Wie van de drie?
Zoek je een comfortabele, luxe en stille auto om van A naar B te reizen? Dan kies ik de Audi A6. Net wat comfortabeler en verfijnder dan de de Mercedes E-klasse en BMW 5-serie. Prachtig interieur, fijne motoren (45 TFSI echt een aanrader), zeer stil, comfortabel Heerlijke zakenauto. En ook bij 200 plus zeer gerieflijk. Daar vond ik de BMW 5-serie wat onrustig rijden. De BMW 5-serie rijdt en stuurt wel iets sportiever, de Audi is echt een vrij afstandelijke en klinische auto. Perfectie is niet altijd synoniem aan leuk. De Mercedes E-klasse vind ik de minste van de drie. Er is wel één ding dat me opvalt bij de nieuwe Audi A6. De auto rijdt eigenlijk identiek als de voorganger. Die was namelijk net zo comfortabel, luxe en stil. De nieuwe heeft wel weer wat meer snufjes en gadgets, maar de vooruitgang is eigenlijk vrij gering.
Mijn bevindingen (voor de liefhebbers die meer willen lezen): https://driveaholic.nl/rijtest-audi-a6-2019/ en hieronder nog een paar foto's. Jammer dat het zulk kutweer was toen ik de auto reed. Die 21 inch velgen vind ik zelf een beetje teveel van het goede maar minder kan natuurlijk ook.