F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Rechte stuk lijkt me daarvoor iets te kort.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Ik begreep eigenlijk niet waarom ze max niet een pitsstop lieten maken om zo als 4de weer de baan op te komen, snelste ronde pakken maar misschien ook Bottas nog in een stop proberen te dwingen.
Dat laatste had ik dan wel verwacht met kans dat max hem kon pakken met een goede outlap.
Nieuwe banden waren zoveel sneller per ronde dat Max dan misschien alsnog 3de kon worden of het gevecht met Bottas aan kon gaan voor die plek.
Tenzij ze natuurlijk echt dachten dat Max nog Lewis kon inhalen.
Dat laatste had ik dan wel verwacht met kans dat max hem kon pakken met een goede outlap.
Nieuwe banden waren zoveel sneller per ronde dat Max dan misschien alsnog 3de kon worden of het gevecht met Bottas aan kon gaan voor die plek.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik denk dat ze erop gokten dat het over de kling jagen van Lewis zijn banden een betere succeskans had dan het inhalen van Bottas.
Vorig jaar liet het breedmaken van Ricchiardo met 160 pk minder wel zien dat dat op Monaco erg lastig is.
Vorig jaar liet het breedmaken van Ricchiardo met 160 pk minder wel zien dat dat op Monaco erg lastig is.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat had ik ook wel een beetje verwacht. Zeker omdat Hamilton langzamer ging rijden waardoor de rest dichterbij kon komen, en wellicht binnen die 5s. Niet gebeurd, maar tochNutkees schreef: 27 mei 2019, 11:44 Ik begreep eigenlijk niet waarom ze max niet een pitsstop lieten maken om zo als 4de weer de baan op te komen, snelste ronde pakken maar misschien ook Bottas nog in een stop proberen te dwingen.

-
Ik had hetzelfde gedaan inderdaad. Hij had 30 sec marge naar Gasly, dus kon niet fout gaan.Nutkees schreef: 27 mei 2019, 11:44 Ik begreep eigenlijk niet waarom ze max niet een pitsstop lieten maken om zo als 4de weer de baan op te komen, snelste ronde pakken maar misschien ook Bottas nog in een stop proberen te dwingen.
Resultaat zou hetzelfde zijn.
- daNpy
Haaientanden bij elke pitboxThomas H schreef: 27 mei 2019, 10:24 Oke, dan vanuit de algemeenheid slaat het kant nog wal dat de rijder gestraft wordt.
Misschien moeten ze toch maar bredere spiegels monteren, stoplichten met detectielussen en verkeersregelaars indien die storing hebben.![]()

- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Dat had inderdaad ook nog gekund, of gewoon nog langzamer gaan rijden en een gat van 10 seconden creëren naar Hamilton en in de laatste ronden weer echt gas geven en Vettel en Bottas op meer dan 5 seconden achterstand rijden.Nutkees schreef: 27 mei 2019, 11:44 Ik begreep eigenlijk niet waarom ze max niet een pitsstop lieten maken om zo als 4de weer de baan op te komen, snelste ronde pakken maar misschien ook Bottas nog in een stop proberen te dwingen.

- RS-Ron
Dan had Hamilton hem vast en zeker even opgevangen om Bottas weer binnen 5 seconden te krijgen. Of hij zou, zodra Max een gat met Hamilton had laten laten, 20km/u gaan rijden om de gele banden te sparen...........Opa schreef: 27 mei 2019, 14:34Dat had inderdaad ook nog gekund, of gewoon nog langzamer gaan rijden en een gat van 10 seconden creëren naar Hamilton en in de laatste ronden weer echt gas geven en Vettel en Bottas op meer dan 5 seconden achterstand rijden.Nutkees schreef: 27 mei 2019, 11:44 Ik begreep eigenlijk niet waarom ze max niet een pitsstop lieten maken om zo als 4de weer de baan op te komen, snelste ronde pakken maar misschien ook Bottas nog in een stop proberen te dwingen.![]()
Als ie verse banden had gescoord was ie wellicht naar Bottas die gereden, maar die had de harde dus betere band dan Hamilton. Snap wel dat ze de gok hebben genomen dat Hamilton zijn banden misschien terminaal op moest roken onder druk van Max. Kan me trouwens niet herinneren dat ik iemand zo lang binnen een marge van 0.6/7 sec. achter een Merc. heb zien hangen.
Gr Ron
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
En dat is het goede nieuws denk ik: de RB was -op dit circuit- tegen de Mercedes opgewassen. Ik denk dat dat Max voornamelijk mild stemt, even lijkt er meer progressie gemaakt te zijn bij RB dan bij Mercedes.
Dat geklaag over het klagen van Hamilton: in mijn ogen is dat 'gewoon' met het team communiceren. Dat ie niet altijd goed gemutst is, kan ik me voorstellen. In een aantal gevallen lijkt het team niet altijd de juiste keuzes gemaakt te hebben, dus dat er dan wat frustraties mee de communicatie in gaan.... ik ken links en rechts wel meer klagers
Dat geklaag over het klagen van Hamilton: in mijn ogen is dat 'gewoon' met het team communiceren. Dat ie niet altijd goed gemutst is, kan ik me voorstellen. In een aantal gevallen lijkt het team niet altijd de juiste keuzes gemaakt te hebben, dus dat er dan wat frustraties mee de communicatie in gaan.... ik ken links en rechts wel meer klagers

-
- Auto: G21 / E46
Gister teruggekomen uit Monaco. Ja de race is een optocht in de regel, maar wat blijft het een mooi historisch evenement. Nergens krijg je zo de intensiteit van de F1 mee als daar. Op sommige plaatsen kun je zó dichtbij de baan komen dat je de verschillen per coureur kunt zien. Kwalificatie is écht geweldig om zo dichtbij mee te maken. Waar je op andere circuits het verschil tussen een long run en een kwalificatie run in een vrije training nauwelijks kunt zien, zie je hier meteen als ze er voor gaan zitten.
Kan het echt aanraden om een keer daar de kwalificatie te gaan kijken, dichtbij de baan. Monsters zijn het, die auto's, en prachtig om de coureurs er mee te zien vechten.
Kan het echt aanraden om een keer daar de kwalificatie te gaan kijken, dichtbij de baan. Monsters zijn het, die auto's, en prachtig om de coureurs er mee te zien vechten.
- Knot
In je E36 325i wel ja...Bram schreef: 27 mei 2019, 11:34 Is het rechte stuk van Zandvoort niet lang genoeg om een inhaal-/uitremactie uit te voeren?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
https://www.f1maximaal.nl/nieuws/formul ... e-red-bullArthur schreef: 16 apr 2019, 13:34 Leuke analyse en ben zeer benieuwd of je voorspelling mbt Hülkenberg uitkomt. Als ik dat zo van je lees, helemaal geen gekke gedachte.
![]()

- Knot
Zou helemaal niet verkeerd zijn volgend jaar hoor.
En dan de fransozen in hun eigen troep laten rijden
En dan de fransozen in hun eigen troep laten rijden

- WJ
Hahaha, en dan Ric het snot voor de ogen rijden in de RB. 
Arme jongen heeft echt de verkeerde keus gemaakt.

Arme jongen heeft echt de verkeerde keus gemaakt.
- Knot
- JP
Puur om Abitebloei en Winnault een poot uit te draaien 

- Arthur
Hahaha, zou wat zijn!Wouter81 schreef: 28 mei 2019, 23:21https://www.f1maximaal.nl/nieuws/formul ... e-red-bullArthur schreef: 16 apr 2019, 13:34 Leuke analyse en ben zeer benieuwd of je voorspelling mbt Hülkenberg uitkomt. Als ik dat zo van je lees, helemaal geen gekke gedachte.
![]()
![]()
- Knot
Heeft RIC ook niet zo een clausule net als Max dat ze hem een winnende auto moeten leveren?? 

-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Albon doet het uitstekend in de F1.5
- Arthur
Renault gaat ervoor! In 2021
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/3 ... zoen-2020/
Renault ambieert nog steeds om de kloof met de top-drie op korte termijn te verbeteren, maar voor Abiteboul is het duidelijk dat de beste kans voor Renault zich aandient met de nieuwe regels in 2021. "Zetten we in 2020 een stap om voor podiums en overwinningen te strijden? Nee, want we weten hoe de F1 in elkaar zit. Onze beste kans komt er in 2021. Daarom houden we de ontwikkeling voor 2020 en 2021 in balans. We gaan nu aan 2021 beginnen."

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/3 ... zoen-2020/
Renault ambieert nog steeds om de kloof met de top-drie op korte termijn te verbeteren, maar voor Abiteboul is het duidelijk dat de beste kans voor Renault zich aandient met de nieuwe regels in 2021. "Zetten we in 2020 een stap om voor podiums en overwinningen te strijden? Nee, want we weten hoe de F1 in elkaar zit. Onze beste kans komt er in 2021. Daarom houden we de ontwikkeling voor 2020 en 2021 in balans. We gaan nu aan 2021 beginnen."
- Mari Oh Oh!
Nog leuker ze denken erover om in 2020 een auto te bouwen die zich meer richt op kwalificatiepace (dan op racepace). Precies wat ik een paar pagina's terug zei wat je niet moet doen. Dan gaan ze net als Haas terug zakken in de race omdat je dan geen goed bandenmanagement hebt. Q-pace doet het goed in de kranten, daar is het ook wel mee gezegd. Of je moet een auto bouwen die 4 meter breed is en op één setje banden de race uit mag rijden. 
https://www.motorsport.com/f1/news/rena ... 0/4416566/
Eigenlijk geeft Cyril daarmee indirect al aan wat hierboven gezegd wordt: 2020 is wat Renault betreft een speel(en dus weggegooid) jaar.

https://www.motorsport.com/f1/news/rena ... 0/4416566/
Eigenlijk geeft Cyril daarmee indirect al aan wat hierboven gezegd wordt: 2020 is wat Renault betreft een speel(en dus weggegooid) jaar.
- WJ
Ze moeten die gast er echt gewoon uitgooien.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Echt een ontzettende clown die gast. Als ik Daniel was zou ik na dit seizoen een paar dollars schuiven en heel rap wegwezen bij die kwezels. Die gast verdient echt beter.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Denk dat ie nergens beter verdient dan bij Renault 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Als ik Ric was zou ik Cyril vragen het F1 team 'n tandje bij te zetten.