Deugt de SVX als driving machine?

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Deugt de SVX als driving machine?

Bericht door Wim te Riet » 08 aug 2007, 21:44

Het valt me op dat een SVX bij onze Oosterburen helemaal niet zo duur is.
Is het een serieus rij-ijzer, of is het een gezapige coupé voor ouwe lui?

http://tinyurl.com/2cqnkj

Gebruikersavatar
Sanhi
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2007, 21:08

Bericht door Sanhi » 08 aug 2007, 21:59

Hoi Wim,

Heb er zelf eentje gereden een paar jaar geleden. Het is een luxe coupe, vrij uniek, maar niet echt een 'fun' auto. Te zwaar, 4 traps automaat en te weinig vermogen. Technologisch gezien voor die tijd een heel mooie auto, maar wordt er nu niet meer warm van..


Je conclusie is denk ik terecht....

grt,

Sander

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 08 aug 2007, 22:02

Mmm... Dat is toch best jammer... Ligt een 6 cil. boxer in toch?

Ik kan de looks en het interieur zo van de foto's best waarderen. Het is weer eens wat anders.
Niet dat ik er op dit moment aan denk om er een te kopen hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig...

Gebruikersavatar
Sanhi
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2007, 21:08

Bericht door Sanhi » 08 aug 2007, 23:27

Klopt,

3,2 liter boxer met 230 pk dacht ik, maar daarentegen wel een leeggewicht van meer dan 1600 kg. Verwacht geen wonderen op het gebied van acceleratie. Rijdt wel enorm comfortabel.

Die van mij was niet geheel probleemloos, en doordat ze bijna niet voorkomen zijn onderdelen kostbaar.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 08 aug 2007, 23:28

Dan hou ik me maar bij m'n toekomstplannen voor een Lotus Elite ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 08 aug 2007, 23:40

Wim te Riet schreef:Dan hou ik me maar bij m'n toekomstplannen voor een Lotus Elite ;)
Is wel meer een karakter auto de Lotus...

De Subaru voor z'n tijd en nu ook nog best goed, maar meer een luxe zoef zoef meer amerikaans lijkt wel als je hem zo ziet...

Maar welke elite viel jij niet op die wedge style Elite? of was dat prijsbewust zijn...

[img:600:320]http://www.lotus-world.co.uk/Pictures/C ... 01_4_1.jpg[/img]

Persoonlijk vind ik de klassieke ronde vorm Elite erg mooi, deze soort.

[img:427:232]http://www.kfz-tech.de/Bilder/Kfz-Techn ... lite01.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.paulridley.co.uk/Lotus%20Elite%20Mold.JPG[/img]

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 08 aug 2007, 23:44

De eerste Elite is natuurlijk een ongelooflijke schoonheid.
Maar (gebrek aan) budget verhindert de koop van zoiets.
De wedge vind ik heel gaaf. Bovendien kan ik de kinderen (nog) achterin proppen.
Over een paar jaar wil ik er een hebben. Eerst de Morris en de MG klaar maken ;)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13019
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 09 aug 2007, 10:47

De SVX is vrij zwaar idd, maar je kunt wél met de zijraampjes open rijden in de regen. ;)

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 09 aug 2007, 11:42

Dat kan met bijna elke auto hoor ;)

(maar dan wordt je wel nat!) :roll: :P :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast