Andre schreef:Heel mooi ding maar inderdaad wat harris zegt. Ding kost 2 x GT3. huh:)
Ik had daar gisteren een interessant gesprek over met de 360 CS-eigenaar.
Hij heeft de Challenge Stradale anderhalve jaar geleden gekocht en verwacht hem nu zonder verlies te kunnen verkopen. Bij de 430 Scuderia is het een kwestie van zo vroeg mogelijk het koopcontract tekenen en de auto niet te lang in bezit houden. Je kunt hem dan zonder verlies of met een kleine winst verkopen aan kopers die niet willen wachten op levering af fabriek. Voor de 360 CS had hij een 512 TR die hij met schade had gekocht en heeft laten opknappen. Die is uiteindelijk zonder verlies van de hand gegaan.
Hij heeft een kennis met een Enzo. Die is niet meer van plan om zijn auto te verkopen omdat Enzo's nu meer waard worden. Speculatieve kopers van de Carrera GT hebben echter fout gegokt, die auto's zijn in waarde gehalveerd. Het werkt alleen met auto's die in kleine aantallen worden geproduceerd, lange levertijden hebben en een hoge verzamelwaarde. Een 360 Challenge Stradale is een typisch geval van een auto die in kleine aantallen is gebouwd en waar altijd vraag naar zal zijn van Ferrari-verzamelaars.
Op een 911 GT3 RS ga je in de eerste twee jaar nog wel aardig wat verliezen. Daarna valt het denk ik wel mee omdat Porsches redelijk waardevast zijn.