
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/sko ... ousPage=lr
Even goed (laten) vragen/checken, vooral uit D hebben ze vaak meerdere jaren garantie. Mijn ex Golf GTi had ook 5 jaar garantie. Wel tot maar 80kkm, maar toch.
Ok, top om te horen. Geen lampjes, echt alles pitch black.Spijkerhard schreef: 24 apr 2019, 22:44 Toen alles uitviel, gingen de dashbord controle lampjes toen branden, of niet.
Als ze niet gingen branden, is het een kwestie van stroom voorziening, dus massakabel, plus kabel of hoofdzekering. Dat moet eenvoudig op te lossen zijn.
Wil je iets betrouwbaars, neem een Outlander PHEV Instyle+ oid van eind 2015. Heb je geen garantie bij nodig, is nooit wat mee, is niets aan tot lelijk, kost niet te veel, alle korte ritten electrisch, techniek interessant, geen versnellingsbak, en je vrouw wil nooit meer wat anders... Eind 2015, want bijtelling 7% tot eind 2020, en dan kun je op 100% electrisch over.
Het is allemaal gerelateerd aan elkaar.Martin van der Zwaard schreef: 25 apr 2019, 08:29 Niet als de accu echt helemaal dood is. Omdat je zegt geen stuurbekrachtiging te hebben verwacht ik ook iets richting een dynamo ofzo.
Stuurbekrachtiging is hydraulisch en kan niet soms wel en soms niet werken.
Hierboven iets van maandje of zes geleden.... Het zit je helaas niet mee met de 530, maar of de huidige storing reden is om hem een trap te verkopenPaskal schreef: 13 sep 2018, 16:14Ik hoop het van harte voor je. Heb zowel een e39 touring 530d als 540i gehad. Heerlijke wagens, maar op die leeftijd en met die km.stand is de kans op wat defectjes/onderhoud her en der niet gering. Rubbers in de ophanging, defecte achterwisser, defecte kabelboom in achterklep, pixuitval etc. Ondanks dat de 540 met zijn handgeschakelde 6-bak geen stakker was vond ik ook die net zoals de 530d wel als een boot aanvoelen.
In mijn ogen moet je ook een beetje geluk hebben met zo'n aankoop. Da's je uiteraard van harte gegund na je Alpina-gebeuren. Wel een mooie uitvoering die je op de kop hen getikt.
Nou, opzich gaat het best lekker toch?Paskal schreef: 25 apr 2019, 08:45Hierboven iets van maandje of zes geleden.... Het zit je helaas niet mee met de 530, maar of de huidige storing reden is om hem een trap te verkopenPaskal schreef: 13 sep 2018, 16:14Ik hoop het van harte voor je. Heb zowel een e39 touring 530d als 540i gehad. Heerlijke wagens, maar op die leeftijd en met die km.stand is de kans op wat defectjes/onderhoud her en der niet gering. Rubbers in de ophanging, defecte achterwisser, defecte kabelboom in achterklep, pixuitval etc. Ondanks dat de 540 met zijn handgeschakelde 6-bak geen stakker was vond ik ook die net zoals de 530d wel als een boot aanvoelen.
In mijn ogen moet je ook een beetje geluk hebben met zo'n aankoop. Da's je uiteraard van harte gegund na je Alpina-gebeuren. Wel een mooie uitvoering die je op de kop hen getikt.
. Er blijft in mijn ogen altijd een kans dat dat soort zaken een keer de kop opsteken bij een wat oudere auto. De factor toeval speelt daarin een flinke rol. Hoe beviel hij verder tot voor dit laatste defect? Als hij verder goed beviel zou ik hem laten repareren en weer door. Tenzij je toch al twijfelde om hem te houden..... dan zou ik hem een keertje uitzwaaien.
ik denk aan losse / afgebroken massa kabel, massa weg is stroom weg/motor uit.ErikS schreef: 25 apr 2019, 08:38Het is allemaal gerelateerd aan elkaar.Martin van der Zwaard schreef: 25 apr 2019, 08:29 Niet als de accu echt helemaal dood is. Omdat je zegt geen stuurbekrachtiging te hebben verwacht ik ook iets richting een dynamo ofzo.
Stuurbekrachtiging is hydraulisch en kan niet soms wel en soms niet werken.
Wat Han zegt lijkt het wel op wat mij betreft, compleet uitvallen van de stroom. Helemaal niks meer.
De accu is nieuw uiteraard. Het is niet dat er 'matige' stroom is, het is een complete wegval van alles.
Maar ja, afslepen dan maar.
Kreeg net vorige week 'n belletje dat m'n achterlichten binnen zijn... Half jaartje levertijd op de OEM exemplaren.![]()
![]()
Niet doen! Ik moet nog ruim een jaar met de mijne. Hij doet t wel altijd en alles kan in de kofferbak. Maar verder is het een saai hok.
Ik ging effe kijken op autoscout, na 3 advertenties maar mee gestopt.....
Misschien is het wel zo simpel dat de pool niet goed zit inderdaad.Spijkerhard schreef: 25 apr 2019, 12:21 De hydraulische stuurbekrachtiging wordt ook gevoed door een elektromotor, als ik het goed heb.
Ik heb het eens in Frankrijk gehad met een spiksplinternieuwe auto. Vanwege "Gremlins" werd de auto al klaar gemaakt voor repatriëring, tot ik vertelde dat echt alles uitging. Man haalt een sleutel 10 van het bord, schroeft de accupolen aan, en geeft me de auto mee. Nooit meer last van gehad...
Door het warme weer gingen de polen "open staan"
Gewoon aangedreven door de motor. Enige electrische wat van toepassing kan zijn is indien er servotronic op zit. Dan heb je een stekker op die de magneetklep bedient.Spijkerhard schreef: 25 apr 2019, 12:21 De hydraulische stuurbekrachtiging wordt ook gevoed door een elektromotor, als ik het goed heb...
Wordt vanavond pas opgehaald.JP schreef: 25 apr 2019, 14:28 Dinsdag kapot gegaan en vandaag nog niets bekend ? Ach ze verzinnen wel wat...... viewtopic.php?f=8&t=38060
Gebruikers op dit forum: Fabian, Mark 320iS, Ti-Tourist (Erik) en 16 gasten