Niels z'n new ride: Golf GTI Wolfsburg Edition

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Niels z'n new ride: Golf GTI Wolfsburg Edition

Bericht door Niels » 09 aug 2007, 21:52

Nee de Qp is niet verkocht en de Golf 3 TDaIly ook niet :wink: Om te knutselen (was de bedoeling) had ik een Golf 1 staan met een hoop wilde plannen maar uiteindelijk heb ik hier vanaf gezien en het ding en vele onderdelen erbij verkocht. Omdat ik toch wel iets te knutselen wil qua motorisch apparaat, de Z3 eigenlijk wel af vind op een paar details na EN de Z geen circuit apparaat vind (automaat, RWD en freude am varen) heb ik vanavond er nog iets bij gekocht :oops:

Het plan is om het apparaat de schuur in te schuiven en dan zo tegen april 2008 er weer uit te duwen met een paar mods zodat er ook van mij een paar DF-circuit foto's geschoten kunnen worden :D

Alleen.........hoe vertel ik het m'n vriendin die zondag thuis komt dat er een Golf GTI Wolfsburg Edition in de garage staat :mrgreen: De Wolfsburg Edition is het meest exclusief van alle Edition Golfjes en naar het schijnt zelfs extra verstevigd om de carosserie nog stijver te krijgen :D Een prima basis om zo nu en dan over een circuit heen te denderen 8)

[img:586:438]http://xs318.xs.to/xs318/07324/WB1.JPG[/img]

[img:585:439]http://xs318.xs.to/xs318/07324/WB.JPG[/img]

De plannen die zeker uitgevoerd gaan worden:
Uitlaat vervangen
Trekhaak verwijderen
Recaro interieur plaatsen
BBS velgen monteren (moeten eerst opgeknapt :oops: )
Vering/demping vervangen (iemand ervaring met Golf op het circuit?)
G60 remmerij plaatsen
Antenne vervangen

Plannen waar ik nog aan zit te denken:
Motor e.d. vervangen
Stuurbekrachtiging plaatsen
Divers plaatwerk vervangen wat niet meer strak is

Het is dus niet de bedoeling dat het een hardcore circuit apparaat wordt maar gewoon een lekkere hothatch die ik ook op het circuit kan uitlaten. De motor die er nu in hangt is een 8V 107pk wat eigenlijk niet vooruit gaat. Het liefst zou ik deze verruilen door een 16V of G60 motor met turbo. Het streven is om zo rond de 160pk uit te komen wat me wel voldoende lijkt met een auto van nog geen 1000kg :D Een G60 motor heb ik nog maar eigenlijk lijkt een 16V voor op een circuit fijner.

Dus in eerste instantie klaar maken om eens op het circuit te rijden en dan eventueel (als ie bevalt) een complete rebuilt :wink:
Laatst gewijzigd door Niels op 09 aug 2007, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Fabian

Bericht door Fabian » 09 aug 2007, 21:54

ghehehe :D , jeugdsentiment! 8)

Rein

Bericht door Rein » 09 aug 2007, 21:58

Blijft leuk spul die Golf GTI's!

Mooie uitlaat :mrgreen: :lol: die zou ik als eerste vervangen

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 09 aug 2007, 22:17

Geinig karretje. Leuk om beetje circuit werk mee te doen wellicht. Succes met de mods!

Marc R

Bericht door Marc R » 09 aug 2007, 22:19

Niels, mooi plan hoor.

Ik kan je vertellen dat alleen de G60 een verstevigde karosserie heeft van de MKII's

(ik heb er een gehad die ik om heb laten bouwen naar 2.9 V6)

Niels

Bericht door Niels » 09 aug 2007, 22:43

Fabian schreef:ghehehe :D , jeugdsentiment! 8)
Ja klopt :oops: dat ook stiekum wel...een 16V was een goedkopere oplossing geweest maar vond deze gewoon mooier :D
Rein schreef:Blijft leuk spul die Golf GTI's!

Mooie uitlaat :mrgreen: :lol: die zou ik als eerste vervangen
Krijg ik erbij! De verkoper keek me wel een beetje verwarrend aan toen ik vroeg of ie die nog had :mrgreen:
Marc RS4 schreef:Niels, mooi plan hoor.

Ik kan je vertellen dat alleen de G60 een verstevigde karosserie heeft van de MKII's

(ik heb er een gehad die ik om heb laten bouwen naar 2.9 V6)
De G60 is idd verstevigd met o.a. een geplakte voorruit. De WB ed. schijnt nog wat extra lasbewerkingen te hebben gehad. Het fijne weet ik er niet van maar de auto is op kenteken wel iets zwaarder dan een vergelijkbare GTI 8V die ik heb gehad. Beiden hadden/hebben een zonnedak en die vorige ook nog stuurbekrachtiging. Scheelt toch nog bijna 50kg :? :?:

Marc R

Bericht door Marc R » 09 aug 2007, 22:56

De G60 heeft dat ook,is ook zwaarder dan een normale GTI.

Is een 1.8T geen optie voor je?

Dan heb je wel echt veel power!

Niels

Bericht door Niels » 10 aug 2007, 01:15

Moet wel een heerlijke combi geweest zijn met een 2.9 VR blok. Ik heb nog een Corrado VR6 gehad :D Echt een heerlijk blok 8)
Marc RS4 schreef:De G60 heeft dat ook,is ook zwaarder dan een normale GTI.

Is een 1.8T geen optie voor je?

Dan heb je wel echt veel power!
Tja een 20VT erin is natuurlijk super maar eigenlijk is het niet de bedoeling om er zoveel geld in te stoppen. Ik wil er eigenlijk niet meer dan 4 - 5K in stoppen om em naar m'n zin te krijgen en dat ga je met een 20VT niet redden naast een fatsoenlijke schroefset e.d :wink:

Daarbij komt dat ik het wel legaal wil houden met de kw's op papier. Een ander mk2 blok is geen probleem vanwege type goedkeuringen. Een 20VT wordt een ander verhaal. Dan zou je eigenlijk weer een G60 als basis moeten nemen en dan max. tot 140% van de kw's op het kenteken tunen. En dat was nou allemaal ook met name de reden om afscheid te nemen van het Golf 1 project.

Marc R

Bericht door Marc R » 10 aug 2007, 05:29

Ja dat was het zekers,die jongen die hem van me overgekocht heeft heeft hem kompleet gestript overgespoten en alles opnieuw in de auto laten zetten.

Nu staat ie weg te kwijnen op een parkeerplaats omdat ie geen geld meer heeft,en hij heeft ook nog mijn compressor liggen die dr zo op kan.

Praat je over zonde.... :(

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 aug 2007, 11:05

Geef Niels die vent z'n nr ff :mrgreen: :wink:

Weer goed bezig, Niels.
Je wordt nog een echte DF'er.
Ik mis alleen nog een M3 tracktool.
Maar die komt nog begreep ik :roll: :lol:

Was die van jacco toen, niets voor je geweest?

Niels

Bericht door Niels » 10 aug 2007, 13:47

Arthur schreef:Geef Niels die vent z'n nr ff :mrgreen: :wink:

Weer goed bezig, Niels.
Je wordt nog een echte DF'er.
Ik mis alleen nog een M3 tracktool.
Maar die komt nog begreep ik :roll: :lol:

Was die van jacco toen, niets voor je geweest?
:lol:

Golf (semi) tracktool 8) Veel beter voor mij......RWD en 300pk daar ben ik nog niet aan toe :wink:

Ja bij die van Jacco begon het wel weer te kriebelen maar deze is voor mij interessanter aangezien ik het zonde vind om een originele Edition te pakken. Deze is al "vernaggeld" met een oud leren interieur, verlagingset andere velgen enz. Kortom niet meer in originele staat. Daarnaast schijnt de carosserie dus nog iets stijver te zijn (en was ie goedkoper) 8)

Ik kocht em trouwens in Norg van een vriend van Gerard Smit z'n "schoonzoon" :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 aug 2007, 13:49

Wereld is weer klein :!:

René130i

Bericht door René130i » 10 aug 2007, 14:42

Gaaf, gefeliciteerd Niels :D 1.8T blok heb je voor 2k ;) ;)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 10 aug 2007, 14:43

Strak ding :D

Kan er geen VR6 in????

RVV

Bericht door RVV » 10 aug 2007, 14:49

Gefeliciteerd ermee Niels !

Erik K.

Bericht door Erik K. » 10 aug 2007, 15:02

Ha Niels,

Als je op zoek bent naar een Turbo blok zou je eens via een vriend van me ook Niels genaamd kunnen proberen. Zijn huidige blok, 1.8 8V (ex G60) Garett T3 Turbo, gaat plaats maken voor een 1.8 16V Turbo blok.
Zijn huidige blok zit op zo'n 280pk/360Nm, gaat serieus hard. Al div. EVO's en Impreza's het leven mee zuur gemaakt :mrgreen:

Marc R

Bericht door Marc R » 10 aug 2007, 16:43

En dat blok is nog eens zeer netjes ook!

Niels

Bericht door Niels » 10 aug 2007, 21:59

frank de jonge schreef:Strak ding :D

Kan er geen VR6 in????
Nou niet helemaal strak meer Frank maar gelukkig zijn die delen vervangbaar :wink: VR6-en in Golfjes 2 schijnen niet meer door de RDW goed gekeurd te worden heb ik begrepen :cry: Anders was de keuze snel gemaakt 8)
ErikKramer schreef:Ha Niels,

Als je op zoek bent naar een Turbo blok zou je eens via een vriend van me ook Niels genaamd kunnen proberen. Zijn huidige blok, 1.8 8V (ex G60) Garett T3 Turbo, gaat plaats maken voor een 1.8 16V Turbo blok.
Zijn huidige blok zit op zo'n 280pk/360Nm, gaat serieus hard. Al div. EVO's en Impreza's het leven mee zuur gemaakt :mrgreen:
Marc RS4 schreef:En dat blok is nog eens zeer netjes ook!
Jullie maken me het niet gemakkelijk :?

Nahhh geld is eigenlijk wel een beetje op na een Z3Qp, 2.5 week Italië, nieuwe labtop en GolfjeGTI.....

Zoals ik het nu in de kop heb ga ik de GTI eerst voorzien van een redelijk onderstel en G60 remmerij zodat ik eens wat DF circuit dagen mee kan pakken. Bevalt ie me dan ga ik er serieus mee aan de slag, bevalt ie me niet dan neem ik er afscheid van volgend seizoen :wink:

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 11 aug 2007, 02:22

Niels schreef:

Kan er geen VR6 in????
Nou niet helemaal strak meer Frank maar gelukkig zijn die delen vervangbaar :wink: VR6-en in Golfjes 2 schijnen niet meer door de RDW goed gekeurd te worden heb ik begrepen :cry: Anders was de keuze snel gemaakt 8)
Omweg via een kennis in Engeland maken? :) Daar zijn ze niet zo moeilijk....

Heb ook nog een paar maanden een Golfje 2 gehad, een GT4 was dat. Ook een hoop lol aan gehad toen.

Niels

Bericht door Niels » 11 aug 2007, 14:55

Rene / Hazze schreef:Gaaf, gefeliciteerd Niels :D 1.8T blok heb je voor 2k ;) ;)
Op zich wel maar dan ben je er nog niet :cry:
Jurriaan schreef:
Niels schreef:

Kan er geen VR6 in????
Omweg via een kennis in Engeland maken? :) Daar zijn ze niet zo moeilijk....

Heb ook nog een paar maanden een Golfje 2 gehad, een GT4 was dat. Ook een hoop lol aan gehad toen.
Via Engeland kan wel maar zo uitgebreid is allemaal niet de bedoeling. Ik heb al een paar 16V's gehad en een pk-tje of 160 op 950kg is genoeg voor mij om eens lekker over het circuit te raggen schat ik zo in. Meer kan altijd nog 8)

Plaats reactie