Porsche 911 C2S (991.2) p.49 & Tesla Model 3 Performance - iDutchman
- Macboy
Re: BMW M140i - iDutchman
Dat heeft toch niks met garantie te maken ? Geen fabrikant zal het winnen dat jouw motor is geploft omdat je het speaker geluid uit hebt gezet. En anders wellicht dealer zelf laten doen ?
-
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
Ja, absoluut wel.
Het gaat erom dat ik gewoon een compleet werkende Active Sound speaker wil hebben (ook al schakel ik het uit). Het gaat mij erom dat dit soort problemen binnen de garantie opgelost worden. De auto dient - als de garantie straks voorbij is - volledig functioneel te zijn met elk onderdeel. Anders rijdt de auto over 4 jaar ook nog (buiten garantie) rond met een defecte speaker en staat Active Sound dan gewoon aan bij andere eigenaar (bv.)
Defecten dienen altijd binnen garantie hersteld te worden. Los van het feit of ik het 'gebruik' en het dus aan of uit heb.
Daarnaast stoort het me niet en laat ik het lekker aanstaan.
Maar dan moet het wel correct werken
Het gaat erom dat ik gewoon een compleet werkende Active Sound speaker wil hebben (ook al schakel ik het uit). Het gaat mij erom dat dit soort problemen binnen de garantie opgelost worden. De auto dient - als de garantie straks voorbij is - volledig functioneel te zijn met elk onderdeel. Anders rijdt de auto over 4 jaar ook nog (buiten garantie) rond met een defecte speaker en staat Active Sound dan gewoon aan bij andere eigenaar (bv.)
Defecten dienen altijd binnen garantie hersteld te worden. Los van het feit of ik het 'gebruik' en het dus aan of uit heb.
Daarnaast stoort het me niet en laat ik het lekker aanstaan.
Maar dan moet het wel correct werken
- Macboy
Ik dacht dat je bedoelde dat je de active speaker niet uit durfde te schakelen omdat dan je garantie zou komen te vervallen. Weet niet hoe ik die gedachtenkronkel nou kreeg....
Excuus
Excuus

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Misschien dat ik je betoog wat complex vind idutchman:)
En ik de kern niet snap eigenlijk...sorry. Maar je hebt 'n probleemje in je ASD?
Ik snap dus wél dat je ASD niet erg vindt, dan ben je al 'n heel end. Prima.
Maar er zijn ook apps om 't in en uit te schakelen. Op elk moment.
En ik de kern niet snap eigenlijk...sorry. Maar je hebt 'n probleemje in je ASD?
Ik snap dus wél dat je ASD niet erg vindt, dan ben je al 'n heel end. Prima.
Maar er zijn ook apps om 't in en uit te schakelen. Op elk moment.
-
Haha, nee
. DE ASD speaker achter het navigatiescherm is echt kapot. Geeft harde ruis/gekraak bij accelereren. Lijkt opgeblazen o.i.d.
Inmiddels bij de BMW dealer geweest en de auto staat weer voor 4 juni ingepland. Ze hebben het ook geconstateerd toen ik er was.

Inmiddels bij de BMW dealer geweest en de auto staat weer voor 4 juni ingepland. Ze hebben het ook geconstateerd toen ik er was.
-
Nu je 't zegt, bij vollast/WOT toen ik ASD nog aan had, vond ik't ook wel kraken , en dan met de radio/muziek erbij door dezelfde speakers zwaar irritant. Muziek klank vervormt daardoor ook.
-
Even dit topic afstoffen. Helaas niet veel gepost (maar lees vrijwel alles mee!). Maar goed, daar hebben we sitechris voor!
Op 5 September 2017 heb ik de M140i opgehaald bij BMW Amsterdam (besteld 20 Mei 2017). Nu zijn we 1 jaar en 9 maanden verder en is de auto ingeruild.
Hoe is de auto bevallen?
Over het algemeen: goed. De motor is een juweel en ik heb hier nooit iets op aan te merken gehad. De auto trekt lekker door vanuit elke versnelling en zeker als je 'm rond die 3000+ toeren jaagt, wordt je echt beloond door een heerlijk geluid. De auto ligt dan echt zo aan het gas, dat is genieten. Er staan nu 27.500KM op de teller, dus dat komt neer op zo'n 1310KM gem per maand. Niet veel dus!
Het 'sleeper' imago blijf ik kunnen waarderen. Het principe dat het merendeel van de bestuurders om je heen niet door heeft wat voor bom de auto is, maakt het extra leuk.
Helaas heeft de auto ook nadelen. Deze hebben voor mij ook doen besluiten de auto van de hand te doen. Althans, het zetje gegeven om weer verder te gaan kijken. Dit zijn echter allemaal zaken die te scharen zijn onder de 1-serie in het algemeen, en niet zozeer M140i.
Opsomming van de issues gedurende ownership:
1. Defect slotmechanisme passagiersdeur. Deur kon niet meer open en BMW heeft het gehele mechanisme vervangen
2. Krakende bestuurderstoel. BMW heeft het gehele stoelframe vervangen
3. kapotte Active Sound speaker. BMW heeft de speaker moeten vervangen die het nepgeluid de cabine in blaast. Die gaf ruis bij acceleren (ja, echt).
4. Loskomend deurpaneel binnenzijde passagier achter. De interieurlijst kwam los achterin bij de passagiersdeur en is zodanig is z'n geheel vervangen door BMW
5. KRAKENDE DEUREN. Dit probleem is niet blijvend opgelost. BMW heeft wel veel pogingen gedaan zoals vervangen deurrubbers, plakken teflon tape en het ontvetten van de deuren. Uiteindelijk is dit probleem nooit opgelost. Sterker nog, het wordt weer erger.
Verder, geen druppeltje olie en echt verder geen issues.
Later deze week haal ik z'n opvolger op. Wederom een BMW (ditmaal een Premium Selection van 7 maanden oud). Wederom bij BMW Amsterdam en bij dezelfde verkoper (als 2 jaar geleden).
To be continued.

Op 5 September 2017 heb ik de M140i opgehaald bij BMW Amsterdam (besteld 20 Mei 2017). Nu zijn we 1 jaar en 9 maanden verder en is de auto ingeruild.
Hoe is de auto bevallen?
Over het algemeen: goed. De motor is een juweel en ik heb hier nooit iets op aan te merken gehad. De auto trekt lekker door vanuit elke versnelling en zeker als je 'm rond die 3000+ toeren jaagt, wordt je echt beloond door een heerlijk geluid. De auto ligt dan echt zo aan het gas, dat is genieten. Er staan nu 27.500KM op de teller, dus dat komt neer op zo'n 1310KM gem per maand. Niet veel dus!
Het 'sleeper' imago blijf ik kunnen waarderen. Het principe dat het merendeel van de bestuurders om je heen niet door heeft wat voor bom de auto is, maakt het extra leuk.
Helaas heeft de auto ook nadelen. Deze hebben voor mij ook doen besluiten de auto van de hand te doen. Althans, het zetje gegeven om weer verder te gaan kijken. Dit zijn echter allemaal zaken die te scharen zijn onder de 1-serie in het algemeen, en niet zozeer M140i.
Opsomming van de issues gedurende ownership:
1. Defect slotmechanisme passagiersdeur. Deur kon niet meer open en BMW heeft het gehele mechanisme vervangen
2. Krakende bestuurderstoel. BMW heeft het gehele stoelframe vervangen
3. kapotte Active Sound speaker. BMW heeft de speaker moeten vervangen die het nepgeluid de cabine in blaast. Die gaf ruis bij acceleren (ja, echt).
4. Loskomend deurpaneel binnenzijde passagier achter. De interieurlijst kwam los achterin bij de passagiersdeur en is zodanig is z'n geheel vervangen door BMW
5. KRAKENDE DEUREN. Dit probleem is niet blijvend opgelost. BMW heeft wel veel pogingen gedaan zoals vervangen deurrubbers, plakken teflon tape en het ontvetten van de deuren. Uiteindelijk is dit probleem nooit opgelost. Sterker nog, het wordt weer erger.
Verder, geen druppeltje olie en echt verder geen issues.
Later deze week haal ik z'n opvolger op. Wederom een BMW (ditmaal een Premium Selection van 7 maanden oud). Wederom bij BMW Amsterdam en bij dezelfde verkoper (als 2 jaar geleden).
To be continued.
Laatst gewijzigd door idutchman op 04 jun 2019, 20:27, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Neue dreier?
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Je hebt wel wat punten gehad zie ik. De krakende deurrubbers waren de bekende druppel? Ik ben benieuwd naar je opvolger. M2/M3/M4? 440i GC?
-
Hi Chris & Mark!
Nee, geen van de genoemde modellen. Zodra ik de auto heb opgehaald bij de dealer, zal ik het delen met uiteraard een passende introductie.
Het is een model die - naar mijn weten - nog niet op DF voorkomt. Althans, niet met een topic.
Nee, geen van de genoemde modellen. Zodra ik de auto heb opgehaald bij de dealer, zal ik het delen met uiteraard een passende introductie.
Het is een model die - naar mijn weten - nog niet op DF voorkomt. Althans, niet met een topic.
Ja, ik bleef me er té erg aan irriteren.
- Knot
Krakende deuren heb ik totaal geen last van en ik hem m ook grof over de ring en cpz getrapt.
Ben benieuwd... iets van een X4 oid?
-
OnlineMartijn_bmw
Dan heb je mazzel knot, die van mij kraken ook ok gek van te worden... voor mij het enige nadeel van de M135i. Ook alles al geprobeerd maar er is geen oplossing lijkt het wel, heel internet staat er vol mee en bij iedereen die er last van heeft komt het terug.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Mijne kraakt ook weer als een dolle. Met de radio aan hoor ik het niet dus is het voor mij niet zo'n issue. Maar kan me voorstellen dat je er gek van wordt.
-
Hier ook een meelezer, maar ik heb na veel zoeken een oplossing gevonden voor de krakende deurrubbers. Dus ik dacht ik deel het hier, wellicht helpt het voor anderen ook.
Ik heb alleen een E39 touring uit 2003, daar had ik eerst last van krakend kunststof bij het stoelframe.
Misschien ook handig ff te delen hier
Na lang zoeken op een Duits forum in een oud topic de oplossing gevonden: inspuiten met ptfe (teflon) spray. Spuitbusje van een paar euro bij de karwei gekocht, ingespoten en met doekje uitgesmeerd. Met verbazing bleek het (vrij heftige) gekraak vrijwel meteen helemaal weg. Nu al 2 maanden zonder gekraak.
Toen kreeg ik na een paar carwashes last van krakende deurrubbers. Oplossing die ik vond en bij mij tot nu toe werkt is weer erg simpel: oorzaak blijkt de filtrand buiten de rubbers te zijn. Die kunnen uitdrogen/vies worden en daardoor kraken. Sommige raadden speciale goedjes aan, ik heb een vochtig dashboarddoekje gebruikt om de filtstrip schoon te maken. Nu al 3 weken geen kraakje meer
en makkelijk te herhalen als het weer terug komt.
Misschien is het anders bij een 1-serie, maar het is het proberen waard..
Ik heb alleen een E39 touring uit 2003, daar had ik eerst last van krakend kunststof bij het stoelframe.
Misschien ook handig ff te delen hier

Na lang zoeken op een Duits forum in een oud topic de oplossing gevonden: inspuiten met ptfe (teflon) spray. Spuitbusje van een paar euro bij de karwei gekocht, ingespoten en met doekje uitgesmeerd. Met verbazing bleek het (vrij heftige) gekraak vrijwel meteen helemaal weg. Nu al 2 maanden zonder gekraak.
Toen kreeg ik na een paar carwashes last van krakende deurrubbers. Oplossing die ik vond en bij mij tot nu toe werkt is weer erg simpel: oorzaak blijkt de filtrand buiten de rubbers te zijn. Die kunnen uitdrogen/vies worden en daardoor kraken. Sommige raadden speciale goedjes aan, ik heb een vochtig dashboarddoekje gebruikt om de filtstrip schoon te maken. Nu al 3 weken geen kraakje meer

Misschien is het anders bij een 1-serie, maar het is het proberen waard..
- Sander-E46
Zonde van de problemen, maar op naar een volgende leuke BMW. X4 of Z4? Al was de z4 nog niet uit denk ik.
-
In ieder geval wél vierwielaandrijving maar geen X model. Ik wil niet meer vertellen, anders is het iets minder leuk op het moment van ophalen
.
To be continued.

To be continued.
Heel vervelend! Toch bizar dat het een terugkomend euvel is.sitechris schreef: 04 jun 2019, 21:27 Mijne kraakt ook weer als een dolle. Met de radio aan hoor ik het niet dus is het voor mij niet zo'n issue. Maar kan me voorstellen dat je er gek van wordt.
Inderdaad onwijs geluk als je er geen last van heb. Houden zo!Knot schreef: 04 jun 2019, 21:04 Krakende deuren heb ik totaal geen last van en ik hem m ook grof over de ring en cpz getrapt.
-
Goh. Als ik die issues lees....man. Dat soort zaken is mij volkomen vreemd.
- ///Joost
M240i X-drive?idutchman schreef: 04 jun 2019, 22:02 In ieder geval wél vierwielaandrijving maar geen X model. Ik wil niet meer vertellen, anders is het iets minder leuk op het moment van ophalen.
To be continued.

- ADV
Een 5GT.. niemand op DF wil daarmee gezien worden, toch? 

-
Ha, die is het sowieso niet nee

- Arthur
- Auto: Nr.51
6 serie of Z4?
- JP
Met die naam moet het wel een i worden, i3s of i8. Allebei met laadpaal !
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik heb de Z4 al in Italië/Zwitserland/Duitsland op de weg (in een trailer, en rijdend) gezien, echt een heel bruut en vooral breed apparaat 

-
Klopt!! Maar zoals dat gaat, dingen veranderen snel (en er kan veel gebeuren in een jaar) weer met auto's. Een auto is toch vooral een gevoelskwestie, een passie. En bij mij deed het gezever met krakende deuren etc gewoon teveel afbreuk aan dit gevoel.Audi6 schreef: 05 jun 2019, 11:35 Aparte wending! Je zei toen je 'm net had "deze gaat nooit meer weg!". Na ruim een jaar is die stelling dus niets meer waard. Ben benieuwd naar de opvolger![]()
Laatst gewijzigd door idutchman op 05 jun 2019, 13:09, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Nee geen i.. modelJP schreef: 05 jun 2019, 11:41 Met die naam moet het wel een i worden, i3s of i8. Allebei met laadpaal !