https://www.youtube.com/watch?v=qPHDJ89X0xc&t=
Mijn ringrondje van zondag in de 118d. Was van plan met bijna 140 pk een 9.00 BtG te rijden. Dat ging niet door
Met 140 pk lukt het niet om bult omhoog, zoals ik wel had gehoopt 160+ km/h te halen. De teller bleef op 152 km/h gps steken.
Ook hielp het niet dat ik bij minuut 2.45 een Ierse E92 middels richtingaanwijzer netjes links voorbij liet gaan. Ten eerste omdat de rijder (dame bleek later, MeToo gevalletje blijkbaar) structureel bij inhalen iedere keer weer links achter de in te halen auto bleef hangen. Het meest stupide dat je kunt doen; jezelf bij inhalen onzichtbaar maken. Zoals je in de video kunt zien deed ze het bij 8.22 zelfs bij de Streckensicherings wagen. Dit terwijl alle auto's die werden ingehaald duidelijk ruimte gaven. Bij de laatste auto, de X5, kon ik m'n frustraties niet meer inhouden. Ze is me in dat ene rondje 6 keer in de weg gaan rijden.
Een andere demper op de feestvreugde waren m'n remmen. Normaliter m'n force tijdens trackdays. Bij minuut 4.08 en 5.05 bijvoorbeeld zie je dat de auto bij hard remmen ineens wild naar rechts trekt. Ik weet 'm daar dan nog net uit het gras te houden. Zoiets dempt ook bij mij de aanvalsdrift behoorlijk. Remblokken en remvloeistof bleven foutloos opereren. Van een zachter wordend pedaal is geen sprake geweest. Het zijn waarschijnlijk de klauwen die een kleine revisie wel kunnen gebruiken. Onderweg naar De Ring trok ie af en toe ook al naar rechts nadat ik geremd had.
De 'cut' in het filmpje bij 1 minuut 20 heb ik erin gezet omdat ik niet doorhad dat de Schleife en de GP strecke aan elkaar gelinkt waren. Ik was bij die betreffende bocht al van plan rechtsaf te duiken toen ik erachter kwam dat er wel heel veel banden me van dat plan weerhielden. Enig gevloek maakt mijn consternatie duidelijk
Enjoy. BtG 9.27
Oh ja, de voorspellingen kloppen. Zelfs tijdens drukke zondagen valt er in het laatste uurtje prima door te rijden. Ik ben slechts twee auto's voorbijgereden.