RENEEtje.. was je RS4 bij de Dealer?
- Hendrik Kinderman
eerst boutje nr. 1 losdraaien, ff praten met de anderen, proberen boutje 2 los te draaien, halverwege ff de stereo checke, dan vervolgens toch boutje 2 losdraaien, dan hebben ze nét op dát moment pauze, dus na de pauze verder met boutje 2, heeft ie net vergeten koffie te halen in de pauze, dus eerst nog ff koffieleute, dan toch verder met boutje 2. Dan is boutje 3 aan de beurt, en ja, die zit toch wel aardig vast. Dan komt er de kruipolie bij, die moet eerst natuurlijk goed inwerken, dus een half uur later verder met boutje drie, enz. enz. enz.
Dan hebben ze het druklager geplaatst, en moet alles er ook nog weer ff op!!!

Dan hebben ze het druklager geplaatst, en moet alles er ook nog weer ff op!!!

- Erik K.
2300euro is inderdaad wel een boel geld voor zoiets.
Ik weet natuurlijk niet precies hoe e.e.a. zit bij een 4WD Audi RS4.
Maar bij de meeste auto's heb je in een uurtje of 8 de bak er wel af en op, dan misschien nog een uur koppeling+lager vervangen en systeem ontluchten, dus laten we zeggen 10uur.
De dealer zal wel rond de 100euro p/uur zitten, dus dat is 1000euro. Lijkt me sterk dat er 1300 euro onderdelen in gaat, maar kan het mis hebben natuurlijk.
EDIT: Mocht het druklager in de bak zitten, kan het aanzienlijk meer tijd gaan kosten.
Hier kun je het druklager zien van b.v. een M3 e36:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=05
Nummer 4 is dat lager, zit buiten de bak bij de koppeling dus. Bak eraf en je kunt erbij. Bak zelf hoeft dan dus niet open.
Ik weet natuurlijk niet precies hoe e.e.a. zit bij een 4WD Audi RS4.
Maar bij de meeste auto's heb je in een uurtje of 8 de bak er wel af en op, dan misschien nog een uur koppeling+lager vervangen en systeem ontluchten, dus laten we zeggen 10uur.
De dealer zal wel rond de 100euro p/uur zitten, dus dat is 1000euro. Lijkt me sterk dat er 1300 euro onderdelen in gaat, maar kan het mis hebben natuurlijk.
EDIT: Mocht het druklager in de bak zitten, kan het aanzienlijk meer tijd gaan kosten.
Hier kun je het druklager zien van b.v. een M3 e36:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=05
Nummer 4 is dat lager, zit buiten de bak bij de koppeling dus. Bak eraf en je kunt erbij. Bak zelf hoeft dan dus niet open.
-
Ook op audiforum gepost en nu zie ik al dat er hier flink ingegaan is:
Niemand gelooft dat men 2 volle dagen bezig is met die bak in mijn vriendenkring en hier dus ook al niet. Ik zal er zo even heen en es even praten (mét monteur erbij want die verkoper vertrouw ik niet).De RS4 staat op dit moment bij de dealer. De druklager moet worden vervangen. Ik heb gevraagd wat dat gaat kosten... 2300 euro . De dealer zegt 2 volledige dagen bezig te zijn met het verwijderen en terugplaatsen van de bak!
Is dit echt zo of word ik flink genaaid? Iemand die dit weet?
-
-
-
-
- Black pearl
Wouter heeft mijn rs4 in onderhoud. Ook heeft hij de versnellingsbak al eens helemaal gereviseerd. Bovendien heeft hij mijn ombouw perfect uitgevoerd. Dus gewoon je rs4 bij Bourguinon in onderhoud nemen. Wouter zorgt er dan wel voor dat hij er alleen aan sleutelt. Door zijn ervaring neemt dit ook veel minder tijd in beslag.
Laatst gewijzigd door Black pearl op 11 aug 2007, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maus335i