BMW 320si

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

BMW 320si

Bericht door Panda de Beer » 12 apr 2006, 11:19

Lijkt dit jullie wat? Een BMW 320i met speciale 175pk 4-cilinder. Een homologatiespecial voor de WTCC.
Wel een dure grap, 43.700 euro, maar daar krijg je wel het M aerodynamicapakket voor en de kleur Carbon Schwarz.

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=40829
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4231
http://www.autoblog.nl/archive/2005/11/ ... _bmw_320si
http://www.autoxperience.tv/toontext.asp?id=12124

Meer info in het Duits:
http://www.autokiste.de/start.htm?site= ... 1/4800.htm

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 apr 2006, 11:26

Je heb het gelezen, mooie auto maar er ontbreken 100pk :cry: Idee is leuk maar de commercie er om heen zuigt.

Prijs is te hoog, alijd voor een 325i gaan met hetzelfde paket. (gewoon M paket)

Trouwens BMW komt ook met een MEGA aanbieding voor de 130i met M sportpaket, leer, 18 inch xenon high exec. Vol navigatie metallic voor slechts 47K euro.

Ik heb voor die van mij een exec. zonder vol navgatie 52K betaald :cry: Is weer een mindere actie van BMW, maar 1 ding scheelt, uitsluitend in zwart metallic te verkrijgen en geen le mans blauw. Toch mijn lievelingskleur.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 apr 2006, 11:27

Dus of voor 47K een 130i helemaal vol met M paket en 18 inch of een 320si voor 44K Nou dan weet je het wel natuurlijk.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 12 apr 2006, 11:38

Het zou mooi zijn als BMW een 'echte' 320is zou maken, (bijna) M3 prestaties in een gewoon 316i jasje voor een serieuze lap geld minder.
E90, 2.5 L4, 300pk @ 8500rpm of zo, 1300kg, sper, fatsoenlijke remmen, semi-kuipjes en wat racy goodies (carbon op deuren en dash of zo) voor €60k, waar is de rij waar ik achteraan kan sluiten?

Dit is een marketing wagentje van niks, sorry.
Laatst gewijzigd door Peter Tunissen op 12 apr 2006, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 12 apr 2006, 11:38

320si heeft een minimaal 50pk te weinig, balans kan wel eens heel erg fijn zijn met die 4 cyl. er in.

Dam, wat een 130i aanbieding............ niet normaal at ee aanbieding!

Michel

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 12 apr 2006, 11:38

"Komt" zei je?

*zoekt boom*

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 12 apr 2006, 11:39

Overigens over de remmen van de 320si:
Um der gesteigerten Motorleistung Rechnung zu tragen, ist der BMW 320si mit einer größeren Bremsanlage ausgerüstet. Vorne und hinten sorgen innenbelüftete Scheibenbremsen mit 16 Zoll Durchmesser für optimale Verzögerung. Außerdem ist das Fahrzeug mit größeren Radlagern bestückt.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 12 apr 2006, 12:25

remmen en lagers zitten al op een 130i.

die speciale versie van de 130i komen er maar een paar van.

320si is inderdaad een aanfluiting 175pk een clio heeft tegenwoordig al meer.

Laten ze mij eens bellen bij bmw ontwikkeling dan zal ik eens knappe bmw op de markt plempen. Dan staan jullie met de mond open.

zon 320si kan je gewoon mooi in de showroom laten staan.

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 12 apr 2006, 13:10

Andre voor M-Sport president!

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 12 apr 2006, 13:45

175 pk uit 2 liter.

Met m'n Kreidler uit 1979 haalde al meer uit 49,9cc.

Liep wel mooi tegen de 100(net als m'n oma nu)

:twisted:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 apr 2006, 14:09

LOL

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: BMW 320si

Bericht door Dutch » 12 apr 2006, 14:37

Panda de Beer schreef:homologatiespecial
Dat woord is tegenwoordig érg aan inflatie onderhevig.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 apr 2006, 15:12

Wat zou het mothafuck gaaf zijn als BMW het lef had gehad om een 275 pk 4 cylinder op de markt te brengen.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: BMW 320si

Bericht door Michel P » 12 apr 2006, 15:25

Dutch schreef:
Panda de Beer schreef:homologatiespecial
Dat woord is tegenwoordig érg aan inflatie onderhevig.
Marketingspecial is idd een betere naam, kijk naar de DTM audi edition en dit zielige autotje!

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 apr 2006, 15:34

Ja maar ze moeten toch ergens de race inspanningen kunnen terug verdienen, of dit de juiste weg is ? Bij BMW is het echt een gemiste kans want ze hebben er wel het een en ander aan gedaan, zo is de motor die er in zit niet voorzien van valvetronic om minder draaiende delen te hebben en hogere toerentallen toe te laten. En het onderblok schijnt ook hetzelfde te zijn van de WTCC racer.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 12 apr 2006, 20:03

Panda de Beer schreef:Overigens over de remmen van de 320si:
Um der gesteigerten Motorleistung Rechnung zu tragen, ist der BMW 320si mit einer größeren Bremsanlage ausgerüstet. Vorne und hinten sorgen innenbelüftete Scheibenbremsen mit 16 Zoll Durchmesser für optimale Verzögerung. Außerdem ist das Fahrzeug mit größeren Radlagern bestückt.
Knap als je in 18" velgen 16" schijven plus remklauw kwijt kan.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 12 apr 2006, 22:02

Ze zouden die 175pk si motor in de 'één' moeten lepelen.

120si, lijkt me een lekker rij-ijzer.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 12 apr 2006, 22:13

265pk in een einser is al niet spectucalair.

175pk kan wel maar dan moet ie onder 1000kg wegen. Tja en daar weten we het antwoord inmiddels wel op.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 12 apr 2006, 22:25

Rico v Velzen schreef:Wat zou het mothafuck gaaf zijn als BMW het lef had gehad om een 275 pk 4 cylinder op de markt te brengen.
Zou die dan ook langer dan twee WTCC-races meegaan?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 12 apr 2006, 22:46

Nou, zo'n 2.5 S14 (E30 M3 blok voor de niet-fappers :wink:) kan betrouwbaar tot 300pk getuned worden.
En dat is dan eind-jaren-'80 techniek, dus het zou toch wel moeten kunnen denk ik?

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 12 apr 2006, 22:49

met 2.5 kan het zeker betrouwbaar.

In de nieuwe m2 hebben ze het over 4cil turbo en dat zou ik heel jammer vinden.

Bmw en turbo is diesel.
Ik zou zelf ook nooit de 3l turbo van bmw kiezen als had ie 400pk.

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 13 apr 2006, 07:08

Elmar schreef:Knap als je in 18" velgen 16" schijven plus remklauw kwijt kan.
Golf GTI heeft ook 18" ers standaard en 16" remschijven.

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 13 apr 2006, 07:09

Andre schreef:265pk in een einser is al niet spectucalair.
Jij bent gewoon verwend of je stelt je eisen te hoog :)

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05

Bericht door Marc » 13 apr 2006, 13:17

Ik ben toch wel benieuwd naar een test van deze wagen. En dan een echte test, dus ook circuit meepakken en zo. Ik vermoed dat ie inderdaad veel te zwaar is voor een 2 liter, maar toch.

Ik zucht maar weer eens mee met de anderen 'waar zijn de lichte wagens gebleven?'. En dan niet alleen licht op papier, maar ook op de weegschaal aub!

Met 175pk op 1400kg is het minder lol hebben dan 125pk op 1000 kg, volgens mij.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 apr 2006, 18:51

Mee eens mischien moet deze auto een kans hebben. BMW is ook weer niet helemaal gek, ergens moeten er toch sportgenen naar boven komen. Want we lullen wel over slechts 175pk ofzo en marketing shit, maar wat is het karakter van de motor ? Ik las elders door trekken tot 8000 toeren tot de mogelijkheden behoort. (autovisie) Kijk dat zegt wel weer wat.

Hoe is de beleveing van deze auto ? Dat is de vraag.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Erminio, jvb, Kasteel, Majestic-12 [Bot] en 38 gasten