StefanW / BMW 130i verkocht en reden bekend van kapotte blok...
- StefanW
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2 & CLA 45
- Locatie: Nurnbergring
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Concurrent van de Swift is de Twingo RS, maar daar zijn er veel minder van valt me op. De Swift's worden massaal geimporteerd.
@Crookie: onderhoud, afschrijving en paar mods
@Crookie: onderhoud, afschrijving en paar mods
-
Online
- Berichten: 5077
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Swift is inderdaad hoogtoerig. Bij 120km/h zit je boven de 3500 rpm. Dus als je vaak afstanden rijdt kan het wel vermoeiend worden.
-
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Die kan ik je van harte afraden, ook een blauwe maandag gehad zo'n ding, slechtste 'hot' hatch die ik ooit gehad heb.StefanW schreef: 19 mar 2019, 12:38 Concurrent van de Swift is de Twingo RS, maar daar zijn er veel minder van valt me op. De Swift's worden massaal geimporteerd.
@Crookie: onderhoud, afschrijving en paar mods
Niet vooruit te fikken en qua sturen ook echt niks bijzonders, al met al echt te hoog brommobielgehalte...
-
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
106 GTI voor dagelijks gebruik anders? Op papier vergelijkbaar met Twingo RS, in praktijk wereld van verschil, 106 voelt 100x beter in balans...
- martll
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Mijn ervaring is compleet anders, Twingo RS vond ik qua sturen toch wel heel direct en een van de beste hot hatches, qua koppel komt het inderdaad zeker wat te kort.
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Ik weet niet wat je budget is, maar is een facelift van de Swift Sport haalbaar ? Die is een stuk comfortabeler mede door de 6-bak.
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Vanwege slijtage onderdelen of is je blok geploft?Ferdi Gielen schreef: 18 mar 2019, 20:47 Mijn Japanner is vanmiddag nog afgekeurd voor de apk![]()
Hetzij geen schokkende dingen, maar ik heb geloof ik nog geen slechtere auto gehad dan mijn huidige Nissan qua betrouwbaarheid...
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Had toch een Defender gekocht Ferdi. Bij mij in al die jaren nog geen enkele keer afgekeurd...
Swift Sport gewoon doen. Korte bak is alleen maar een plus imho.

Swift Sport gewoon doen. Korte bak is alleen maar een plus imho.
- Ferdi
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Zag laatst een mooie Disco 2 TD5 staan, begon even te kriebelen maar we gaan toch nog maar even verder 

- StefanW
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2 & CLA 45
- Locatie: Nurnbergring
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Sinds vorige week even tijdelijk een nieuwe daily zodat ik op zoek kan naar een vervanger. De 106 Rallye weer naar de stalling gebracht.

Elke keer als ik ff geen auto heb rij ik met de 350z, behoorlijk wat kilometers al mee gemaakt afgelopen jaren, maar was nu toch weer tijdje geleden dat ik ermee gereden had. Fijne auto, merkbaar meer koppel dan de 130i en toch wel 1 van de lekkerst klinkende V6én
Bandjes zijn bijna op, dus ik mag ze aankomende weken ff opgummen 
Minder leuke nieuws is dat ik er niet uit ga komen met de BMW specialist. Zoals bekend heb ik laatste keer de klepstoters laten vervangen. De onderdelen waren rond de 700 euro en dan heb ik het arbeid nog niet meegerekend. Na het vervangen van de klepstoters was het geluid niet weg (filmpjes voor en na staan ook in dit topic). Ik heb daarna weer contact gezocht met de garage. Het eerste dat gevraagd werd of ik op het circuit gereden had. Nouja, je kan begrijpen dat ik echt goed pissig werd. Was ie nou op zoek naar iets, zodat ik geen garantie zou hebben op de reparatie?
Al met al mocht ik de auto toch een week later bij hem neerzetten. Toen hebben ze de motor geflushed en olie vervangen. Bij het ophalen was de tik nog steeds aanwezig. Dag later weer gebeld met de garage. Nadat ie zich erin verdiept had was het voorstel om de nokkenas te vervangen. Hij zou alle arbeid betalen. Andere optie was geld terug, maar dat had niet mijn voorkeur, omdat we daar beide niks aan zouden hebben.
Paar dagen later plofte had het blok dus. Vorige week was ik al even langs geweest om mijn persoonlijke spullen uit de auto te halen en om het nog even over het klepstoter verhaal te hebben. De auto is kapot en verkocht, dus het verhaal van de nokkenas gaat niet meer door. Maar ik heb toch nog een naar gevoel van de klepstoters, ik heb echt een hoop geld betaald voor deze reparatie. Ik weet nog dat ie belde en vertelde "ja alles ligt open, dus we kunnen nu die klepstoters ook meenemen". Naja, even meenemen was wel een dure reparatie eindelijk. En dan krijg je hem terug en heb je nog steeds tikkende klepstoters. Die betreffende middag was ie te druk met een auto, dus heb hem een bericht gestuurd of ie mij even een dag later kon bellen.
Afgelopen week geen telefoontje gehad, dus vandaag maar even bellen. Aangegeven dat ik even met hem wil zitten over het klepstoters verhaal. Hij vindt dat niet nodig. Hij wil geen enkele coulance meer doen en moet het er maar mee doen. Hij begon weer over het circuitverhaal dat ie mij daardoor eigenlijk helemaal geen garantie kon geven. Hij zou onwijs druk zijn geweest met de reparatie, maar als ik naar de factuur kijk, dan heb ik 18 uren (x72euro per uur) betaald, dus volgens mij heb ik al die uren betaald. Hij gaf aan dat de bmw dealer mijn auto niet eens gemaakt zou hebben met de diagnose die gesteld was (kapotte vacuumpomp en nieuwe distributie). Ik stond echt te klapperen met mijn oren...
Dan breng je in twee jaar bijna 10.000 euro naar een garage en word je zo behandeld. Auto verkocht, dus je kan oprotten...
En nee, ik hoef niet de reparatie terug, maar als ie een deel van de klepstoters al kon crediteren vond ik het prima, maar dit had ik echt nooit verwacht. Aan het einde van het telefoongesprek zegt ie zelf "nou, je hoeft hier nooit meer te komen".
Dus kijk uit met deze "specialist". Je begrijpt dat ik iedereen nu afraad om naar JVB auto's in Zeewolde te gaan

Elke keer als ik ff geen auto heb rij ik met de 350z, behoorlijk wat kilometers al mee gemaakt afgelopen jaren, maar was nu toch weer tijdje geleden dat ik ermee gereden had. Fijne auto, merkbaar meer koppel dan de 130i en toch wel 1 van de lekkerst klinkende V6én


Minder leuke nieuws is dat ik er niet uit ga komen met de BMW specialist. Zoals bekend heb ik laatste keer de klepstoters laten vervangen. De onderdelen waren rond de 700 euro en dan heb ik het arbeid nog niet meegerekend. Na het vervangen van de klepstoters was het geluid niet weg (filmpjes voor en na staan ook in dit topic). Ik heb daarna weer contact gezocht met de garage. Het eerste dat gevraagd werd of ik op het circuit gereden had. Nouja, je kan begrijpen dat ik echt goed pissig werd. Was ie nou op zoek naar iets, zodat ik geen garantie zou hebben op de reparatie?

Al met al mocht ik de auto toch een week later bij hem neerzetten. Toen hebben ze de motor geflushed en olie vervangen. Bij het ophalen was de tik nog steeds aanwezig. Dag later weer gebeld met de garage. Nadat ie zich erin verdiept had was het voorstel om de nokkenas te vervangen. Hij zou alle arbeid betalen. Andere optie was geld terug, maar dat had niet mijn voorkeur, omdat we daar beide niks aan zouden hebben.
Paar dagen later plofte had het blok dus. Vorige week was ik al even langs geweest om mijn persoonlijke spullen uit de auto te halen en om het nog even over het klepstoter verhaal te hebben. De auto is kapot en verkocht, dus het verhaal van de nokkenas gaat niet meer door. Maar ik heb toch nog een naar gevoel van de klepstoters, ik heb echt een hoop geld betaald voor deze reparatie. Ik weet nog dat ie belde en vertelde "ja alles ligt open, dus we kunnen nu die klepstoters ook meenemen". Naja, even meenemen was wel een dure reparatie eindelijk. En dan krijg je hem terug en heb je nog steeds tikkende klepstoters. Die betreffende middag was ie te druk met een auto, dus heb hem een bericht gestuurd of ie mij even een dag later kon bellen.
Afgelopen week geen telefoontje gehad, dus vandaag maar even bellen. Aangegeven dat ik even met hem wil zitten over het klepstoters verhaal. Hij vindt dat niet nodig. Hij wil geen enkele coulance meer doen en moet het er maar mee doen. Hij begon weer over het circuitverhaal dat ie mij daardoor eigenlijk helemaal geen garantie kon geven. Hij zou onwijs druk zijn geweest met de reparatie, maar als ik naar de factuur kijk, dan heb ik 18 uren (x72euro per uur) betaald, dus volgens mij heb ik al die uren betaald. Hij gaf aan dat de bmw dealer mijn auto niet eens gemaakt zou hebben met de diagnose die gesteld was (kapotte vacuumpomp en nieuwe distributie). Ik stond echt te klapperen met mijn oren...

Dan breng je in twee jaar bijna 10.000 euro naar een garage en word je zo behandeld. Auto verkocht, dus je kan oprotten...
En nee, ik hoef niet de reparatie terug, maar als ie een deel van de klepstoters al kon crediteren vond ik het prima, maar dit had ik echt nooit verwacht. Aan het einde van het telefoongesprek zegt ie zelf "nou, je hoeft hier nooit meer te komen".
Dus kijk uit met deze "specialist". Je begrijpt dat ik iedereen nu afraad om naar JVB auto's in Zeewolde te gaan

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28395
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Nooit geweten dat je daar heen ging..... maar heb daar ooit een 550i proef gereden die hij op dat moment zelf in gebruik had volgens hem in 100% nieuw staat maar ding trilde als een gek met gas geven en remmen. Dus ik zei er wat van na proefrit, zegt ja een auto met zoveel vermogen trilt altijd wel wat als alle krachten er op komen
heb vriendelijk bedankt en gegaan.

- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Heel veel plezier met de Nissan! Erg lekkere wagen lijkt me dat
Goed om te weten dat je met een grote boog om JvB heen moet gaan. In Soest zitten de mannen waar je moet zijn als het op techniek aan komt

Goed om te weten dat je met een grote boog om JvB heen moet gaan. In Soest zitten de mannen waar je moet zijn als het op techniek aan komt

- MartijnGizmo
- Berichten: 12978
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Vieze nasmaak, blijkt maar weer dat er overal rotte appels tussen zitten. Nu iig ff genieten van die Z, wordt er ook lekker weer voor!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28395
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Eens wat betreft TEG, heb ik nog als voordeel dat ze op 2km afstand zitten 

- StefanW
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2 & CLA 45
- Locatie: Nurnbergring
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Ja, TEG had ik al meer goede verhalen over gehoord. Met de volgende BMW ga ik daarheen. Soest is ook prima aan te rijden vanuit Almere.
Weet iemand of er standaard een sper onder een 350z zit? Ja toch?
Weet iemand of er standaard een sper onder een 350z zit? Ja toch?
-
OnlineBram
- Berichten: 16548
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Crap wat een zuur verhaal met dito einde. Geen rechtsbijstand erop, of ben je er gewoon klaar mee?
Die 350Z lijkt me trouwens geen straf, gaaf ding
Die 350Z lijkt me trouwens geen straf, gaaf ding

-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Als je op die manier met al je klanten omgaat houdt het ook heel snel op met klanten die komen denk ik? Wel jammer dat het zo moet natuurlijk helemaal als je er zoveel geld hebt uitgegeven. Have fun met de NissanStefanW schreef: 25 mar 2019, 20:29 Sinds vorige week even tijdelijk een nieuwe daily zodat ik op zoek kan naar een vervanger. De 106 Rallye weer naar de stalling gebracht.
Elke keer als ik ff geen auto heb rij ik met de 350z, behoorlijk wat kilometers al mee gemaakt afgelopen jaren, maar was nu toch weer tijdje geleden dat ik ermee gereden had. Fijne auto, merkbaar meer koppel dan de 130i en toch wel 1 van de lekkerst klinkende V6énBandjes zijn bijna op, dus ik mag ze aankomende weken ff opgummen
Minder leuke nieuws is dat ik er niet uit ga komen met de BMW specialist. Zoals bekend heb ik laatste keer de klepstoters laten vervangen. De onderdelen waren rond de 700 euro en dan heb ik het arbeid nog niet meegerekend. Na het vervangen van de klepstoters was het geluid niet weg (filmpjes voor en na staan ook in dit topic). Ik heb daarna weer contact gezocht met de garage. Het eerste dat gevraagd werd of ik op het circuit gereden had. Nouja, je kan begrijpen dat ik echt goed pissig werd. Was ie nou op zoek naar iets, zodat ik geen garantie zou hebben op de reparatie?
Al met al mocht ik de auto toch een week later bij hem neerzetten. Toen hebben ze de motor geflushed en olie vervangen. Bij het ophalen was de tik nog steeds aanwezig. Dag later weer gebeld met de garage. Nadat ie zich erin verdiept had was het voorstel om de nokkenas te vervangen. Hij zou alle arbeid betalen. Andere optie was geld terug, maar dat had niet mijn voorkeur, omdat we daar beide niks aan zouden hebben.
Paar dagen later plofte had het blok dus. Vorige week was ik al even langs geweest om mijn persoonlijke spullen uit de auto te halen en om het nog even over het klepstoter verhaal te hebben. De auto is kapot en verkocht, dus het verhaal van de nokkenas gaat niet meer door. Maar ik heb toch nog een naar gevoel van de klepstoters, ik heb echt een hoop geld betaald voor deze reparatie. Ik weet nog dat ie belde en vertelde "ja alles ligt open, dus we kunnen nu die klepstoters ook meenemen". Naja, even meenemen was wel een dure reparatie eindelijk. En dan krijg je hem terug en heb je nog steeds tikkende klepstoters. Die betreffende middag was ie te druk met een auto, dus heb hem een bericht gestuurd of ie mij even een dag later kon bellen.
Afgelopen week geen telefoontje gehad, dus vandaag maar even bellen. Aangegeven dat ik even met hem wil zitten over het klepstoters verhaal. Hij vindt dat niet nodig. Hij wil geen enkele coulance meer doen en moet het er maar mee doen. Hij begon weer over het circuitverhaal dat ie mij daardoor eigenlijk helemaal geen garantie kon geven. Hij zou onwijs druk zijn geweest met de reparatie, maar als ik naar de factuur kijk, dan heb ik 18 uren (x72euro per uur) betaald, dus volgens mij heb ik al die uren betaald. Hij gaf aan dat de bmw dealer mijn auto niet eens gemaakt zou hebben met de diagnose die gesteld was (kapotte vacuumpomp en nieuwe distributie). Ik stond echt te klapperen met mijn oren...![]()
Dan breng je in twee jaar bijna 10.000 euro naar een garage en word je zo behandeld. Auto verkocht, dus je kan oprotten...
En nee, ik hoef niet de reparatie terug, maar als ie een deel van de klepstoters al kon crediteren vond ik het prima, maar dit had ik echt nooit verwacht. Aan het einde van het telefoongesprek zegt ie zelf "nou, je hoeft hier nooit meer te komen".
Dus kijk uit met deze "specialist". Je begrijpt dat ik iedereen nu afraad om naar JVB auto's in Zeewolde te gaan![]()

-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Als je op die manier met al je klanten omgaat houdt het ook heel snel op met klanten die komen denk ik? Wel jammer dat het zo moet natuurlijk helemaal als je er zoveel geld hebt uitgegeven. Have fun met de Nissan

[/quote]
JVB komt op mij over als uitschot.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12978
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
De instap-versies niet volgens mij, al kan dat anders zijn voor de Nederlandse markt. Van een rondje googelen leer ik dat de tendens is dat er een sper onder zit als ie de Brembo's heeft.StefanW schreef: 25 mar 2019, 21:26 Ja, TEG had ik al meer goede verhalen over gehoord. Met de volgende BMW ga ik daarheen. Soest is ook prima aan te rijden vanuit Almere.
Weet iemand of er standaard een sper onder een 350z zit? Ja toch?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Wat een zuur verhaal Stefan. Jammer dat het zo moest lopen.
De Z is wel prima trouwens! En ook nog een cabrio. Daar ga je stiekem veel fun van hebben de komende maanden.
De Z is wel prima trouwens! En ook nog een cabrio. Daar ga je stiekem veel fun van hebben de komende maanden.
- StefanW
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2 & CLA 45
- Locatie: Nurnbergring
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Nee, auto is verkocht, dus wordt lastig verhaal he. Dekra was all-in 1000 euro. Keuze gemaakt om niet te doen, maar had deze reactie nooit verwacht van de garage. Misschien was ie wel op zijn pik getrapt, omdat ik met de Dekra bezig was. Hij vertelde trouwens nog dat ie wel vaker de Dekra op bezoek gehad had, maarja, hoofdstuk afsluiten en door.Bram schreef: 25 mar 2019, 22:53 Crap wat een zuur verhaal met dito einde. Geen rechtsbijstand erop, of ben je er gewoon klaar mee?
ah oke, dat dacht ik al, hij gaat toch wel relatief makkelijk dwars.MartijnGizmo schreef: 26 mar 2019, 08:55 De instap-versies niet volgens mij, al kan dat anders zijn voor de Nederlandse markt. Van een rondje googelen leer ik dat de tendens is dat er een sper onder zit als ie de Brembo's heeft.
- HJ2
- Berichten: 3679
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Zag net een identieke 350Z naast me (Delft) Was jij dat?
man man wat een baasje zeg, die 'specialist' Het blijft toch altijd een gok wie je moet kiezen om het werk te doen... of beter: een mijnenveld! Neet als een auto kopen in de handel, maar daarvoor hebben we het lexus IS250 draadje
man man wat een baasje zeg, die 'specialist' Het blijft toch altijd een gok wie je moet kiezen om het werk te doen... of beter: een mijnenveld! Neet als een auto kopen in de handel, maar daarvoor hebben we het lexus IS250 draadje

-
OnlineJdBn
- Berichten: 1471
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Dit topic staat nu nog op pagina 2 als je Googled op JVB auto's, en dan kom je ook nog op een pagina waar er positief over geschreven wordt. Ik kan me herinneren dat er een bepaalde M3 op pagina 1 gebracht is laatst? 
JVB niet heen gaan dus, check. Moet wel zeggen dat het lastig is een goede specialist te vinden hoor. De goeien hebben het vaak weer zo achterlijk druk dat er ook daar slordigheden door willen glippen. Dealer werkt altijd wel netjes (iig Renova hier wel) maar werkt echt alleen maar het lijstje af (niets gevonden bij voertuig check terwijl later bleek dat oa de vacuumslangen aan vervanging toe waren, maarja geen foutmeldingen dus dat is het dan voor de check) en je sponsort ook meteen hun pand mee natuurlijk..

JVB niet heen gaan dus, check. Moet wel zeggen dat het lastig is een goede specialist te vinden hoor. De goeien hebben het vaak weer zo achterlijk druk dat er ook daar slordigheden door willen glippen. Dealer werkt altijd wel netjes (iig Renova hier wel) maar werkt echt alleen maar het lijstje af (niets gevonden bij voertuig check terwijl later bleek dat oa de vacuumslangen aan vervanging toe waren, maarja geen foutmeldingen dus dat is het dan voor de check) en je sponsort ook meteen hun pand mee natuurlijk..

- Arthur
- Berichten: 42786
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Die laatste zin is altijd jammer... Denk je dat je dat niet doet bij de specialist? Net zo goed. En mss heeft die specialist onder de streep wel een dikkere boterham dan die, verguisde, dealer van je. Die 'moeten' ook heel veel van de importeur, wat goed geld kost.
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1471
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: StefanW / BMW 130i kapot en verkocht...
Ik wil alleen maar aangeven dat het uurtarief ook wel een reden is om niet naar de dealer te gaan, zeker bij een wat oudere auto waarbij er wat meer minder standaard onderhoud om te hoek komt kijken waar meer tijd in gaat zitten. Of als je wilt dat er een alternatief (maar wel OEM) onderdeel gebruikt wordt. Wat ik bij de dealer dan weer erg netjes vond is dat ze voor zo'n beetje alle werkzaamheden standaard montagetijden hebben waardoor je precies weet waar je aan toe bent. En gezien het bedrag dat ze rekenden voor het vervangen van de complete remmerij gaan ze er echt niet van uit dat ze zitten te treuzelen zeg maar. Plus je krijgt je auto gewassen terugArthur schreef: 27 mar 2019, 08:57 Die laatste zin is altijd jammer... Denk je dat je dat niet doet bij de specialist? Net zo goed. En mss heeft die specialist onder de streep wel een dikkere boterham dan die, verguisde, dealer van je. Die 'moeten' ook heel veel van de importeur, wat goed geld kost.
