Update met de huidige km stand van 6692km en hij wordt volgende week dinsdag een half jaar! Hoera voor Miss Piggy/Emil/Me-109...
Met daarbij gisteren de DF rit naar de Ring kwam er dus in één dag een kleine 900km bij(of meer, gisteren niet gechecked) dus de eerste grotere rit.
Getankt Euro 98 alhier gisterochtend 7:50 en op naar André die niet wilde wachten op Hielke die om 8:01 nét te laat was:)
Gas erop behalve Hielke want warmrijden!(goed punt hoor, maar halfgas M2C is voluit 118d denk ik?)dus vertekend beeld:)
A32 op en daar sloot Wouter aan.
Op naar Arnhem Mac bij Gelredom, waar we Jeffrey, eBoonstra, Arjan, Riceaux, Robin Hartog etc etc troffen. Met die meute naar Nettelal Aral, Luco, Rody, Peric, Stefan , Steffen, Sylvester,Tom Elmar, Fabian, Joost GT3 etc. etc etc.
Mooi allemaal, maar met zo'n grote groep is uiteenvallen logisch.
Mooie dag gehad(understatement). Groepsapp lache onderling de bochtige weggetjes onveilig makend waarin met Arjan in de M135 voorop 92(?) haalde waar hij 50 mocht aldus de dienstdoende laseragente. Rody werd er ook nog uitgeplukt met z'n allervriendelijkst gelaat(we hebben beide zelfde kapper)
EINHUNDERSECHSUNDVIERZIG EURO BITTE. Dat hebben we als rest vd groep gelapt dus Arjan schoot er niet bij in(denk ik?) koopt een nieuw stuurtje voor z'n simracen:)
Het is 'm gegund lol.
Ja die Ferrari 458 van Joost wat mooi en die sound, Tom 's 4C ook mooi sound dit iit mijn stillere bak spijkers....
OK de M2C nu:
De rit met ongeveer 900km op één dag: Die kuipstoelen zijn 't VOOR MIJ waard, gewoon de terugrit 2,5 uur gereden, plaspauze en ik stap uit 'zonder rugpijn', wel stram, maar dat was na 1 minuut weg.
Die Spotify is my Savior , prima klank. Anders verveel ik me dood in de auto, of het nou 100/120 is of 250 in Duitsland...
Verder viond ik 'm op de bochtige binneneweggetjes niet eens zo een zuiplap, terwijl Oberhausen Straight terugweg met 'n constante van 180 ofzo(is de mooiste snelheid voor die kar in rechte lijn, het voelt 140 en 't gaat iets snellers, dus kut in NL) je de naald wél duidelijk ziet bewegen....
WEL dat hij dan nog meer over heeft tov M2 normale versie , vooral boven 200 gas erop terug naar z'n 5 en jeng notime 240 echtwel.
Maar heeft geen zin weet ik.
De bochtige weggetjes, gewoon eigenlijk geen onderstuur en de kont is strak want droog wegdek. Met alles uit wat ik niet op de openbare wegen daar(tegenliggers, fietsers) doe(Andre /Wouter/Fabian wel) is het natuurlijk nog meer een feestje.
Maar goed. We kwamen aan op de Ring. Gewoon prachtig altijd.
En toch een kaartje(GP + Nords dus 'VLN') gekocht, want dat moet ik daar gewoon, net als vorig jaar in de M2.
Droog en druk. Maar te doen.
Kaartje voor de automaat(sensor dus slagboom open) en gas bij Hohenrain, kom ik langszij een Civic R die terwijl ik voor lag die eerste bochtjes daar me eruit remt/knijpt. Ik denk laat gaan:)
Dan bij T13 rechtdoor(da's mooi, nooit eerder gedaan behalve vaak in simracing) ipv rechtsaf.
Wat een wijds gebeuren die GP Strecke met mildjes en vroeg remmend met 220(....) en dan de knik naar recht in. En dan heeft je remmerij al zoiets van: Moet dit nou echt....
Heikel punt, standaard remmerij/vloeistof, maar ok het is maar één lap. Gas erop en in de drukte een foto met Eeuwe9e Boonstra) in de 320i E36 achter me.
Ok dan ergens op de GP kort je 'm in door een rechter U turn te maken, achter mew geen kop te bekennen, voor wat sneller volk totdat ik net voor T14 (waar je de NS weer op gaat) Rody (Knot) in z'n 120i op Euro 91 en Vanosstoring wilde binnenhengelen:)
Als een bezetene, want Rody kan dat, moest ik echt gasgeven om aangehaakt te blijven in Hatzenbach etc, maar door 'verkeer' is dat niet mogelijk. Dikke rode barriere daar , nog smaller, zelfs Q Hohe---> Flugplatz gaat Rody 'volgas' die rechter kink in waar ik dus lift(nadat ik al geremd heb natuurlijk he op QH)
Gewoon gang houden zei hij nadien:)
Schwedenkreuz nieuw asfalt strak, geen bult links meer, maar rustig rijden want Aremberg 'Baustelle', opruimen grind(ongeluk weet niet?)
En toen had ik Rody weer in 't vizier, maar Fuchsröhre door haalt bijna elke auto 200 als je gasgeeft, maar ik bleef op gepaste afstand Rody volgen die semi kamikaze met drie de linker kink beneden Fuchsröhre stuiterend indenderde. Nou met die dwazen zeg ik: Tschüss:)
Goed dan nog een local in 'n E36 ding langszij gehad en 'n Z4 ding, en werd opgehouden na Karussel door 'n modified MX5, maar ja dan ben ik te netjes en blijf ik erachter zodat weer 'n E36 local z'n kans kan pakken.
Karussel:
Dan nog wat knalwerk tussendoor en het ging harder dan vorig jaar(maar moet daar méér rijden) en dan is er wél onbalans en massa wat in die bak meetelt. Maar onderstuur mwoah dat doet ie niet echt, ik had AF, Kallenhard Wehrseifen met wat 'tragere' bochten gewoon mooi dat ik denk 't gaat bijna op onderstuur grens en dan nog een paar graden insturen en hij doet dat ook! Dat is heel mooi, mooier nog dan bij vorige M2.
Mooi compromis, sound mwoah, kleur redelijk(Luftwaffe grijs), hij zuipt die Messerschmitt, maar als je er voor gaat zitten op de NS: Dan graag betere remblokken en vloeistof, maar daar komt ie leuk uit de verf. Echt voldoening en daar gaat 't toch om?
En dat je ook relaxed nog met dat ding naar huis rijdt. Compromis, maar een heel leuk compromis.
21(?) april Papenburg. Zin in:)
Jeffrey en organisatie van gisteren: Dank! Was prima!