Maar hier nog geen kilometers gereden. Wel alweer een paar weken aan het kijken om een budget bike erbij te kopen om wat kilometers op te maken. Vorig jaar scoorde ik een '98 GSXR600 voor 1300 die voor sub 2k klaar was om kilometers te maken. Zoiets zag ik wel weer zitten te meer omdat ik em aan het einde van het seizoen weer verkocht voor 1750 ofzo.
Zoals altijd, als je echt zoekt dan tref je het niet

Na wat achter het net gevist te hebben ben ik nog naar een RSV mille 1000R wezen kijken. Ohlins rondom, Spiegler remmerij, niet al teveel kilometers en niet zo goedkoop als de GSXR maar wel aan de onderkant van de markt en ook nog redelijk in de buurt. Dus ik kijken.... banden half af en op leeftijd, Ohlins achterveer was vervangen door een standaard Sachs.... ja de vorige eigenaar heeft alles aan laten passen naar het beste van het beste....uhuh. Loop ik naar de andere kant van de motor heeft het ding gewoon op 1 kant gelegen. "ah joh, die paar krasjes...kun je toch geen schade noemen"

"Zal ik em ff starten voor je?" Nee laat maar, succes erme
Dus toen maar een Ducati (999s) uit de rij getrokken om klaar te maken voor het seizoen en dat begon alweer met een belachelijk vast vastzittend olie filter. Je kunt er ook zo lekker bij met zeker wel een centimeter grip omdat ie verzonken in het carter ligt. Maar goed, na het filter half gesloopt te hebben heb ik eindelijk gewonnen. Nu nog ff wachten op wat onderdelen. Ondertussen de 916 ook maar uit de rij getrokken voor onderhoud en aangezien ik daar zowat alles al voor in huis had ga ik die maar klaar maken. Met de riemen die er nu meer dan 4 jaar om zitten durfde ik het blok niet meer aan te slingeren zo en bij controle bleek dat maar goed ook. Er zit zo weinig spanning op dat je de spanrol gewoon rond kunt draaien, volgens mij heb ik de laatste rit zelfs mazzel gehad

Dus die moeten wel echt vervangen worden en dat is toch wel meer priegelen dan bij mijn "oude" Monster S4R waar het een kwestie was van distributie kappen los en go ahead.... Dus de halve kabelboom los is de volgende stap de mono seat en waarschijnlijk de tank eraf. Volgens mij heb ik dan wel ruimte..