Wat is plezier? Een rationele keuze?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Robin Hartog

Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?

Bericht door Robin Hartog » 19 apr 2019, 14:34

Ik had vandaag nog die E39 ingeruild op een Tesla als ik jou was. Goedkoper, nieuwer, lekker stil en snel je dagelijkse km's maken. Daarnaast met dit weer de cabrio uit de schuur trekken en daarin lekker sturen.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 19 apr 2019, 14:36

Andre schreef: 19 apr 2019, 14:19 Ik zou een jaarkaart bij de NS nemen veel verschil met een tesla heb je dan niet!
Gaat zo'n Tesla ook als op rails dan? :tooth:

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 19 apr 2019, 14:42

Andre schreef: 19 apr 2019, 14:19 Ik zou een jaarkaart bij de NS nemen veel verschil met een tesla heb je dan niet!
Haha Andre, op Facebook zie ik je ook altijd negatief reageren op alles wat electrisch is dat op 4 wielen staat, zo makkelijk zonder onderbouwing..

Als je in de randstad woont en werkt is zo'n Tesla gewoon ideaal voor woon/werk en zelfs voor prive.
Vaak parkeerplaatsen beschikbaar, vaak ook nog eens bij de ingang van het winkelcentrum ofzo.
En zo'n Tesla is zo'n stille auto, je gaat die rust echt waarderen volgens mij.

Natuurlijk is een dikke M2 meer plezier en leuker, maar we hebben het hier over een BMW van 15 jaar oud versus een gloednieuwe Tesla. Sorry, maar dat wint de Tesla.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 apr 2019, 14:45

Barend schreef: 19 apr 2019, 14:42
Haha Andre, op Facebook zie ik je ook altijd negatief reageren op alles wat electrisch is dat op 4 wielen staat, zo makkelijk zonder onderbouwing..

Als je in de randstad woont en werkt is zo'n Tesla gewoon ideaal voor woon/werk en zelfs voor prive.
Vaak parkeerplaatsen beschikbaar, vaak ook nog eens bij de ingang van het winkelcentrum ofzo.
En zo'n Tesla is zo'n stille auto, je gaat die rust echt waarderen volgens mij.

Natuurlijk is een dikke M2 meer plezier en leuker, maar we hebben het hier over een BMW van 15 jaar oud versus een gloednieuwe Tesla. Sorry, maar dat wint de Tesla.
Niet mee eens, ik woon in de randstad en heb genoeg ervaring met tesla sterker nog ik kan hem per direct als lease auto krijgen toch rij ik lekker in mijn privé bmw 6 verslinder door... elke keer starten is een glimlach.

Zon stofzuiger op 4 wielen moeten we straks nog lang genoeg onze kilometers in maken

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 apr 2019, 14:48

Grootste nadeel van alle stekker bakken, elke keer als je parkeert / weggaat gehannes met die kabels zeker in de winter met kou en regen bah.

ICE is altijd lekker aankomen lopen deur opentrekken starten en wegwezen

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 19 apr 2019, 14:50

Martijn_bmw schreef: 19 apr 2019, 14:48 Grootste nadeel van alle stekker bakken, elke keer als je parkeert / weggaat gehannes met die kabels zeker in de winter met kou en regen bah.

ICE is altijd lekker aankomen lopen deur opentrekken starten en wegwezen
Want jij staat altijd in een verwarmd, afgesloten tankstation een paar minuten te tanken? ;-)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 19 apr 2019, 14:50

Robin Hartog schreef: 19 apr 2019, 14:34 Ik had vandaag nog die E39 ingeruild op een Tesla als ik jou was. Goedkoper, nieuwer, lekker stil en snel je dagelijkse km's maken. Daarnaast met dit weer de cabrio uit de schuur trekken en daarin lekker sturen.
Dit. Niets aan toe te voegen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 apr 2019, 14:51

Daar zit tenminste altijd een dak boven dus geen regen en 3min vol + dat is niet minimaal 2x per dag.

Maargoed ben wel met André eens als we zelfs op DF al elektrische emotie loze meuk verkiezen boven ICE motoren dan is het wel ver gezakt met de autoliefhebber in Nederland

Andre

Bericht door Andre » 19 apr 2019, 14:54

Elke Electrische auto die verkocht word zorgt er weer sneller voor dat fun auto s die jullie dan in de weekenden ernaast willen houden ook verdwijnen.

Iedereen kijk zo kortzichtig. Dan zeg je dat ik geen onderbouwing heb.

Het is heel makkelijk hoe het gaat!

Hoe meer mensen electrische auto s kopen door financiele sturing zorgt ervoor dat fabrikanten fun auto s met een leuke brandstofmotor niet meer gaan maken. En op het moment als de meeste leeghoofden het door hebben is het al te laat. Die 4 procent bijtelling gaat naar 22 procent de bpm en wegenbelasting en accynzen worden door berekend in de stroom prijs en aan het einde van de rit kost alles hetzelfde je hebt alleen je pleziertjes met leuke fun auto s omzeep geholpen! Hoe dom kan je zijn!

Ik koop het gewoon niet. Heb ook een zaak en kan ook wel een 4 procent bijtellings auto kopen. Ik doe er gewoon niet aan mee. Koop liever 2e hands prive iets leuks dan maar wegenbelasting betalen. Ik hoef die troep niet!
Laatst gewijzigd door Andre op 19 apr 2019, 14:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 19 apr 2019, 14:56

Martijn_bmw schreef: 19 apr 2019, 14:51 Daar zit tenminste altijd een dak boven dus geen regen en 3min vol + dat is niet minimaal 2x per dag
Tja, dat vind ik een beetje gerommel in de marge. Als we nu even alleen focussen op Erik zijn situatie; die kan hem gewoon thuis of op de zaak aan de lader hangen en dan kan hij zeker een aantal keer heen en weer rijden op 1 'tank'. En dat voor bijna gratis.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 19 apr 2019, 14:59

Martijn_bmw schreef: 19 apr 2019, 14:51 Daar zit tenminste altijd een dak boven dus geen regen en 3min vol + dat is niet minimaal 2x per dag.

Maargoed ben wel met André eens als we zelfs op DF al elektrische emotie loze meuk verkiezen boven ICE motoren dan is het wel ver gezakt met de autoliefhebber in Nederland
Dat tweede had ik nog niet gelezen, maar ik geloof dat niemand op DF daadwerkelijk een elektrische auto verkiest 'boven' een ICE, ik niet iig. Maar als je een leuke auto er naast hebt (zoals Erik heeft), why the f*ck not? In je dagelijkse kilometers heb je echt 0,0 aan je 6 cilinder, behalve twee keer per dag als je hem start. Oh, en misschien als je hem een keer doorhaalt op de snelweg.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 apr 2019, 15:02

Robin Hartog schreef: 19 apr 2019, 14:56 En dat voor bijna gratis.
Dít is de enige reden... Als de elec meuk ook 22% bijtelling had gehad was er helemaal niemand geweest die ze zou ophemelen op een enkele geitenwollensokken figuur na.

Dus dat iemand vanwege financiële redenen zo'n ding neemt kan ik best begrijpen maar verzin er dan geen onzin bij dat het allemaal zo fijn en leuk is. het is gewoon oersaai, veel kinderziektes en een hoop gezeik maar daar staat een grote financiële vergoeding tegenover.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 apr 2019, 15:02

Wat ik me afvraag is wat je met je 'duffe daily snelwegkilometers' eigenlijk zwart/wit met 'n Model 3 moet? 48k is géén sigarettengeld. Alleen vanwege de subsidies.? Een Polo/208 of Fiesta rijdt toch ook prima (nieuw)?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 apr 2019, 15:04

Robin Hartog schreef: 19 apr 2019, 14:59 In je dagelijkse kilometers heb je echt 0,0 aan je 6 cilinder, behalve twee keer per dag als je hem start. Oh, en misschien als je hem een keer doorhaalt op de snelweg.
Ik ben het daar niet mee eens, ook als je gewoon rijdt die mooie loop, donkere brom, het hele mechanische van zelf schakelen. Ik vind het cool en geniet er ook van als ik niet hard ga. Maargoed dat zal niet voor iedereen zo zijn.

Andre

Bericht door Andre » 19 apr 2019, 15:05

Robin dat is korte termijn denken! Koop maar snel zo’n ding dan is onze hobby weer verder opweg om te verdwijnen!

En uiteindelijk mag je gewoon 22 procent bijtellen als vadertje staat jullie allemaal te pakken heeft.

Je moet gewoon op dit moment ook niet nieuwe auto s kopen. Nee gewoon import auto s. Niks meer bij de dealers kopen. Die dikke BPM moet er eerst af

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 19 apr 2019, 15:06

Martijn_bmw schreef: 19 apr 2019, 15:02
Robin Hartog schreef: 19 apr 2019, 14:56 En dat voor bijna gratis.
Dít is de enige reden... Als de elec meuk ook 22% bijtelling had gehad was er helemaal niemand geweest die ze zou ophemelen op een enkele geitenwollensokken figuur na.

Dus dat iemand vanwege financiële redenen zo'n ding neemt kan ik best begrijpen maar verzin er dan geen onzin bij dat het allemaal zo fijn en leuk is. het is gewoon oersaai, veel kinderziektes en een hoop gezeik maar daar staat een grote financiële vergoeding tegenover.
Uiteraard, niemand beweert ook iets anders geloof ik? Overigens qua tech e.d. zou ik ook de voorkeur hebben voor een Tesla, maar dat is omdat ik die gadgets ook gewoon gaaf vind. Kinderziektes vind ik ook een bullshit-argument, superveel auto's/producten hebben kinderziektes, dat heb je nou eenmaal met een nieuw product. Saai? Wellicht wel ja. Nu vind ik een E39 ook niet echt het toppunt van fun ofzo...

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 apr 2019, 15:07

kinderziekte's... zoals wellicht bekend werk ik bij een grote LM en we hebben honderden van die auto's rijden.
Ze hebben absoluut bovengemiddeld meer problemen dan een conventionele auto

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 19 apr 2019, 15:09

Martijn_bmw schreef: 19 apr 2019, 15:07 kinderziekte's zoals wellicht bekend werk bij een grote LM en we hebben honderden van die auto's rijden.
Ze hebben absoluut bovengemiddeld meer problemen dan een conventionele auto
Dat is toch logisch?
Robin Hartog schreef: 19 apr 2019, 15:06 (...) dat heb je nou eenmaal met een nieuw product. (...)
Er zijn zat auto's die ik op dit moment zou verkiezen boven een elektrisch hok hoor. Maar volgens mij gaat het om Erik zijn situatie, en dan zou ik 100% voor die Tesla gaan. Brengt evenveel emotie als een oud hok, wat een E39 is, en nog goedkoper ook.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 apr 2019, 15:11

Ik zeg niet dat het niet logisch is, je moet er alleen maar zin in hebben, een goede band opbouwen met je dealer.

Naast dat ik ICE leuker vind heb ik zoiets van laat het product eerst maar eens volwassen worden voordat ik er overna ga denken.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 apr 2019, 15:25

Iemand anders z'n hobby interesseert me geen ene bal. Het is dat er geen betaalbare mooie EV is, anders had ik me er al lang eentje aangeschaft, prive. Wie weet over 2 jaar, als de overheid de burger wil stimuleren met 6k subsidie op een EV. Maakt mij die 6 cilinder van een ander uit, en als 'ie dan uitsterft zou mij een rotzorg zijn. En waarom moet je naast een EV iets leuks hebben. Een EV is gewoon leuk.

ErikS

Bericht door ErikS » 19 apr 2019, 15:30

Robin schreef: 19 apr 2019, 15:02 Wat ik me afvraag is wat je met je 'duffe daily snelwegkilometers' eigenlijk zwart/wit met 'n Model 3 moet? 48k is géén sigarettengeld. Alleen vanwege de subsidies.? Een Polo/208 of Fiesta rijdt toch ook prima (nieuw)?
48K, 8K btw terug & 11K mia aftrek.....

Dat is geen 38K meer. Dat is VW golf geld. En dan wel VW golf instapper geld.

alt

Bericht door alt » 19 apr 2019, 15:32

André begrijp ik niet. Met de Model 3 kan je ook lekker driften, BMW M3's pesten & dat in een elektrisch koekblik.
Als je dan het geluid mist, neem dan je meisje mee. Of zij lult de oren van je hoofd of gilt als een varken als je drift. Ik weet zeker dan hoor je je sechser reihe niet.

alt

Bericht door alt » 19 apr 2019, 15:35

Arthur, als de overheid €. 6000.00 subsidie op een ev gaat geven. Stijgen de nieuw & gebruikt prijzen ook met €. 6000.00 binnen een jaar.

WJ

Bericht door WJ » 19 apr 2019, 15:35

Tesla

De e39 is een mooi model maar daar houd het imo mee op. Hij is zwaar en log, 30i of niet dus voor het sturen hoef je hem niet te houden. Kost daardoor ook een berg, in verzekering, wegenbelasting en onderhoud want oud. Zuipt als een gek waar je niks eigenlijk voor terugkrijgt op een gedempte roffel na.

Voor het mooi, plezier, beleving heb je een cabrio. Wil je meer beleving of/en je fun dan neem je die.
Laatst gewijzigd door WJ op 19 apr 2019, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Fernando

Bericht door Fernando » 19 apr 2019, 15:35

Omg ik krijg kouwe klauwen, wat een tragedie...

Plaats reactie