Niels schreef: ↑21 sep 2020, 07:56
Het heeft natuurlijk veel voordelen, met kinderen is een camping ideaal, je hebt je eigen spullen bij je met een redelijk tot goed bed etc. Aan het sleuren valt ook wel te wennen als je je er op instelt maar als je aan het einde van de rit alle kosten bij elkaar optelt dan denk ik dat vliegen of iets huren (huisje/villa plastica) niet veel duurder is behalve dat je kosten wat meer kunt spreiden.
Dat heb ik dus ook van te voren eens bekeken.
Wij gaan graag met de auto op vakantie. Dus huren dan een stacaravan omdat we dat fijn vinden. Hotels zijn niks voor mij.
Maar in het hoogseizoen ben je met gemak 1500,-/week kwijt voor een stacaravan aan bijvoorbeeld het Gardameer.
Twee weken minimaal weg dus dat is al 3k. Dan heb je nog niks. Moet je nog er naartoe rijden en je moet nog twee weken eten en drinken etc. Die twee weken kosten dan al snel 4/4.5k......
Ik heb vorig jaar 3 weken op de camping gestaan voor net geen 1000,-
Voor 3 a 3.5k kan je twee of drie weken goed vakantie houden
Tuurlijk, je hebt de aanschafkosten van de hut en je brandstof en je tol etc etc. Je haalt het er niet in 1 vakantie uit maar binnen een paar jaar heb je die hut al terug qua aanschaf.
Het rijden valt me reuze mee. 110km/h met hut tegen 140km/h met losse auto. Gemiddeld over 1350km scheelt het allemaal niet zoveel.
Wij zijn er blij mee maar het moet je wel liggen inderdaad.