BMW M2
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: BMW M2
Ik heb gisteren de kw1 onder de 135i weggehaald , bleek dat de fabrikant van de achterdempers vooral in caravans te doen. Ben het merk vergeten. Was wel heel zacht allemaal
- Leen
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW M2
totally agree , rij nu weer even in de csl en beter wordt het (op de trage bak en slechte remmen na) nooit meer , wat een beleving en geluid , nog steeds , en wat een balans.Robin schreef: ↑08 jun 2019, 10:36 Ik snap je jacobt.
Een M2C heeft deelt dus weer niet de motor met gewone BMWs, buiten dat rijden M2 en 1M echt sportiever dan 135/235 ivm M3/4 onderstellen.
Ergo 'n 1M is de lekkerst rijdende/sturende/gooiende/voelende M sinds de E46 M3 CSL. Daar kan niks tegenop nu.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
De ex-eigenaar van mijn M2 had ook een Ring M135i met KW Clubsport onderstel. Tijdens de proefrit en ophaling heb ik daar ook een stukje mee mogen sturen in de Eiffel en ik vond de M2 toch heel erg goed out-of-the-box. Heel erg "planted" in die bochten rond het circuit.WillemBoer schreef: ↑07 jun 2019, 13:03 Hoorde vandaag dat onze vaderlandse “onderstellen baas” van BMW zijn auto’s (M2C) vanaf nieuw diret bij Intrax voor de deur zet om m te laten voorzien van een Intrax instelbare set.
Vandaag meegereden met een Intrax 1ke set, ongeloofelijk goed gewoon, denk je dat het standaard M onderstel al goed is...
In mijn geval stuur ik met de M2 ook 35K km/jaar over slechte Belgische wegen dus ik zie geen voordeel in een aangepast onderstel.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: BMW M2
Kw v1 en kw v3 is nogal een verschil
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
En tussen V3 en Clubsport zit ook nog wel wat verschil.
-
- Berichten: 11242
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
Mooi standaard houden of alleen verlagings veren.
M2 word nooit een race auto ook niet met v1 v2 of v3 je krijgt er alleen maar geratel van!
Als je er een trackday only auto van maakt dan kan het.
Mijn m2c is nagenoeg standaard. Dempers en veren voelen goed aan!
M2 word nooit een race auto ook niet met v1 v2 of v3 je krijgt er alleen maar geratel van!
Als je er een trackday only auto van maakt dan kan het.
Mijn m2c is nagenoeg standaard. Dempers en veren voelen goed aan!
- Bram
- Berichten: 15917
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M2
Vind je de bak echt zo traag? Ik rijd meestal in S3 en vind dat al prima, maar in S5 of S6 kan ik het toch niet echt traag meer noemen. Woest en onbehouwen wel, maar dat vind ik nou juist het aantrekkelijke aan de autoLeen schreef: ↑11 jun 2019, 09:55totally agree , rij nu weer even in de csl en beter wordt het (op de trage bak en slechte remmen na) nooit meer , wat een beleving en geluid , nog steeds , en wat een balans.Robin schreef: ↑08 jun 2019, 10:36 Ik snap je jacobt.
Een M2C heeft deelt dus weer niet de motor met gewone BMWs, buiten dat rijden M2 en 1M echt sportiever dan 135/235 ivm M3/4 onderstellen.
Ergo 'n 1M is de lekkerst rijdende/sturende/gooiende/voelende M sinds de E46 M3 CSL. Daar kan niks tegenop nu.
Welke blokken gebruik je trouwens bij de CSL? Ik rijd met dezelfde schijven rond en zou nog wel wat agressievere blokken willen hebben.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
Dus in de hiërarchie of fun is het M3 CSL > 1M > M2C?
Dinsdag was ik op Zandvoort met een collega met een M2 en dat ding heeft veel grip out of the box. Ik heb zelf niet gereden maar het maakt me hebberig voor mijn M2C
Zit er veel verschil tussen Intrax / Moton/AST? en weet iemand als er problemen met het chassis zijn omdat je van een divorced naar een coil over setup gaat?
Dinsdag was ik op Zandvoort met een collega met een M2 en dat ding heeft veel grip out of the box. Ik heb zelf niet gereden maar het maakt me hebberig voor mijn M2C
Zit er veel verschil tussen Intrax / Moton/AST? en weet iemand als er problemen met het chassis zijn omdat je van een divorced naar een coil over setup gaat?
-
- Berichten: 11242
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
Ik zou dan eerder de performance demperset van BMW nemen. Dat is getest en maakt minder geluid onder het rijden.
Die sets die jij noemt is meer voor track only en daar krijg vroeg of laat geratel mee
Die sets die jij noemt is meer voor track only en daar krijg vroeg of laat geratel mee
-
- Berichten: 51582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Een M2/C is iig geen Citroen BX en ook geen Sport Quattro André.
-
- Berichten: 11242
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
Daarom ik moet die aftermarket bende er niet op!
Vroeger allemaal gedaan ik weet wat ervan komt.
Mperformance parts nemen wat door bmw getest is of gewoon niet doen!
Vroeger allemaal gedaan ik weet wat ervan komt.
Mperformance parts nemen wat door bmw getest is of gewoon niet doen!
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
Hmm de M performance kit is toch gewoon een KW V3 kit?
https://www.kwsuspensions.net/productfi ... e/352200BH
Ik denk dat ik met wat top mounts begin en dan zie ik het wel.
https://www.kwsuspensions.net/productfi ... e/352200BH
Ik denk dat ik met wat top mounts begin en dan zie ik het wel.
- Erik
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
M performance sleevekit is ook gewoon rommel hoor, duurbetaalde rommel dat wel ja.
Ik ga er denk ik een setje Bilstein dempers ondergooien (met behoud van dat EDC, plug and play) en dan uiteraard weer 2cm verlaagd.
Dit keer de stabi's ook meepakken, een M3 ligt bij 250+kmh duidelijk losser op de weg dan een M5.
En dat kan natuurlijk echt niet
Ik ga er denk ik een setje Bilstein dempers ondergooien (met behoud van dat EDC, plug and play) en dan uiteraard weer 2cm verlaagd.
Dit keer de stabi's ook meepakken, een M3 ligt bij 250+kmh duidelijk losser op de weg dan een M5.
En dat kan natuurlijk echt niet
- Erik
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Ik heb onder mijn Sti een aangepaste Intrax HDA set gehad.WillemBoer schreef: ↑09 jun 2019, 08:50 Goed punt!
Onvoorstelbaar wat een (echt goed) onderstel kan doen met je auto!
Maar die Intrax is dan wel een set uit het hoge segment, zou de “instap” setjes van de bekende merken ook altijd links laten liggen.
Dat dempte wel, maar ging ook gewoon helemaal kapot.
-
Online
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW M2
Hoor ik vaker, Intrax werd mij ook afgeraden door een specialist
JRZ werd mij aangeraden, ook vanwege de goede (betere) aftersales
JRZ werd mij aangeraden, ook vanwege de goede (betere) aftersales
-
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW M2
Luister maar naar Andre. Die boel gaat allemaal rammelen. Leuk voor circuit, maar verder niet. Plus om de twee jaar reviseren.
- Leen
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW M2
Ik kan dat onderschrijven , intrax is mooi spul voor race gebruik of voor een tracktool , voor een daily m.i. niet nodig , het reviseren, eronder uithalen , opnieuw uitlijnen is uitermate vermoeiend en frustrerend voor een straat auto. heb daarom ( op advies van Dre destijds )op de m2 destijds de H&R veren( 230 euro ) erop gezet . en dat voldoet nu al 3 jaar prima .
heb met impreza's met de evo in het verleden ook alles geprobeerd ( het enige aftermarket wat tot nu toe bevalt omdat ik daar zo weinig mee rij zijn de proflex jumbo shocks op de EVO en de bilstein upside down dempers op de CSL .
heb met impreza's met de evo in het verleden ook alles geprobeerd ( het enige aftermarket wat tot nu toe bevalt omdat ik daar zo weinig mee rij zijn de proflex jumbo shocks op de EVO en de bilstein upside down dempers op de CSL .
-
- Berichten: 51582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Ik doe niks, hoe leuk 't ook staat qua verbeterde stance, m'n frontspoiler heeft er geen zin in.
En op de paar track- en driftdagen die ik per jaar doe ligt hij standaard echt wel ok.
En op de paar track- en driftdagen die ik per jaar doe ligt hij standaard echt wel ok.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Eergisteren met een random M2C liggen spelen op de snelweg. We hadden elkaar al even in de gaten en wanneer het verkeer opklaarde een sprintje 100-200 gedaan en dan herneming bij 200+.
100-200 was gewoon helemaal gelijk op. Hij had wel een passagier bij. +200 liep ie heel erg zacht uit en we zijn gestopt bij 240.
Leuke real life test.
100-200 was gewoon helemaal gelijk op. Hij had wel een passagier bij. +200 liep ie heel erg zacht uit en we zijn gestopt bij 240.
Leuke real life test.
-
- Berichten: 51582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Gisteravond uur of 21:30 terug uit Lemmer , ringweg. Zat 'n S8 V10(2008 model zeg maar) achter me. Neest me bij verkeerslicht keken de beide kerels al van 'wedstrijdje'.
Nee bedankt, misschien straks dacht ik:)
Later doordraaier A7 op geven ze pas gas toen ze 'recht stonden' (of misschien zaten ze voor hun doen al op hun tandvlees in de bocht?) en voluit.
Wat doe je dan(ik had er al op gerekend)?
Nah ik haalde ze redelijk owned met 2x 90 doortrekkend in.
Leuk eventjes.
Nee bedankt, misschien straks dacht ik:)
Later doordraaier A7 op geven ze pas gas toen ze 'recht stonden' (of misschien zaten ze voor hun doen al op hun tandvlees in de bocht?) en voluit.
Wat doe je dan(ik had er al op gerekend)?
Nah ik haalde ze redelijk owned met 2x 90 doortrekkend in.
Leuk eventjes.
-
- Berichten: 51582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Mooi Jussi. Dan is de jouwe gechipped denk ik.
- Bram
- Berichten: 15917
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M2
Je hoeft je auto niet lager te leggen met een andere set natuurlijk hè. Mocht ik voor een ander onderstel gaan, dan wil ik het zo hebben dat je dat aan de auto en de rijhoogte niet ziet.
-
- Berichten: 51582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
M2C onderstel is standaard prima voor wat ik er mee doe en wil. Misschien weer verkeerd uitgelegd?
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
-
- Berichten: 51582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Even zonder gekheid, real life schelen ze amper 'n (1) seconde 100-200 dus dat klop allemaal. Wel vind ik 'm vooral van 100-.....veel koppelkrachtiger in middengebied vanaf 2500 tot de rest. Maar in 't eggie hoeft 't weinig te schelen. Wat jij meemaakte.Jussi schreef: ↑26 jun 2019, 08:59 Eergisteren met een random M2C liggen spelen op de snelweg. We hadden elkaar al even in de gaten en wanneer het verkeer opklaarde een sprintje 100-200 gedaan en dan herneming bij 200+.
100-200 was gewoon helemaal gelijk op. Hij had wel een passagier bij. +200 liep ie heel erg zacht uit en we zijn gestopt bij 240.
Leuke real life test.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], BMeinders, Google [Bot], Joost H., Sabberjoch, Wimo, Wout309t en 1 gast