wat er aan de hand is, is het gewoon oerstom om maar miljarden tegen iets aan te gooien wat 0,0 gaat veranderen.

Wel vind ik dat er serieus moet worden gekeken naar duurzamere energie en dat er ook serieus moet worden ingegrepen op plasticproductie, leegvissen en massale boomkappingen. Als co2 al überhaupt een probleem is, waarom start je dan niet bij het redden van die duizenden vierkante kilometers co2 absorberende boompjes.

Maar dat zal wel te simpel zijn..

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 jun 2019, 07:12

Goed verhaal RS-Ron.

Inderdaad DanielJ.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 28 jun 2019, 07:58

Ik ben tegen verboden, maar ik snap wel de aversie tegen de SUV en crossovers. We willen allemaal minder uitstoot, maar de klant en autofabrikanten willen allemaal de hoogte in. Met als gevolg extra brandstofverbruik.

https://www.autobild.de/artikel/politik ... 88317.html

Daarnaast rijden SUV's en crossovers minder fijn. Zet een BMW X2 tegenover een 3-serie Touring en de 3-serie wint het echt op alle fronten. Beter onderstel, sneller, zuiniger, ruimer etc. Geldt voor (bijna) alle vergelijkingen. Een SEAT Ateca tegen de Leon? Doe mij maar de Leon. Passat vs Tiguan? De Passat. Etc etc.

Elise

Bericht door Elise » 28 jun 2019, 08:31

RS-Ron schreef: 27 jun 2019, 23:44 Heb gelachen om de discussie over Trump. Alle, zogenaamde Trump haters zijn wat mij betreft echte slechte verliezers.
Ik doe wat in aandelen en als een fonds zakt schreeuwt men moord en brand en ligt het uiteraard aan Trump en de handelsoorlog.
Want als ze het zelf in de portemonnee voelen dan merk je pas echt wat voor slechte losers als er rondlopen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 jun 2019, 08:40

sitechris schreef: 28 jun 2019, 07:58 Ik ben tegen verboden
En ik ben 'n lesbienne in een mannenlichaam. :D

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 28 jun 2019, 09:05

Bram schreef: 27 jun 2019, 23:09 Maar nogmaals, dat wil niet zeggen dat alle Marokkaanse gasten maar klootzakken, draaideurcriminelen of losers zijn :)
Hier heb je ook gelijk in hoor, en dat doe ik zelf ook niet. Maar soms wel lastig hoor om niet te generaliseren. Helaas is het wel een hele grote groep dat klootzak is en schijt heeft aan alles en iedereen. Over intolerantie gesproken. :)
Philipoo schreef: 27 jun 2019, 23:29 Gelukkig doe ik een master in biomedical engineering. Is half medisch, dus ze mogen m’n linker helft dan vermalen voor in een plastic bakje van de ah to go
Plastic? :) Van zo'n groene duurzame vent kunnen ze vast wel die linkerhelft vermalen tot BIO suikerriet frietbakjes. :thumbup: Om vervolgens je andere helft ter aarde te storten in dat CO2 uitspuwende Italiaanse wonder uit de jaren 70. :mrgreen:

Philipoo

Bericht door Philipoo » 28 jun 2019, 09:56

535d schreef: 28 jun 2019, 09:05
Philipoo schreef: 27 jun 2019, 23:29 Gelukkig doe ik een master in biomedical engineering. Is half medisch, dus ze mogen m’n linker helft dan vermalen voor in een plastic bakje van de ah to go
Plastic? :) Van zo'n groene duurzame vent kunnen ze vast wel die linkerhelft vermalen tot BIO suikerriet frietbakjes. :thumbup: Om vervolgens je andere helft ter aarde te storten in dat CO2 uitspuwende Italiaanse wonder uit de jaren 70. :mrgreen:
Wel schattig dat je je research hebt gedaan naar me! Alfa'tje is echter al ruim 2 jaar verkocht, nog genoeg benzineslurpers over though

alt

Bericht door alt » 28 jun 2019, 10:14

Weten jullie waar de mensen van de bijbelbelt oorspronkelijk vandaan komen?

Jaren geleden las in het plaatselijke suffertje een column van de directeur van het poldermuseum.
Toen de Spaanse hertog Alfa in 1568 de edelen Egmond & Horne liet onthoofden in Brussel, zijn twee dominees uit de zuidelijke Nederlanden met hun aanhang naar de noordelijke Nederlanden gevlucht.
Zo krijg Alkmaar in 1 jaar tijd 15 % vluchtelingen uit de zuidelijke Nederlanden, wat grote problemen op leverde met de huisvesting van zowel Almaarders als de vluchtelingen.
Steden als Amsterdam, Haarlem, Utrecht kregen in 1 jaar tijd tot 30 % vluchtelingen.
Nu de bijbelbelt, daar kwamen tot 60 % vluchtelingen erbij in 1 jaar tijd.
Zoals Dordrecht, Middelburg, Vlissingen.
Dit heeft ook invloed op onze dialecten gehad.
In het grootste deel van Noord & Zuid Holland sprak men Westfries,
In Amsterdam kwamen vluchtelingen uit Belgisch Brabant, die hebben die speciifike A klank in het Amsterdams gebracht.
Zoals jullie weten is het ABN het Haarlems dialect dat tot het gangbare Nederlands is geworden, maar in Haarlem sprak men Westfries.
De vluchtingen in Haarlem kwamen uit Duinkerken & omgeving, die spraken een dialect dat de Belg nu nog niet goed kan verstaan.
Deze mengeling van deze twee dialecten is nu ons ABN geworden.

Dit is 450 jaren geleden gebeurd & ondervind Nederland nog steeds de gevolgen hier van.
Vandaar dat ik de toekomst van Nederland met de Mohammedaanse vluchtelingen somber inzien.
Dit wordt een derde grote groepering in Nederland met tegenstrijdige menselijke waarden.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 jun 2019, 10:31

sitechris schreef: 28 jun 2019, 07:58 Ik ben tegen verboden, maar ik snap wel de aversie tegen de SUV en crossovers. We willen allemaal minder uitstoot, maar de klant en autofabrikanten willen allemaal de hoogte in. Met als gevolg extra brandstofverbruik.

https://www.autobild.de/artikel/politik ... 88317.html

Daarnaast rijden SUV's en crossovers minder fijn. Zet een BMW X2 tegenover een 3-serie Touring en de 3-serie wint het echt op alle fronten. Beter onderstel, sneller, zuiniger, ruimer etc. Geldt voor (bijna) alle vergelijkingen. Een SEAT Ateca tegen de Leon? Doe mij maar de Leon. Passat vs Tiguan? De Passat. Etc etc.
Post dat onderste eens op een caravanforum, bijvoorbeeld. Nogal subjectief ;)

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 28 jun 2019, 10:35

Philipoo schreef: 28 jun 2019, 09:56 Wel schattig dat je je research hebt gedaan naar me! Alfa'tje is echter al ruim 2 jaar verkocht, nog genoeg benzineslurpers over though
Begin bij jezelf als je gelooft in ''global warming''. :)

WJ

Bericht door WJ » 28 jun 2019, 10:47

535d schreef: 28 jun 2019, 10:35
Philipoo schreef: 28 jun 2019, 09:56 Wel schattig dat je je research hebt gedaan naar me! Alfa'tje is echter al ruim 2 jaar verkocht, nog genoeg benzineslurpers over though
Begin bij jezelf als je gelooft in ''global warming''. :)
Even los van de discussie hoe het tot stand komt, maar jij gelooft niet dat de aarde opwarmt?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 jun 2019, 10:49

Komend weekend iig wel weer ff :)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 28 jun 2019, 10:55

Waar jullie je druk om maken. Een Fiesta ST die de nieuwe parel op DF is lijkt me zorgelijker.......

WJ

Bericht door WJ » 28 jun 2019, 10:58

tomgtr schreef: 28 jun 2019, 10:55 Waar jullie je druk om maken. Een Fiesta ST die de nieuwe parel op DF is lijkt me zorgelijker.......
FWD MASTERRACE! :mrgreen:

Al vind ik de Trump "support" hier toch ook best zorgelijk... :dood:

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 28 jun 2019, 11:00

WJ schreef: 28 jun 2019, 10:47 Even los van de discussie hoe het tot stand komt, maar jij gelooft niet dat de aarde opwarmt?
Als je even terugleest geef ik reeds eerder aan dat het klimaat altijd verandert. :tooth: Kan vriezen, kan dooien. Of wij daar invloed op kunnen hebben door o.a. terugdringen CO2.,.. mwoah, next! :)
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 28 jun 2019, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie