Maar gelukkig is geen enkele wagen goed genoeg voor sommige...
Verder eens hoor.
Maar gelukkig is geen enkele wagen goed genoeg voor sommige...
denk dit meer vanwege het feit, dat t wel eens 1 van de laatste 6 cylinders zijn die worden gemaakt (BMW) eer we gedwongen moeten overstappen naar een alternatieve brandstof soort( elektrisch). afschrijving is vaak het eerste jaar het grootst, dus een jonge B58 van 2 jaartjes oud moet al redelijk betaalbaar zijn tov de N55Arthur schreef: ↑22 jan 2019, 11:23 Waarom zou de 'B48' langer zijn waarde behouden? Ik denk dat als je een 35i en 40i gaat vergelijken over dezelfde jaren en km's dat het niks uitmaakt. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat de 40i harder afschrijft. Met dank aan belastingregels, omdat deze daardoor duurder zijn geworden.
Dat zit er dik in, aangezien de 335i voor ongeveer 10k minder nieuw over de toonbank ging. Die maak je niet goed met een 340i (bij like for like vergelijk in leeftijd, km stand en uitvoering).Arthur schreef: ↑22 jan 2019, 11:23 Waarom zou de 'B48' langer zijn waarde behouden? Ik denk dat als je een 35i en 40i gaat vergelijken over dezelfde jaren en km's dat het niks uitmaakt. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat de 40i harder afschrijft. Met dank aan belastingregels, omdat deze daardoor duurder zijn geworden.
Over het algemeen is de mening dat de N55 een stuk beter klinkt dan de N54, en die mening deel ik.///Joost schreef: ↑22 jan 2019, 14:34 Mooi, altijd dat ophemelen van BMW blokken.
E36 M50/M52 - bullet proof 6 cilinder, dus echt waardevast
E46 M54 - laatste 3.0L waar je nog mooi zelf aan kunt sleutelen, dus waardevast
E90 N52/N53 - laatste 3.0L naturally aspirated, dus waardevast
N54 - kwam uit tijden van hoogconjunctuur, bullet proof en klinkt geweldig
N55 - vreemde eend in de bijt, niet slecht, maar zeker niet bijzonder
B58 - een van de laatste der 6 cilinders zoals ze nooit meer worden gemaakt, dus waardevast
Heb N55 gehad en twee keer B58. B58 is echt wel lekkerder, meer koppel. Sound is ook prima. Zijn sterkte zit meer in het middengebied waar de N55 meer zin had om door te halenStr8Six schreef: ↑22 jan 2019, 21:27 Scherp, nee daar heb ik inderdaad (nog) niet in gereden, wel gehoord met performance uitlaat. Kan helaas niet aan de N55 tippen, maar ook zeker een indrukwekkend blok. Schijnt weer een stuk meer potentie te hebben dan de N55.
Daar kan ik dus niet echt over oordelen.
N55 klonk het (aller)beste van allemaal (hierboven genoemd) in m'n M2(met MPE) , maar vond 'm erg zwak boven 6000...Twist schreef: ↑24 jan 2019, 09:07Heb N55 gehad en twee keer B58. B58 is echt wel lekkerder, meer koppel. Sound is ook prima. Zijn sterkte zit meer in het middengebied waar de N55 meer zin had om door te halenStr8Six schreef: ↑22 jan 2019, 21:27 Scherp, nee daar heb ik inderdaad (nog) niet in gereden, wel gehoord met performance uitlaat. Kan helaas niet aan de N55 tippen, maar ook zeker een indrukwekkend blok. Schijnt weer een stuk meer potentie te hebben dan de N55.
Daar kan ik dus niet echt over oordelen.
heb een rode M240i met Xdrive, zal als t wat beter weer is wat foto,s online zetten. voor de rest zit alles er op en aan, heb nog wel het model van 2017, nog maar 25k gelopen. voor de rest bom vol ( leer, harmen , ect.. ) heb de middenpijp verwijderd en een wagner downpipe er op zitten icm stage 2 ( 444hp ) . facelift achterlichten gaan er begin volgende maand op, en andere veren ( set )
Gebruikers op dit forum: MParallel, Semrush [Bot], WillemBoer en 16 gasten