Wat nu te doen of te verwachten

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Luca

Wat nu te doen of te verwachten

Bericht door Luca » 09 aug 2007, 08:48

Heb ik natuurlijk weer.............

gister mijn GTI bij de dealer gebracht. De rubbers van de wielophanging werden vervangen onder garantie. (terug roep actie PON)

Ga ik de auto vandaag ophalen met mijn neef en zie ik tot mijn grote verbazing dat er een beschadiging zit halverwege op een spaak van de velg aan de voorzijde.

Vervolgens terug naar de receptie. Hebben ze vervolgens eerst geprobeerd het weg te poetsen maar dat lukte natuurlijk niet.

Vervolgens kreeg ik te horen dat de schade reeds aanwezig was toen de monteur met de auto aan de slag ging. (dit volgens de monteur die er aan had gewerkt en verder geen aandacht had besteeds aan de krassen....)

Ik weet 300% zeker dat er geen schade aanwezig was op de velg toen ik de sleutel inleverde bij de receptie. Voor mijn vakantie heb ik mijn auto gewassen met de hand en na mijn vakantie tijdens de 1e rit weer de auto weggebracht naar de dealer. Auto staat altijd onder de carport en niemand anders rijdt in mijn auto.

Het is wel heel toevallig dat er schade zit op een velg die eraf is geweest. Gezien de "vorm" en de lokatie van de krassen kan dit niet onstaan tijdens het rijden maar eerder tijdens het (de)monteren. (mijn mening)

Werd er ook nog gezegd dat de krassen er waarschijnlijk al lang zaten gezien ze zwart waren van de viezigheid.... Dit kon absoluut niet gezien de krassen nog steeds zwart waren na het poetsen. Daarnaast waren de velgen ook verder redelijk schoon! Door de opmerking begon mijn bloed te koken.:x

Na vervanging van de rubbers is er door de chef werkplaats nog met mijn auto gereden! Hierdoor worden de velgen natuurlijk ook niet schoner door!:x

Heb het gevoel dat ze denken dat ik er een slaatje eruit probeer te slaan en dit irriteerd me nog meer. Ik ben super zuinig op mijn auto en als ergens een kleine beschading zit vervang ik dit meteen. Zit er schade op een velg dan komt er een nieuwe maar als dit gebeurd is tijdens een bezoek bij de dealer dan vind ik het een andere situatie.

Gezien de after-sale manager vrij was krijg ik pas vrijdag bericht over het vervolg van het gehele verhaal.

Ik ga er vanuit de de velg of vervangen wordt of wordt hersteld. Toch geen vreemde oplossing???

Was is jullie mening over de krassen?? De foto is niet super maar je krijgt wel een idee.

Hoor het graag.

[img:768:576]http://www.extreme-machines.nl/upload/f ... develg.JPG[/img]

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 09 aug 2007, 09:21

Ik weet niet wat het formaat velg is maar vanaf 18"is monteren lastiger en beschadigingen kunnen snel voorkomen *(zoiezo met monteren)

Ik zou gewoon een brief schrijven naar het bedrijf en vrijdag langs gaan en een persoonlijk gesprek aan gaanals jij voor 300% dit zeker weet gewoon eisen dat er een nieuwe velg op komt, als ze proberen te schikken *(ieders de helft etc.) weet je gewoon dat zij ook weten dat het hun schuld is!!! anders ga je niet schikken.

Kom je er niet uit nog een brief sturen en je eisen neerleggen anders geef je het uit handen etc.

markk

Bericht door markk » 09 aug 2007, 10:05

Nieuwe velg is IMHO bullshit, beschadiging is minimaal op de foto.
Stralen/spuiten/poadercoaten kan makkelijk...

Mark.

Luca

Bericht door Luca » 09 aug 2007, 10:27

bedankt voor de tips. Maakt mij niet uit hoe ze het doen maar de velg moet gewoon weer 100% worden. Heb idd een brief verstuurd. Nu afwachten.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 aug 2007, 12:16

Ook wel eens zoiets gehad, moeilijk te bewijzen natuurlijk, vaak is het slikken en weer doorgaan...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 aug 2007, 12:42

Tja moeilijk :? Plaats eens een foto van het hele wiel..

Kijk als een velg omvalt na demontage dan zouden er bij deze velg denk ik meer spaken beschadigd zijn.

Collega van mij rijdt een Vectra GTS en ging terug voor garantie van een mistlamp. De bevestingings lipje waren kapot wat hij merkte bij het wassen van de auto. Garage concludeerde dat het ontstaan was tijdens het rijden, hij melde nooit iets te hebben geraakt. Uiteindelijk hoog opgespeeld en lamp vervangen en ieder 50% betaald. Vervolgens rijdt ie naar een aantal weken weer eens naar z'n appartement en draait de auto de oprit op een beetje schurend met de onderkant bumperlip (linkerzijde = zelfde kant als defecte lamp) over de verhoging heen:

:idea:

Mistlamp gechecked en rammelde weer :wink:

Kortom; ik zeg niet dat je ongelijk hebt maar je moet wel heel zeker van je zaak zijn. Zeg maar na het wassen van de velgen (met de hand) naar de garage zonder boodschappen tussendoor te doen :D

RVV

Bericht door RVV » 09 aug 2007, 12:55

Dit soort schade kan ook onstaan tijdens het rijden door bv een opspattende steen of een stuk metaal wat langs de velg schiet tijden het rijden.

Ik heb "schade" plekjes op mijn velg zitten die "zomaar" zonder ergens langs te schuren zijn onstaan.

Het kan dus toch "elders" zijn ontstaan.

Paul

Bericht door Paul » 09 aug 2007, 13:07

Snap best dat je zuinig bent op je auto... maar dit is wel een heel klein plekkie of niet? en die heb je er zo op zitten... je moet eens zien wat "steenslag" met mijn wielen heeft gedaan.. en das niet omdat ik zo vaak in de grindbak sta..

Ze zullen hem vast voor je gaan reconditioneren....

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 aug 2007, 11:37

Ben ook best wel zuinig.
Maar dit is meer slikken en weer doorgaan lijkt me.
Kleine plekjes krijg je overal wel als het gebruikt wordt.
Dit valt erg mee lijkt me.
Nieuwe velg lijkt me onzin.
Misschien gat het weg met polijsten?

@Niels; een 2.8 V6 turbo collega? :wink:

Luca

Bericht door Luca » 10 aug 2007, 12:54

De dealer betaald de rep maar bekend GEEN schuld. Complimenten voor mijn dealer DAGO!!

RVV

Bericht door RVV » 10 aug 2007, 13:01

Netjes

Arthur

Bericht door Arthur » 10 aug 2007, 13:47

Idd.
De rekening waarvan?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 aug 2007, 13:53

Arthur schreef:@Niels; een 2.8 V6 turbo collega? :wink:
Ja je kent em wel :D

Nette oplossing van de dealer imo :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 aug 2007, 13:58

Als ze wel betalen maar schuld bekennen, dan heb je wel schuld anders als je het zeker weet betaal je niet......

Waarschijnlijk cliamen ze garantie voor corrosie etc.... :-) kost hun niets.

Arthur

Bericht door Arthur » 10 aug 2007, 14:02

Maar Luca is tevreden en het kost hem ook niets in dit geval.
Ja, ergernis :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 aug 2007, 19:26

toch netjes van de dealer, gefeliciteerd

Plaats reactie