Of je slaat het op in mierenzuur:
https://petrochem.nl/pilot-installatie-mierenzuur-co2/
https://www.tue.nl/nieuws/nieuwsoverzic ... ierenzuur/
Of je slaat het op in mierenzuur:
Das toch niet zo vreemd, wat moet je in Duitsland met een EV? Grote afstanden snel afleggen??Niels schreef: ↑19 mei 2019, 10:07 Duitsland zet er wel aardig op in http://www.waterstofmagazine.nl/11-nieu ... -Duitsland
jos_br schreef: ↑19 mei 2019, 10:21Das toch niet zo vreemd, wat moet je in Duitsland met een EV? Grote afstanden snel afleggen??Niels schreef: ↑19 mei 2019, 10:07 Duitsland zet er wel aardig op in http://www.waterstofmagazine.nl/11-nieu ... -Duitsland
Jos.
Gaat mij er meer om dat ze (daar wel..) aardig spijkers met koppen slaan. Hier is er alleen maar een hoop gewauwel..jos_br schreef: ↑19 mei 2019, 10:21Das toch niet zo vreemd, wat moet je in Duitsland met een EV? Grote afstanden snel afleggen??Niels schreef: ↑19 mei 2019, 10:07 Duitsland zet er wel aardig op in http://www.waterstofmagazine.nl/11-nieu ... -Duitsland
Jos.
Het is net DFNiels schreef: ↑19 mei 2019, 10:42Gaat mij er meer om dat ze (daar wel..) aardig spijkers met koppen slaan. Hier is er alleen maar een hoop gewauwel..jos_br schreef: ↑19 mei 2019, 10:21Das toch niet zo vreemd, wat moet je in Duitsland met een EV? Grote afstanden snel afleggen??Niels schreef: ↑19 mei 2019, 10:07 Duitsland zet er wel aardig op in http://www.waterstofmagazine.nl/11-nieu ... -Duitsland
Jos.
Mooi verhaal. En nu over benzine svp. Of LPG. Of aardgas.Spijkerhard schreef: ↑18 mei 2019, 22:04 Ammoniak inademen
Ammoniak wordt gebruikt bij bedrijven waar koelinstallaties staan. Er wordt dan echt ammoniak bedoeld en niet het ammonia wat we in de schoonmaakmiddelen vinden. Bij een defecte koelinstallatie kan het giftige gas ammoniak vrijkomen. Bij inademing ontstaat er irritatie aan de luchtwegen en prikkende ogen. Grote hoeveelheden ammoniak inademen levert een beschadiging aan de longen op. Deze schade is onherstelbaar. In ernstige gevallen kan zelfs de dood optreden. Wanneer ammoniakgassen zich in een ruimte bevinden waar je niet uitkan, is het zaak om onder een douche te gaan staan. Ammoniak lost op in water waardoor er geen giftige dampen meer de luchtwegen inkomen. Om die reden staan er meestal douches in ruimten waar ammoniak aanwezig is.
Het inademen van ammonia is iets anders dan het voorgenoemde ammoniak. Ammonia vinden we in schoonmaakmiddelen/oplosmiddelen. Ammonia is sterk irriterend. Dit merk je aan de ogen maar ook aan de luchtwegen. Met name de slijmvliezen raken snel geïrriteerd door ammonia. Hoge concentraties ammonia inademen kan leiden tot oogbeschadiging, beschadiging van het reukvermogen en longbeschadiging. Werk daarom met ammonia altijd in goed geventileerde ruimtes. Vroeger werd het ook veel gebruikt door schilders maar door de hoge giftigheid wordt het steeds minder toegepast door deze beroepsgroep. Eenmaal opgelopen beschadiging kan niet meer hersteld worden.
Bron, Wikepedia.
In een bedrijf waar met ammoniak gewerkt wordt zijn er behoorlijk uitgebreide veiligheids protocollen, en das niet voor niets zie je hier boven. Lijkt me iets complexer dan wat brandgevaarlijke batterijen om uitgebreid mee te gaan werken.
Laat ik nu momenteel toevallig in Duitsland werken EV kan daar best een toekomst hebben hoor. Moet alleen de range wel 600km worden onder Duitse omstandigheden, dus 140-150kmh gemiddeld over die 600km. Nu is het sappelen en vrijheid inboeten, range stress accepteren, onDuits langzaam rijden liefst in het zog van een LKW, en de vaardigheid bezitten om de ogen te sluiten om te vermijden te zien hoe NL-Tesla-Tokkies mekaar aan de haren trekken bij de superchargers stations (vakantie periode).jos_br schreef: ↑19 mei 2019, 10:21Das toch niet zo vreemd, wat moet je in Duitsland met een EV? Grote afstanden snel afleggen??Niels schreef: ↑19 mei 2019, 10:07 Duitsland zet er wel aardig op in http://www.waterstofmagazine.nl/11-nieu ... -Duitsland
Jos.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast