RS-Ron schreef: 19 mei 2019, 11:11
Keurig exemplaar, zet ff de stavaza mbt de 156 pijnpunten erbij.
Gr Ron
Grootste pijnpunt voor een 156 is roest aan de bodem, de roestduivel komt bij elke 156 een keer langs. Het probleem is dat dit van binnenuit komt. Om het dus goed aan te pakken, moet je de bodem dus van binnen en van buiten kaal maken en behandelen. Dit heeft de vorige eigenaar gelukkig gedaan, ben zelf totaal niet handig! Verder heeft hij ook de randen achter de deurrubbers behandeld en een roestplek achter de achterruitenwisser aangepakt. De enige plaats waar nu wat roestvorming zit is bij de wielbakken achter. Voor het mooie zou dat een keer aangepakt moeten worden, maar ik ga daar geen geld meer in steken.
Een GTA blok is behoorlijk bullit proof en kan hoge kilometerstanden makkelijk aan. De nokkenassen zijn al een keer vervangen bij deze, deze willen nog wel eens slijten. Distributieriem moet overigens wel elke 3 jaar vervangen worden, dus die is over een half jaar wel aan de beurt. Laat dit wel door een specialist doen, want dat komt vrij kritisch.
Verder is het natuurlijk een Italiaanse auto, het zit net allemaal wat minder degelijk in elkaar vergeleken met Duitse auto's. Als je allergisch bent voor een rammeltje, dan zou ik geen Alfa nemen. Ik stoor me daar niet zo erg aan, dat maakt de Busso V6 meer dan goed.
