Kloppen aan de voorkant kan evt liggen aan het terugplaatsen van de stabi-link in de verkeerde stand. Dus gewrichtje niet in de neutrale stand. Bij het verlagen van de auto zit dat koppelstangentje al snel aan z’n eindslag en gaat kloppen.
KloptCrookie schreef: 06 mar 2019, 13:07 Die uitlijner heeft een goede klant aan jou
Kloppen aan de voorkant kan evt liggen aan het terugplaatsen van de stabi-link in de verkeerde stand. Dus gewrichtje niet in de neutrale stand. Bij het verlagen van de auto zit dat koppelstangentje al snel aan z’n eindslag en gaat kloppen.
Dat viel mij ook al op, leek mij al dat dat serieus goedkoper kon. Bedankt voor de tip anyway, heb je misschien advies hoe ik de juiste lengte ontdekken kan?MartijnGizmo schreef: 08 mar 2019, 10:26 Die verstelbare endlinks zijn best prijzig voor wat je krijgt, terwijl standaardspul er in veel lengtes is. Zo bleek voor de verlaagde MINI cabrio van m'n vriendin een stangetje van een E46 M3 precies de juiste lengte te hebben. Was van Febi oid slechst €30 voor setje, tov €150 voor verstelbare.
Ik kwam niet verder dan Ebay-advertenties vergelijken tot ik de juiste had.eBoonstra schreef: 27 mar 2019, 17:12 Dat viel mij ook al op, leek mij al dat dat serieus goedkoper kon. Bedankt voor de tip anyway, heb je misschien advies hoe ik de juiste lengte ontdekken kan?
Gewoon even kijken in welke positie je stabistang ongeveer moet zitten met de endlinks los, meten tot de bevestigingspunten en klaar is klaraeBoonstra schreef: 27 mar 2019, 17:12Dat viel mij ook al op, leek mij al dat dat serieus goedkoper kon. Bedankt voor de tip anyway, heb je misschien advies hoe ik de juiste lengte ontdekken kan?MartijnGizmo schreef: 08 mar 2019, 10:26 Die verstelbare endlinks zijn best prijzig voor wat je krijgt, terwijl standaardspul er in veel lengtes is. Zo bleek voor de verlaagde MINI cabrio van m'n vriendin een stangetje van een E46 M3 precies de juiste lengte te hebben. Was van Febi oid slechst €30 voor setje, tov €150 voor verstelbare.
En dr hing nog wel een "Baby on Board" label aan.
Helaas niet, baalde ik best wel een beetje van! De volgende meeting zal ik nog iets meer mijn best doen om je even op de zoeken, haha.Vliet schreef: 28 mar 2019, 09:54We hebben elkaar helaas niet gesproken zondag. Alleen ff gezwaaid bij vertrek. Was een mooie rit
Had inmiddels al een E36 M3 set gekocht (23 cm geloof ik), maar toen ik ze onlangs monteren wou bleken ze veel te lang te zijn. Na opmeten bleek ik 15 cm te moeten hebbenHarrie D schreef: 27 mar 2019, 19:06Gewoon even kijken in welke positie je stabistang ongeveer moet zitten met de endlinks los, meten tot de bevestigingspunten en klaar is klaraeBoonstra schreef: 27 mar 2019, 17:12Dat viel mij ook al op, leek mij al dat dat serieus goedkoper kon. Bedankt voor de tip anyway, heb je misschien advies hoe ik de juiste lengte ontdekken kan?MartijnGizmo schreef: 08 mar 2019, 10:26 Die verstelbare endlinks zijn best prijzig voor wat je krijgt, terwijl standaardspul er in veel lengtes is. Zo bleek voor de verlaagde MINI cabrio van m'n vriendin een stangetje van een E46 M3 precies de juiste lengte te hebben. Was van Febi oid slechst €30 voor setje, tov €150 voor verstelbare.
Verstelbaar is in principe wel beter, als je dat soort dingen zelf wil maken kun je hier wel eens kijken, daar heb ik ook al vaker spul besteld (zorg dat je via een high misalignment spacer op de juiste boutmaat voor je stabi/draagarm uit komt, dus bv M12 turnbuckle, M12 rod ends en M12>M8 en M12>M10 misalignment spacers)
Die ree: ach ja, als je toch verzekerd bent, heb het met m'n IS idd ook al gehad.
De standaard stabi links breken op den duur af als je dikkere stabi's gebruikt.MartijnGizmo schreef: 08 mar 2019, 10:26 Die verstelbare endlinks zijn best prijzig voor wat je krijgt, terwijl standaardspul er in veel lengtes is. Zo bleek voor de verlaagde MINI cabrio van m'n vriendin een stangetje van een E46 M3 precies de juiste lengte te hebben. Was van Febi oid slechst €30 voor setje, tov €150 voor verstelbare.
Twijfel nog, 2.8 of 3.0.. volgend jaar..
Bedankt! Valt opzich wel op te lossen met een spacertje. Maar ben misschien ook wel eens aan andere velgen toe
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], JdvPolo en 28 gasten