F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
- WJ
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
F1 is nooit alleen voor de beste rijder geweest, kijk maar naar Lewis. (HaHa) Het is een technische teamsport, het kunnen van fabrikanten, hun motoren, het design, het team, de strategie. Dat is F1 en dat mag imo nooit veranderen.
Max budgetten zou ik wel zien zitten maar helaas niet haalbaar.
-
Ze moeten beginnen met een eerlijkere verdeling van het geld vanuit de organisatie. Dat moet veel dichterbij elkaar komen te liggen, IPV enkele miljoenen voor een achterhoede team tot 150+ voor een team als Ferrari.
-
OnlineLuco
Ik zou het wel weer gaaf vinden als er meerdere bandenleveranciers komen, zie je heel de setups en strategien veranderen, dat vond ik altijd wel gaaf, en tanken weer terug, niks geen bandenmanagement, trappen zo hard je kan.WJ schreef: 06 jun 2019, 16:59 F1 is nooit alleen voor de beste rijder geweest, kijk maar naar Lewis. (HaHa) Het is een technische teamsport, het kunnen van fabrikanten, hun motoren, het design, het team, de strategie. Dat is F1 en dat mag imo nooit veranderen.
Laat de bandenleverancier er maar voor zorgen dat die een band maakt die het aankan.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dit had een fantastisch seizoen moeten worden.
De mercs moesten even lekker ophouden octaanbooster via de olie te injecteren, Ferrari is op tijd afgekapt met hun illegale electro turbo optie, en red bull heeft eindelijk iets wat niet voor 50% dnf zorgt.
Allemaal naar de klote door een band die maar bij 1 chassis past, waardoor na 6 wedstijden het gros de handdoek in de ring gooit.
Ongelooflijk.
Edit: Ah volgend jaar misschien.
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/3 ... n-f1-teams
Nou, geeft die Duitsers lekker alvast de beker voor 2019, en stuur ze naar huis. Dan valt er weer wat te kijken.
De mercs moesten even lekker ophouden octaanbooster via de olie te injecteren, Ferrari is op tijd afgekapt met hun illegale electro turbo optie, en red bull heeft eindelijk iets wat niet voor 50% dnf zorgt.
Allemaal naar de klote door een band die maar bij 1 chassis past, waardoor na 6 wedstijden het gros de handdoek in de ring gooit.
Ongelooflijk.
Edit: Ah volgend jaar misschien.
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/3 ... n-f1-teams
Nou, geeft die Duitsers lekker alvast de beker voor 2019, en stuur ze naar huis. Dan valt er weer wat te kijken.
- Mari Oh Oh!
Ferrari gebruikte ook olie om het motorvermogen te verhogen.
Maar inderdaad zonder budget cap(vind het niks) zijn er genoeg dingen mogelijk om de strijd eerlijker te maken. Dat is een eerlijkere verdeling van de pot, misschien zelfs iedereen hetzelfde. Winnen geeft je zoveel aanzien dat je alleen qua sponsoren al een financiële voorsprong hebt. Dat is meer dan genoeg. En het veto van welk team dan ook moet ook verdwijnen. Dat is geen level playing field.
Verder zou(maar dat is een heel klein dingetje) de pitvolgorde precies andersom moeten zijn. De huidige bevoordeelt het team dat het kampioenschap gewonnen heeft(konden we in Monaco zien) en voor elk team daaronder geldt ook: je kan het team dat verderop in de pitlane staat in een unsafe release situatie brengen. Verstappen had eigenlijk een plek moeten verliezen(want meteen na Bottas kwam Vettel), terwijl hun pitstop juist het snelst was, dat klopt gewoonweg niet...
Remmen gewoon van staal (maar wel grotere diameter, kan mooi met de 17" velgen) zodat de remweg langer wordt en uitremmen makkelijker wordt doordat je het beter in kan schatten. Verder iets minder downforce van vleugels en meer van de bodem zodat volgen makkelijker wordt.
En misschien nog wel het belangrijkst: banden die een berekenbaar gedrag hebben en waar je engineers geen bandenfluisteraars voor hoeven zijn.
Oh en een maximum wielbasis. De auto's worden veel te stabiel met deze lengte(probeer maar eens met een limo te driften). 3 meter is een mooi maximum. De MP4/4 zat op 2,875 meter, terwijl Mercedes nu rond de 3,7 of zelf hoger zit. En dat bij een bijna identieke wagenbreedte... Ik vind het ook niet om aan te staren eerlijk gezegd. Stel je voor dat de wagens nog 1,80m breed waren
Maar inderdaad zonder budget cap(vind het niks) zijn er genoeg dingen mogelijk om de strijd eerlijker te maken. Dat is een eerlijkere verdeling van de pot, misschien zelfs iedereen hetzelfde. Winnen geeft je zoveel aanzien dat je alleen qua sponsoren al een financiële voorsprong hebt. Dat is meer dan genoeg. En het veto van welk team dan ook moet ook verdwijnen. Dat is geen level playing field.
Verder zou(maar dat is een heel klein dingetje) de pitvolgorde precies andersom moeten zijn. De huidige bevoordeelt het team dat het kampioenschap gewonnen heeft(konden we in Monaco zien) en voor elk team daaronder geldt ook: je kan het team dat verderop in de pitlane staat in een unsafe release situatie brengen. Verstappen had eigenlijk een plek moeten verliezen(want meteen na Bottas kwam Vettel), terwijl hun pitstop juist het snelst was, dat klopt gewoonweg niet...
Remmen gewoon van staal (maar wel grotere diameter, kan mooi met de 17" velgen) zodat de remweg langer wordt en uitremmen makkelijker wordt doordat je het beter in kan schatten. Verder iets minder downforce van vleugels en meer van de bodem zodat volgen makkelijker wordt.
En misschien nog wel het belangrijkst: banden die een berekenbaar gedrag hebben en waar je engineers geen bandenfluisteraars voor hoeven zijn.
Oh en een maximum wielbasis. De auto's worden veel te stabiel met deze lengte(probeer maar eens met een limo te driften). 3 meter is een mooi maximum. De MP4/4 zat op 2,875 meter, terwijl Mercedes nu rond de 3,7 of zelf hoger zit. En dat bij een bijna identieke wagenbreedte... Ik vind het ook niet om aan te staren eerlijk gezegd. Stel je voor dat de wagens nog 1,80m breed waren

Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 06 jun 2019, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Klinkt als leuke verbeteringen idd.
- Joop
Weliswaar schaalmodelletjes 1:18, maar wel een goed vergelijk tussen de oude (2006) en nieuwe (2018) Renault:Mari Oh Oh! schreef: 06 jun 2019, 19:14 ...
Oh en een maximum wielbasis. De auto's worden veel te stabiel met deze lengte(probeer maar eens met een limo te driften). 3 meter is een mooi maximum. De MP4/4 zat op 2,875 meter, terwijl Mercedes nu rond de 3,7 of zelf hoger zit. En dat bij een bijna identieke wagenbreedte... Ik vind het ook niet om aan te staren eerlijk gezegd. Stel je voor dat de wagens nog 1,80m breed waren![]()

...en uit een perioode dat er met die oude

-
Kortere wielbasis zou ook een van mijn speerpunten zijn. Maakt de auto's (in theorie dan) listiger en minder stabiel. Meer overstuur betekent sneller een foutje waar anderen van kunnen profiteren, en het ziet er gewoon gaaf uit op beeld. Het echte 'werken' in de auto.
-
WJ WJ WJ• Canadian Grand Prix, 21:10
First Practice Session, 7 JUNE 17:00
Second Practice Session, 7 JUNE 21:00
Third Practice Session, 8 JUNE 18:00
Qualifying Session, 8 JUNE 21:00
De boel zit er een uur naast?

- WJ
oh, shit :o
aangepast.
aangepast.

- JP
Gelukkig want ik moet om 22u werken ! 

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Meld je je toch gewoon ziek 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik moet ook de ND in straks. Tot vannacht

- Downforce Hans
Dat is hij al jaren dus met die smoes komt hij er niet......
- JP
Ja, jarenlang in Schiedam komen heeft me niet goed gedaanDownforce Hans schreef: 07 jun 2019, 19:43Dat is hij al jaren dus met die smoes komt hij er niet......

-
OnlineLuco
Dan zijn de Hondas ook in schiedam geweest zeker
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Snap ik JP. Schijnt een waterhoofd op te leveren 

-
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Man dat had ik niet gedacht, die auto's zijn in dik 10 jaar in totaliteit wel 'n meter langer geworden. En ze waren sinds begin 2000s al aardig superlelijk en elk seizoen nog lelijker ook....Joop schreef: 06 jun 2019, 20:34Weliswaar schaalmodelletjes 1:18, maar wel een goed vergelijk tussen de oude (2006) en nieuwe (2018) Renault:Mari Oh Oh! schreef: 06 jun 2019, 19:14 ...
Oh en een maximum wielbasis. De auto's worden veel te stabiel met deze lengte(probeer maar eens met een limo te driften). 3 meter is een mooi maximum. De MP4/4 zat op 2,875 meter, terwijl Mercedes nu rond de 3,7 of zelf hoger zit. En dat bij een bijna identieke wagenbreedte... Ik vind het ook niet om aan te staren eerlijk gezegd. Stel je voor dat de wagens nog 1,80m breed waren![]()
...en uit een perioode dat er met die oudeauto's nog wel gewoon in te halen was op Melbourne:
-
OnlineLuco
Volgens mij heeft Max geen fatsoenlijke ronde op de softs kunnen doen, was trager dan vorig jaar in fp3
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Ik had het idee dat ‘ie van het gas ging in de laatste sector of verliezen ze zoveel daar ? Gasly zat er niet ver achter in rondetijd.
-
OnlineLuco
Ik dacht dat die net als gisteren last had van zijn voorganger, dit keer Hamilton.Michel Huisman schreef: 08 jun 2019, 18:14 Ik had het idee dat ‘ie van het gas ging in de laatste sector of verliezen ze zoveel daar ? Gasly zat er niet ver achter in rondetijd.
-
OnlineLuco
15 man in ongeveer 9/10 en van 6 naar 15 in 5/10
middenveld is echt bizar zeg
middenveld is echt bizar zeg
- JP
Ik zag het .....
- WJ
https://twitter.com/tgruener/status/1137352057210527745
Ferrari & Red Bull are leading a group of teams trying to convince Pirelli to go back to tyres with a thicker tread as quickly as possible
Ferrari & Red Bull are leading a group of teams trying to convince Pirelli to go back to tyres with a thicker tread as quickly as possible