We zijn voor het eerst uitgerukt met de S2000 nadat die gisteren pas klaar was. Mijn custom dempers had ik de week ervoor nog terug gestuurd naar Reiger om enkele aanpassingen aan te brengen. De achterkant sprong wat te veel na en voor stond wat te zacht afgesteld. Dus achteraan iets zachter laten afstellen en de rebound laten aanpassen. Vooraan gewoon zachtheid dat ik wou in het midden laten zetten. Vandaag pas ter dege kunnen testen en uiteindelijk is de wagen getransformeerd. Dat merkte ik de laatste 40km naar Ecuyers al hoe hij de bumps verwerkte. Fijn dat je zo je wensen kan doorgeven aan de fabrikant en dat ze dat voor jou dan aanpassen. Echter ben je nooit 100% gerust dat je die set zal terug krijgen en dat alles dan echt in orde gaat zijn. Dus ik ben zeer content

Gisteren ook nog Michelin PSS die ik nog liggen had vooraan laten leggen om hopelijk een iets betere turn in te hebben. De trage turn in en het missen van stuurgevoel is echt wel de zwakste schakel van de S2000.
Ik had eigenlijk wel schrik om daar de S2000 in deze omstandigheden de vuurdoop te geven. De eerste keer in supergladde omstandigheden vraagde toch enkele rondjes gewenning. De S2000 is wel tricky op de limiet, toch vooral op nat, dat ik toch wat ongemakkelijk achter het stuur zat. Het lijnen rijden duwde mij voorin in onderstuur en gaf mij geen vertrouwen. Ik besloot het maar over een andere boeg te gooien en te zien hoe de achterkant reageert op wat extra gas. Al snel kon ik wat bochtjes aan elkaar driften wat ik al eerder met de GT86/BRZ deed. Het gespannen gevoel verdween en uiteindelijk ben ik veel relaxter gaan rijden. Na enkele nette rondjes naar binnen gekomen om even te dempers aan te passen. Meteen terug het circuit op om de vergelijking te kunnen maken en het was terug iets beter, dit nog een paar keer herhaald tot het beter en beter ging. Uiteindelijk met een vrij goede basis gestopt met experimenteren en mij gaan toeleggen op wat snelle rondjes. Verder dan een 2m24 kwam ik niet maar rondje was ook verre van perfect. Moeilijk om geen fouten te maken op een rondje. Wellicht met een uitlijning en wat richtlijnen van mensen die echt op circuit kunnen rijden dat er wel nog wat seconden af kunnen. Benieuwd om hier een vervolg aan te breien!
In de namiddag nog een sympathieke pé meegedaan in de S2000 en hij mij in de Boxster. Memorabel, die kerel ook kunnen overtuigen om de korte hairpin en de parabool aan elkaar te driften. Zalig moment toen dat lukte!
Verder altijd fijn bij trackaddix, puike organisatie en leuke babbels gehad naast de baan.
Filmpjes volgen!