BMW M2
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW M2
Wellicht een van de beste detailers op YT.
-
- Berichten: 51582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Gestripped en met 'n kooi nog steeds 1530kg die vette dikke baffer:)
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1620802
Beetje ballonband effect met maar een redelijk smalle velg en 295 achter.
Ding heeft nog standaard vermogen.Binnenkort 520pk /6xxNm
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1620802
Beetje ballonband effect met maar een redelijk smalle velg en 295 achter.
Ding heeft nog standaard vermogen.Binnenkort 520pk /6xxNm
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
Fouten maaken is menselijk he
Aangezien die M2 dat Robin net poste maar 150kg lichter is met veel werk was mijn eerste schatting mischien toch niet zo slecht
Wel een godverdome zwar ding zeg, en behalve het dak en de zijschermen ne remmen zie ik niet direct waar je veel meer kunt bespaaren.
-
- Berichten: 51582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
1530 nu en 1620 standaard is 90 kg(?)Megator schreef: ↑07 jun 2019, 10:00Fouten maaken is menselijk he
Aangezien die M2 dat Robin net poste maar 150kg lichter is met veel werk was mijn eerste schatting mischien toch niet zo slecht
Wel een godverdome zwar ding zeg, en behalve het dak en de zijschermen ne remmen zie ik niet direct waar je veel meer kunt bespaaren.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
"Crazy how such a stripped down car has really only lost ~300lbs. Doesn't bode well for the CS..." van dat thread op bimmer post
Ik had dit van bimmer post en had het naar 150kg (136kg om precies te zijn) omgerekend.
In America is de M2C met DCT 1660KG wat het verschil verklaart
https://www.roadandtrack.com/new-cars/c ... 10-weight/
Ik had dit van bimmer post en had het naar 150kg (136kg om precies te zijn) omgerekend.
In America is de M2C met DCT 1660KG wat het verschil verklaart
https://www.roadandtrack.com/new-cars/c ... 10-weight/
-
- Berichten: 51582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Krijg je d'r 'n jaar lang Happy Meals bij?
Die 2NH remmerij weegt compleet ook al 16kg (onafgeveerd gewicht) meer dan de in NL standaard Blue Brakes....
Die 2NH remmerij weegt compleet ook al 16kg (onafgeveerd gewicht) meer dan de in NL standaard Blue Brakes....
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
Lol, in America is ie ook bijna full options en zijn de zwardere 788M wielen standard.
LED koplampen, speed limit info, verwarmde stuur, wireless charging, en auto koplampen en schuifdak zijn zo een beetje de enige opties.
BTW ben jij Robin_NL op bimmerpost?
LED koplampen, speed limit info, verwarmde stuur, wireless charging, en auto koplampen en schuifdak zijn zo een beetje de enige opties.
BTW ben jij Robin_NL op bimmerpost?
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Wat mij nog elke dag verrast en een glimlach op mijn gezicht tovert, is hoe goed de ophanging reageert op lange doordraaiers (ie. op/afritten). Heel de vooras lijkt wel te "loaden" en meer mechanische grip te produceren naarmate je harder gaat. Nog niet met een andere wagen mogen mee maken.
-
- Berichten: 51582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
Online
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW M2
Hoorde vandaag dat onze vaderlandse “onderstellen baas” van BMW zijn auto’s (M2C) vanaf nieuw diret bij Intrax voor de deur zet om m te laten voorzien van een Intrax instelbare set.
Vandaag meegereden met een Intrax 1ke set, ongeloofelijk goed gewoon, denk je dat het standaard M onderstel al goed is...
Vandaag meegereden met een Intrax 1ke set, ongeloofelijk goed gewoon, denk je dat het standaard M onderstel al goed is...
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Jussi schreef: ↑07 jun 2019, 11:26 Wat mij nog elke dag verrast en een glimlach op mijn gezicht tovert, is hoe goed de ophanging reageert op lange doordraaiers (ie. op/afritten). Heel de vooras lijkt wel te "loaden" en meer mechanische grip te produceren naarmate je harder gaat. Nog niet met een andere wagen mogen mee maken.
Dit dus !
De mechanische grip voortrein is fenomenaal goed, nog nooit zo veel vertrouwen in een kar gehad, nog nooit zo durven pushen. Klassen beter dan alle M-en hiervoor.
SO hierboven is prachtig kleur, die vleugel is wanstaltig IMO
-
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Dus eigenlijk kan je net zo goed de non-Competition nemen. Intrax set eronder en even langs Mosselman en alsnog (2de hands) 10 tot 20k besparen? Lichter en even snel. Verschil in prijs dat setje 763m? eronder en klaar ben jeWillemBoer schreef: ↑07 jun 2019, 13:03 Hoorde vandaag dat onze vaderlandse “onderstellen baas” van BMW zijn auto’s (M2C) vanaf nieuw diret bij Intrax voor de deur zet om m te laten voorzien van een Intrax instelbare set.
Vandaag meegereden met een Intrax 1ke set, ongeloofelijk goed gewoon, denk je dat het standaard M onderstel al goed is...
-
Online
- Berichten: 3987
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW M2
Dus eigenlijk doet hij z’n werk niet goed?WillemBoer schreef: ↑07 jun 2019, 13:03 Hoorde vandaag dat onze vaderlandse “onderstellen baas” van BMW zijn auto’s (M2C) vanaf nieuw diret bij Intrax voor de deur zet om m te laten voorzien van een Intrax instelbare set.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: BMW M2
Ja precies zo, ik snap niet dat veel mensen dat niet doen. Pak een m235i en je prepareert hem goed, vervolgens rijd je beter dan de m2C.Kadett schreef: ↑07 jun 2019, 17:57Dus eigenlijk kan je net zo goed de non-Competition nemen. Intrax set eronder en even langs Mosselman en alsnog (2de hands) 10 tot 20k besparen? Lichter en even snel. Verschil in prijs dat setje 763m? eronder en klaar ben jeWillemBoer schreef: ↑07 jun 2019, 13:03 Hoorde vandaag dat onze vaderlandse “onderstellen baas” van BMW zijn auto’s (M2C) vanaf nieuw diret bij Intrax voor de deur zet om m te laten voorzien van een Intrax instelbare set.
Vandaag meegereden met een Intrax 1ke set, ongeloofelijk goed gewoon, denk je dat het standaard M onderstel al goed is...
Ik heb het met een 135icoupe van 2008 gedaan, lightweight Oz eronder, uitlaat ff open maken zonder cats, naar mosselman en naar Madeno voor Ohlins onderstel met camberplates. Met 420pk en 565 nm is er weinig standaard Bmw spul wat beter/sneller is. Voor een fractie van de m2C prijs en circa 200 kilo lichter........ de 75000 euro die je overhoud kun je een gebruikte afschrijvings vrije Porsche gt3 van kopen voor het echte werk.
Maar ik zal wel gek zijn
- Arthur
- Berichten: 39942
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M2
Qua looks kan de M235i iig niet tegen een M2 op. En niet iedereen wil een opgepepte en opgeleukte net niet auto hebben
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: BMW M2
Als status en uitstraling prevaleren
-
- Berichten: 51582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Ha, buiten de massa is 'n M2/M2C natuurlijk gewoon 'n totaal andere auto onderhuids. Je kunt ook 'n 435i pakken en die gaan tunen tot hij 'n M4 benadert of sneller en 'beter' is.
De N55 in de M2 is 'n heerlijke basis en klinkt fantastisch, maar bij tuning zit hij eigenlijk al aan 't plafond van z'n kunnen en moet je er een grotere turbo op gooien.
Ik heb twee keer een heatsoak op m'n standaard M2 N55 gehad. Dat komt niet voor bij M2C , die motor en aanverwante zijn veel meer op het harde werk/trackdays ontwikkeld(S55 die ook in M3/4 F8x zit)
Dus ja, een M235i vind ik er persoonlijk beetj boring uitzien. Onderstel en alles zou je aan moeten passen en tuurlijk kom je d'r wel(dat ie sneller zal zijn als 'n M2/M2C) , maar dan heb je een zwaar getunede 235. Wie wil die als je 'm doorverkoopt tov M2/M2C?
Of je haalt een (gebruikte)M2/M2C zoals men ook een GT3 haalt/prefereert tov een 'normale' 996/991 ofzo.
En 'n 420pk 2008 135i blijft oerlelijk:)
Een M2C is ook te tunen he:) S55 blok draait op halve kracht.
Voor de looks rijden mensen al zo'n ding en met reden, een 235/240 valt dan aardig in 't niet.
Verder is het als 4 zitter met kofferbak en vast dak redelijk praktisch en toch redelijk in staat out of the box veel 'sportievere' en veel lichtere auto's te kakken te zetten. Plus instant driftfun out of the box.
Maar jacobt heeft 'n punt en is niet gek. Maar wel bijzonder dat je zelf wel 'n GT3 wil(de) en geen basis 996 ofzo? Daar lijkt dit verhaal namelijk best op. Nu is 'n 996 GT3 ook niet moeders mooiste(lelijk eerlijk gezegd), ga dan voor 'n 997 meteen.
Ook is jouw betoog/vraagstuk al jaren oud. (Waarom geen E30 325i en wel 'n E30 M3, waarom geen 135i en wel 'n 1M)
Te lang verhaal al geworden, maar als je 't niet ziet, zie je 't ook niet:)
Bij jou zit de crux in de centen/prijs, maar da's in mijn ogen het meest waardeloze argument om any gebruikersproduct/ding/iets af te serveren:)
Ja ik wil ook wel 'n wereldreis maken van 'n jaar en 'n cruise erbij. En toch is 't op Mallorca ook heel erg leuk:)
De N55 in de M2 is 'n heerlijke basis en klinkt fantastisch, maar bij tuning zit hij eigenlijk al aan 't plafond van z'n kunnen en moet je er een grotere turbo op gooien.
Ik heb twee keer een heatsoak op m'n standaard M2 N55 gehad. Dat komt niet voor bij M2C , die motor en aanverwante zijn veel meer op het harde werk/trackdays ontwikkeld(S55 die ook in M3/4 F8x zit)
Dus ja, een M235i vind ik er persoonlijk beetj boring uitzien. Onderstel en alles zou je aan moeten passen en tuurlijk kom je d'r wel(dat ie sneller zal zijn als 'n M2/M2C) , maar dan heb je een zwaar getunede 235. Wie wil die als je 'm doorverkoopt tov M2/M2C?
Of je haalt een (gebruikte)M2/M2C zoals men ook een GT3 haalt/prefereert tov een 'normale' 996/991 ofzo.
En 'n 420pk 2008 135i blijft oerlelijk:)
Een M2C is ook te tunen he:) S55 blok draait op halve kracht.
Voor de looks rijden mensen al zo'n ding en met reden, een 235/240 valt dan aardig in 't niet.
Verder is het als 4 zitter met kofferbak en vast dak redelijk praktisch en toch redelijk in staat out of the box veel 'sportievere' en veel lichtere auto's te kakken te zetten. Plus instant driftfun out of the box.
Maar jacobt heeft 'n punt en is niet gek. Maar wel bijzonder dat je zelf wel 'n GT3 wil(de) en geen basis 996 ofzo? Daar lijkt dit verhaal namelijk best op. Nu is 'n 996 GT3 ook niet moeders mooiste(lelijk eerlijk gezegd), ga dan voor 'n 997 meteen.
Ook is jouw betoog/vraagstuk al jaren oud. (Waarom geen E30 325i en wel 'n E30 M3, waarom geen 135i en wel 'n 1M)
Te lang verhaal al geworden, maar als je 't niet ziet, zie je 't ook niet:)
Bij jou zit de crux in de centen/prijs, maar da's in mijn ogen het meest waardeloze argument om any gebruikersproduct/ding/iets af te serveren:)
Ja ik wil ook wel 'n wereldreis maken van 'n jaar en 'n cruise erbij. En toch is 't op Mallorca ook heel erg leuk:)
-
Online
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW M2
Intrax set waar ik mee gereden heb zit wel tegen de 6K incl montage uitwegen e.d.Kadett schreef: ↑07 jun 2019, 17:57Dus eigenlijk kan je net zo goed de non-Competition nemen. Intrax set eronder en even langs Mosselman en alsnog (2de hands) 10 tot 20k besparen? Lichter en even snel. Verschil in prijs dat setje 763m? eronder en klaar ben jeWillemBoer schreef: ↑07 jun 2019, 13:03 Hoorde vandaag dat onze vaderlandse “onderstellen baas” van BMW zijn auto’s (M2C) vanaf nieuw diret bij Intrax voor de deur zet om m te laten voorzien van een Intrax instelbare set.
Vandaag meegereden met een Intrax 1ke set, ongeloofelijk goed gewoon, denk je dat het standaard M onderstel al goed is...
Wel echt top spul, upside down dempers, ARC wat er ook voor zorgt dat je met 60 over drempels waar je normaal met 30 overheen gaat, geen centje pijn .
Maar Ohlins road and Track kost de helft...
Intrax op de M2, ik wist het wel!
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: BMW M2
Leuke discussie, en grappig om te zien hoe je reageert. Ik zit me kapot te vervelen op een vakantie park op een plastic bed om 5:49.......normaal doe ik dit soort gesprekken niet
Volgens mij had jij een m2 competition toch met de M3 motor. Prachtig ding natuurlijk en zoveel power, ik zou er toch gelijk mee naar mosselman gaan. Dat je zo’n ding koopt en geen 2008 135i . Tuurlijk, het kan nu nog en ik zou ook trots zijn als een hond met 7 staarten. Briljant uiterlijk ( met de juiste velgen) en een prachtig interieur.
Leuk dat je over de de e30 begint , ik had een e30 m3, maar vermoed dat ik een getunde 325 leuker had gevonden . Maar dat zal ik nooit weten.
Ff 1 correctie op bovenstaand, een gt3 heeft een compleet andere aandrijflijn en geometrie dan een normale 996. Maar waarschijnlijk weet je dat wel.
Wat me zo tegenvalt van Bmw M is dat ze de M motoren delen met de gewone bmw’s, 1m en 135i bijv. Daardoor maak ik me er nu goedkoop van af me m’n nep 1m.
Een 996 gt3 is inmiddels gedateerd qua uiterlijk, ik heb hem al bijna 7 jaar en het voelt als 70 jaar.
Financieel kan ik me al een tijdje een 997 gt3 veroorloven maar die brengt alleen uiterlijk, onderhouds niet veel anders tov de mijne in de staat waarin ik hem had gebracht. Qua snelheid won ik er ook niks mee tov een 997 mk1 gt3. Dus uiteindelijk besloten niet te doen. Mijn gt3 gaat de verkoop in dit jaar ergens,
alle upgrade onderdelen zijn al verkocht .
Volgens mij had jij een m2 competition toch met de M3 motor. Prachtig ding natuurlijk en zoveel power, ik zou er toch gelijk mee naar mosselman gaan. Dat je zo’n ding koopt en geen 2008 135i . Tuurlijk, het kan nu nog en ik zou ook trots zijn als een hond met 7 staarten. Briljant uiterlijk ( met de juiste velgen) en een prachtig interieur.
Leuk dat je over de de e30 begint , ik had een e30 m3, maar vermoed dat ik een getunde 325 leuker had gevonden . Maar dat zal ik nooit weten.
Ff 1 correctie op bovenstaand, een gt3 heeft een compleet andere aandrijflijn en geometrie dan een normale 996. Maar waarschijnlijk weet je dat wel.
Wat me zo tegenvalt van Bmw M is dat ze de M motoren delen met de gewone bmw’s, 1m en 135i bijv. Daardoor maak ik me er nu goedkoop van af me m’n nep 1m.
Een 996 gt3 is inmiddels gedateerd qua uiterlijk, ik heb hem al bijna 7 jaar en het voelt als 70 jaar.
Financieel kan ik me al een tijdje een 997 gt3 veroorloven maar die brengt alleen uiterlijk, onderhouds niet veel anders tov de mijne in de staat waarin ik hem had gebracht. Qua snelheid won ik er ook niks mee tov een 997 mk1 gt3. Dus uiteindelijk besloten niet te doen. Mijn gt3 gaat de verkoop in dit jaar ergens,
alle upgrade onderdelen zijn al verkocht .
-
- Berichten: 51582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Ik snap je jacobt.
Een M2C heeft deelt dus weer niet de motor met gewone BMWs, buiten dat rijden M2 en 1M echt sportiever dan 135/235 ivm M3/4 onderstellen.
Ergo 'n 1M is de lekkerst rijdende/sturende/gooiende/voelende M sinds de E46 M3 CSL. Daar kan niks tegenop nu.
Een M2C heeft deelt dus weer niet de motor met gewone BMWs, buiten dat rijden M2 en 1M echt sportiever dan 135/235 ivm M3/4 onderstellen.
Ergo 'n 1M is de lekkerst rijdende/sturende/gooiende/voelende M sinds de E46 M3 CSL. Daar kan niks tegenop nu.
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
^ Zo is het !
- Booooh
- Berichten: 3444
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: BMW M2
^^ Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn
Hoe zit het eigenlijk met de topsnelheid van een 1M? Gisteren (vannacht, ik was in Duitsland) voor het eerst eens echt doorgehaald omdat er 1 wel heel enthousiast op m'n kont zat, je kent het wel, samen even "sportief" doorrijden en eigenlijk niet willen toegeven, het losrijden ging vanaf 180 ofzo maar hij bleef gas geven en ik dus ook , ging echt (te) hard uiteindelijk en op de teller 1,5x die losrijd snelheid zonder dat er werd ingegrepen. Weet niet beter dat de begrenzing op 250 ligt (echte km's?), wijkt de teller dan zoveel af toch of loopt een 1M standaard gewoon wat harder?
Hoe zit het eigenlijk met de topsnelheid van een 1M? Gisteren (vannacht, ik was in Duitsland) voor het eerst eens echt doorgehaald omdat er 1 wel heel enthousiast op m'n kont zat, je kent het wel, samen even "sportief" doorrijden en eigenlijk niet willen toegeven, het losrijden ging vanaf 180 ofzo maar hij bleef gas geven en ik dus ook , ging echt (te) hard uiteindelijk en op de teller 1,5x die losrijd snelheid zonder dat er werd ingegrepen. Weet niet beter dat de begrenzing op 250 ligt (echte km's?), wijkt de teller dan zoveel af toch of loopt een 1M standaard gewoon wat harder?
- Erik
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Ik heb op mijn M3 alles gezien tussen de 293 en 303kmh op de teller en 280-290kmh op de GPS.
Op de M5 was dit 314-323 teller en 305-315 GPS.
Geen idee hoe het werkt, weet wel dat die M5 echt afgrijselijk hard ging op de Autobahn en dat 300+kmh, ook als je het 10x in de week aantikt, gewoon nooit gaat wennen
Op de M5 was dit 314-323 teller en 305-315 GPS.
Geen idee hoe het werkt, weet wel dat die M5 echt afgrijselijk hard ging op de Autobahn en dat 300+kmh, ook als je het 10x in de week aantikt, gewoon nooit gaat wennen
- Erik
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Ik heb een Reiger set (incl systeem dat aanpast tijdens nemen van bochten en wielen los) onder mijn 2008 Sti gehad. Transformeert heel de auto (positief). Kon opeens springen met de Sti (straatauto).WillemBoer schreef: ↑07 jun 2019, 13:03 Hoorde vandaag dat onze vaderlandse “onderstellen baas” van BMW zijn auto’s (M2C) vanaf nieuw diret bij Intrax voor de deur zet om m te laten voorzien van een Intrax instelbare set.
Vandaag meegereden met een Intrax 1ke set, ongeloofelijk goed gewoon, denk je dat het standaard M onderstel al goed is...
Kost heb je ook wat. Als je mij de keuze geeft 12k aan een motor uit te geven of aan schokbrekers, dan zeker dat laatste.
-
Online
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW M2
Goed punt!
Onvoorstelbaar wat een (echt goed) onderstel kan doen met je auto!
Maar die Intrax is dan wel een set uit het hoge segment, zou de “instap” setjes van de bekende merken ook altijd links laten liggen.
Onvoorstelbaar wat een (echt goed) onderstel kan doen met je auto!
Maar die Intrax is dan wel een set uit het hoge segment, zou de “instap” setjes van de bekende merken ook altijd links laten liggen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], BMeinders, Joost H., Sabberjoch, Wout309t en 27 gasten