G21 M340i en R52S, modje aan de BMW

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Estoque

Re: Ik mis wat.

Bericht door Estoque » 01 apr 2019, 16:29

Das raar wakker worden!
Je zult vast een paar krachttermen hebben gebruikt.

Succes met de afhandeling.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 01 apr 2019, 17:55

Mooi klote!

Kadett

Bericht door Kadett » 01 apr 2019, 18:11

Mijn grootste vrees om voor een BMW te gaan eigenlijk om hem een keer dan zo aan te treffen. Enige wat volgens mij dit tegenhoud is een stuurslot zoals dit? En zo'n beveiligings frame voor de Navigatie van NaviRem?

Afbeelding

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 01 apr 2019, 18:37

Kadett schreef: 01 apr 2019, 18:11 Mijn grootste vrees om voor een BMW te gaan eigenlijk om hem een keer dan zo aan te treffen. Enige wat volgens mij dit tegenhoud is een stuurslot zoals dit? En zo'n beveiligings frame voor de Navigatie van NaviRem?

Afbeelding
Zo'n stuurslot zal de gelegenheidsdief misschien afschrikken, maar verder heeft zo'n ding geen enkel nut 2 zaagsnedes en hij is er vanaf.

HJ2

Bericht door HJ2 » 01 apr 2019, 18:47

Hahaha, dat ding heb ik ook gehad. Sleutel kwijt, toen kwam de ANWB. die kreeg 'm niet los.
toen zei ik: "geef eens een platte schroevendraaier" en op het juiste plekje een kleine twist en hij was eraf.
Het enige is dat 't een beetje afschrikt, maar in dit geval had het ook niks uitgemaakt denk ik. Lijkt wel op bestelling gedaan! Mooi klote zeg...

D20VT

Bericht door D20VT » 02 apr 2019, 07:14

Idd klote, 5 K schade zit je wel aan. Aangezien BMW al 1K ex btw statiegeld vraagt voor het niet inleveren van de oude navi. Voor de rest wat kabels repareren en wat nieuwe delen.

Navi-rem werkt goed alleen heb je dan weer de kans dat ze uit frustratie iets anders stuk maken.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 apr 2019, 08:15

En vergeet niet nog een stuur met airbag.

frankie

Bericht door frankie » 02 apr 2019, 09:06

Stuur met airbag €750, Display € €2.175, I-drive controller € 500, Navi module zonder retour € 2.200? Dan nog wat kabelwerk en inbouwuren. Dan is 5K nog aan de lage kant geschat :duh:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 02 apr 2019, 09:19

Wat is dat nou voor onzin van BMW. Statiegeld voor je oude navi…….zo'n ding wordt in 9 van de 10 gevallen gekocht omdat de oude pleite is. Kan je beter een VW nemen. Daar is ie juist goedkoper als ie gestolen is. Ze kunnen dan op chassisnummer zien dat er een af fabriek in heeft gezeten en dan kan je dezelfde unit weer kopen voor een lagere prijs dan wanneer je hem zo koopt om bijvoorbeeld achteraf in te bouwen.

///Joost

Bericht door ///Joost » 02 apr 2019, 09:51

Heb je nog een eigen risico, Frank? Of kun je alles vergoed krijgen?

JdBn
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Bericht door JdBn » 02 apr 2019, 10:11

///Joost schreef: 02 apr 2019, 09:51 Heb je nog een eigen risico, Frank? Of kun je alles vergoed krijgen?
En hoe zit het eigenlijk als je geen inbraakschade hebt? Weet nog wel dat er uit de Alfa die ik vroeger gehad heb een keer wat gejat is en er niets uitgekeerd werd omdat er geen inbraakschade was.. Was wel alleen losse zooi die toen weg was trouwens, zonnebril en een oude iPod geloof ik.

///Joost

Bericht door ///Joost » 02 apr 2019, 10:12

Interessant vraagstuk inderdaad.

Bob Gervais

Bericht door Bob Gervais » 02 apr 2019, 10:12

Ik reageer hier niet veel, maar exact hetzelfde is mij vorig jaar op quasi dezelfde datum (31 maart 2018) overkomen met mijn toenmalige
(gelukkig) lease BMW 4GC.
Lijkt mij een rondreizende bende die op verschillende plaatsen in Europa (want ik woon in centraal Belgie) haar "werkzaamheden" uitvoert, want ook bij mij geen glasschade, geen schade aan sloten o.i.d. en evenmin (bewust) Keyless Access. Oordeel van politie: signaal sleutel onderschept en gedupliceerd.
Die nacht zijn er bij ons in de wijk 5 BMW's opengebroken voor semi-professionele verwijdering van navigatie, HUD en digidash en stuur met airbag in verschillende modellen.
Kan bijna ook niet anders dan dat dit inbraken "op bestelling" zijn want de tweede BMW op de oprit (E70) hebben ze compleet ongemoeid gelaten.
Heren waren ook zeer goed op de hoogte van de plaatsen die gecoverd werden door mijn security camera's en zijn de auto ingegaan via de enige deur die niet zichtbaar was voor de camera. Ze hebben ook de binnenverlichting uitgedaan want dat zou weer wel op de camera gedetecteerd zijn.

frankie

Bericht door frankie » 02 apr 2019, 10:23

JdBn schreef: 02 apr 2019, 10:11
///Joost schreef: 02 apr 2019, 09:51 Heb je nog een eigen risico, Frank? Of kun je alles vergoed krijgen?
En hoe zit het eigenlijk als je geen inbraakschade hebt? Weet nog wel dat er uit de Alfa die ik vroeger gehad heb een keer wat gejat is en er niets uitgekeerd werd omdat er geen inbraakschade was.. Was wel alleen losse zooi die toen weg was trouwens, zonnebril en een oude iPod geloof ik.
Geen eigen risico, dus verwacht wel alles vergoed te krijgen. Denk dat vandaag de expert komt kijken. Dan weten we meer over het schadebedrag :|

Over het geen braakschade heb ik ook wel even nagedacht, maar gelukkig gaan de meeste verzekeringsmaatschappijen wel met hun tijd mee met al die electronische sleutels van tegenwoordig. Braakschade is echt iets van zero's en bij mijn 156 bogen ze gewoon de bovenkant van de voordeur om :wink:

JdBn
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Bericht door JdBn » 02 apr 2019, 10:30

frankie schreef: 02 apr 2019, 10:23
Geen eigen risico, dus verwacht wel alles vergoed te krijgen. Denk dat vandaag de expert komt kijken. Dan weten we meer over het schadebedrag :|

Over het geen braakschade heb ik ook wel even nagedacht, maar gelukkig gaan de meeste verzekeringsmaatschappijen wel met hun tijd mee met al die electronische sleutels van tegenwoordig. Braakschade is echt iets van zero's en bij mijn 156 bogen ze gewoon de bovenkant van de voordeur om :wink:
Bij mij ging het ook om een 156. Bij de meeste pre-facelifts kon je trouwens de deuren open krijgen door een welgemikte mep op een specifiek punt :roll:

D20VT

Bericht door D20VT » 02 apr 2019, 13:00

Martin van der Zwaard schreef: 02 apr 2019, 09:19 Wat is dat nou voor onzin van BMW. Statiegeld voor je oude navi…….zo'n ding wordt in 9 van de 10 gevallen gekocht omdat de oude pleite is. Kan je beter een VW nemen. Daar is ie juist goedkoper als ie gestolen is. Ze kunnen dan op chassisnummer zien dat er een af fabriek in heeft gezeten en dan kan je dezelfde unit weer kopen voor een lagere prijs dan wanneer je hem zo koopt om bijvoorbeeld achteraf in te bouwen.

Die tijd is helaas voorbij bij de VAG groep. Waar vroeger een bijv. RNS 510 voor €1.630,- ex over de toonbank ging ( met symbolisch 0,01ct statiegeld) kost dat ding nu ook gewoon €2.900,- ex.
Die boetes van de sjoemel software moeten ergens van betaald worden.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 02 apr 2019, 13:10

Sinds kort dan. Vorig jaar nog met uit mijn hoofd een RNS315 gehad.
Ik dacht zo rond de 1300,- losse verkoop maar omdat de originele gestolen was voor 800,- een nieuwe.

theo300pk+

Bericht door theo300pk+ » 02 apr 2019, 13:11

Toen ik mijn BMW 240i had gekocht is het zijraam de eerste avond voor de deur ingeslagen en is het sportstuur gestolen.
Na herstel op kosten van de verzekering is dat weer gebeurd toen ik de auto wederom de eerste avond voor de deur had geparkeerd.
Kosten schade herstel. Twee keer ca. 3.000 euro reparatie bij BMW dealer.
Op internet staan talloze sportstuurtjes met flippers te koop met prijzen tussen de 350 en 750 euro.
Maak me sterk dat de stuurtjes van mij er tussen staan.

Auto staat nu in afgesloten garage, met klasse 3 alarm met extra autencitaite ?? :hmmm: en tenslotte het stuurslot zoals afgebeeld.

Nederland anno 2019.

Theo

JeroenT

Bericht door JeroenT » 02 apr 2019, 13:15

Woont er misschien zo'n stuurtjes aanbieder bij jou in de straat Theo?

Centraal Beheer

Bericht door Centraal Beheer » 02 apr 2019, 13:17

frankie schreef: 02 apr 2019, 10:23

Hoi Frankie,

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van hoe je je auto aantrof. Bij ons is inbraak in de auto zonder braaksporen verzekerd.

Met de Keyless entry is het gevaar op inbraak en diefstal aanwezig. Voor het huis proberen ze het signaal van je autosleutel op te vangen. Als dit lukt wordt het signaal met een versterker doorgestuurd naar iemand die dichtbij de auto staat. Zo krijgen ze de auto open en kunnen ze er ook nog mee wegrijden.

Gelukkig is het bij steeds meer sleutels mogelijk om deze keyless-functie uit te zetten. Het is ook verstandig om dit soort sleutels goed op te bergen. Als je het in een metalenbakje legt is het signaal niet meer goed op te vangen. Er zijn ook speciale metalen sleutelhoesjes te koop.

Het is en blijft hoe dan ook vervelend als dit je overkomt. Ik hoop dat je eigen verzekeringsmaatschappij snel duidelijkheid geeft. Succes in ieder geval.

Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer

Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Bericht door Wout309t » 02 apr 2019, 13:43

Top!

Alfata
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Bericht door Alfata » 02 apr 2019, 13:52

Tja, nadeel van Duitse auto's... Ik rij daily in een Mercedes, maar die staat aan een doorgaande drukke straat geparkeerd. Geen garantie tot succes, maar het risico voor dieven stijgt daarmee wel.
Jammer dat autofabrikanten niet meer moeite nemen om de boel (a) inbraakpreventie te verhogen en (b) zorgen dat gestolen waar niet nogmaals gebruikt kan worden d.m.v. interne beveiliging.

///Joost

Bericht door ///Joost » 02 apr 2019, 14:13

Ach, alles wat gemaakt kan worden is ook te omzeilen. Zou je 50 jaar geleden vertellen wat er nu aan inbraakbeveiliging op een auto zou zitten, dan denken ze dat je familie van de Jetsons bent. Ik noem het liever inbraakvertragend dan inbraakpreventie. Wie had gedacht dat je een signaal van een sleutel kan onderscheppen, en dat weer kan gebruiken om een auto open te maken?! Niet normaal natuurlijk.

D20VT

Bericht door D20VT » 02 apr 2019, 17:41

Bij Mercedes is inmiddels de sleutel zo ingeprogrammeerd dat als hij stil ligt je het signaal niet meer via relay attack kunt oproepen. Dan moet de sleutel in beweging zijn.

Het dievengilde is veel sneller met oplossingen bedenken voor iets wat een fabrikant probeert te voorkomen.

En als scm dit door gaat zetten zal de fabrikant ook iets moeten gaan doen, want dit gaat ten koste van de klant tevredenheid.

https://hetccv.nl/nieuws/nieuws-detail/ ... voorkomen/

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 apr 2019, 18:24

D20VT schreef: 02 apr 2019, 17:41 Bij Mercedes is inmiddels de sleutel zo ingeprogrammeerd dat als hij stil ligt je het signaal niet meer via relay attack kunt oproepen. Dan moet de sleutel in beweging zijn.
Weten ze dat zelf ook? Lees of hoor je niks over. Tenminste, ik niet :)

Plaats reactie