Inderdaad.
F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
- ///Joost
Re: F1 Seizoen 2019
- Hielke
-
- Auto: G21 / E46
Mwoa. Ik vond Leclerc tot nu toe toch tamelijk indrukwekkend. Vorig jaar prima gedaan en in F2 en GP3 in z'n eerste seizoen kampioen geworden. Weliswaar bij een top team, maar toch wel een aantal heel indrukwekkende races gereden. Wat me vooral een verschil lijkt met bijvoorbeeld Verstappen is dat Leclerc vraagt of hij Vettel in mag halen en ik denk niet dat Verstappen dat gevraagd had.Gasly en Leclerc zijn geen rookies. Itt Max die z'n eerste race in de Red Bull direct won na slechts zeer kort met die wagen te hebben kunnen rijden (een aantal vrije trainingen), hebben zij er al honderden ronden op Barcelona op zitten. Een echt goede rijder laat zich direct zien. Overal en met alles.
Gasly lijkt me dan net de mindere. Hij had in Melbourne wellicht wat pech met het feit dat zijn voorganger ook steeds DRS had (wat dit jaar kennelijk een groter verschil maakt) maar hij had zich natuurlijk nooit moeten laten inhalen toen ie de pits uitkwam.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik zou me ook zo voor kunnen stellen dat de rookies bij aanstelling is uitgelegd dat de stijl van Verstappen niet de juiste is om je te gedragen in een top3 team auto.
-
Nee klopt ook. Bij elk bedrijf is het volgens mij de bedoeling dat je luistert naar de baas, zeker op 1 van je eerste werkdagen is dat wel verstandig.
- Enrico
Dit jaar staan de bandenwarmers op 80 graden terwijl vorig jaar dat 100 was. Daardoor zijn de wagens niet meer zo plank gas ready als ze net de pits uit zijn. Maar dat hij daarna met versere banden niets bakte... was echt not amuzing. Marko zal zich toch achter de oren hebben gekrabd... had ie niet de Russische torpedo in de redbull moeten plaatsen en Gastly nog een jaar in de TorroRosso?Ybo schreef: 19 mar 2019, 14:43 Gasly lijkt me dan net de mindere. Hij had in Melbourne wellicht wat pech met het feit dat zijn voorganger ook steeds DRS had (wat dit jaar kennelijk een groter verschil maakt) maar hij had zich natuurlijk nooit moeten laten inhalen toen ie de pits uitkwam.
- alt
Ik denk dat Jos tegen Max in het begin al gezegd heeft, "gewoon inhalen, net doen of de radio niet werkt".
Dar is het verschil tussen Max & de andere rookies.
Zie Max zijn eerst jaar met Sainz de beroemde "no, no".
Toen hield hij zich ook niet aan teamorders.
Dar is het verschil tussen Max & de andere rookies.
Zie Max zijn eerst jaar met Sainz de beroemde "no, no".
Toen hield hij zich ook niet aan teamorders.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het is Gastly vergeven omdat het Australie is, maar als dit de komende races weer gebeurt op een echt circuit, zit Kvyat zo rond Spanje gewoon weer in de RBR.
- RS-Ron
En daar gaat het dus fout. Laten we een Kimi II van Leclerc maken....... je kan als baas ook zeggen tegen Vettel dat ie niet moet zeiken en harder moet rijden de volgende race. Wellicht brengen de twee coureurs hun auto dan naar een hoger niveau. Vettel duwt hem er in de eerste bocht ook gewoon af. Had ook meteen een mooi signaal naar Vettel geweeest dat ie dit seizoen echt aan de bak moet.Ybo schreef: 19 mar 2019, 15:21 Nee klopt ook. Bij elk bedrijf is het volgens mij de bedoeling dat je luistert naar de baas, zeker op 1 van je eerste werkdagen is dat wel verstandig.
Gr Ron
- Luco
+1RS-Ron schreef: 19 mar 2019, 19:17En daar gaat het dus fout. Laten we een Kimi II van Leclerc maken....... je kan als baas ook zeggen tegen Vettel dat ie niet moet zeiken en harder moet rijden de volgende race. Wellicht brengen de twee coureurs hun auto dan naar een hoger niveau. Vettel duwt hem er in de eerste bocht ook gewoon af. Had ook meteen een mooi signaal naar Vettel geweeest dat ie dit seizoen echt aan de bak moet.Ybo schreef: 19 mar 2019, 15:21 Nee klopt ook. Bij elk bedrijf is het volgens mij de bedoeling dat je luistert naar de baas, zeker op 1 van je eerste werkdagen is dat wel verstandig.
Gr Ron
Dat is wat verstappen en ricciardo dus ook deden, gaat ook wel eens fout maar juist tegen je teammaat moet je vechten, dat is je eerste tegenstander om te laten zien dat je beter bent.
Verder zegt australie naast de top drie teams ook niet veel, Haas is hier traditioneel sterk, maar moet nog zien of ze daar de volgende races ook staan.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Gold dat ook voor Ric dan?Ybo schreef: 19 mar 2019, 15:21 Nee klopt ook. Bij elk bedrijf is het volgens mij de bedoeling dat je luistert naar de baas, zeker op 1 van je eerste werkdagen is dat wel verstandig.
Renault baas Aboutaleb: "Monsieur Daniele pour le start passe up pour le gras a droite cien metres, une greppeul beetje kuut pour le suspension et spoilér."
-
Ik probeerde eigenlijk aan te geven dat de echte winnaars niet de meest verstandige weg (vanuit de werkgever geredeneerd) zouden kiezen in dit geval. Het feit dat ze Leclerc achter Vettel houden zou ook kunnen betekenen dat ze dus Vettel niet in de hand hebben. Want die was veel langzamer en zou dus, als goed medewerker, Leclerc gewoon voorbij kunnen laten gaan. Daar kunnen ze kennelijk niet vanuit gaan.
Ik snap dus, vanuit teamleiding perspectief, wel dat er zo gereageerd wordt. Die weten ook dat je in de eerste plaats van je teamgenoot moet winnen. Kan nogal carrière bepalend zijn.
Ik snap dus, vanuit teamleiding perspectief, wel dat er zo gereageerd wordt. Die weten ook dat je in de eerste plaats van je teamgenoot moet winnen. Kan nogal carrière bepalend zijn.
- Hielke
Ik zeg het voor de derde keer; Leclerc had het in 1. de kwalificatie, en 2. de eerste fase van de race op dezelfde banden als Vettel, moeten laten zien. Dat kon ie niet. Daar past nederigheid bij. Zeker geen aanval op Vettel die een strategie volgde om voor het podium te gaan.
Had ie Vettel in de eerste fase bij kunnen houden dan had ie van z'n team mogen doen wat ie maar wilde. Het is uiteindelijk wel racen. Niet een normale werkgever-werknemer relatie.
Had ie Vettel in de eerste fase bij kunnen houden dan had ie van z'n team mogen doen wat ie maar wilde. Het is uiteindelijk wel racen. Niet een normale werkgever-werknemer relatie.
- Mari Oh Oh!
Precies, Vettel's totale racepace werd benadeeld door de strategie keuze. Op dezelfde strategie had ie in beide 'stints' Leclerc de baas geweest. Je kan natuurlijk ervoor kiezen de snelste toch slachtoffer te laten zijn van de strategie. Of niet. Is aan het team, niet aan ons. Geldt ook voor Hamilton en Bottas.
En een coureur kan dat negeren. Kan ik ook waarderen, maar dat verandert er niks aan dat ik het een legitieme en verklaarbare afspraak vind. Kan je je over opwinden, maar ik zou mijn energie ergens anders in steken.
En een coureur kan dat negeren. Kan ik ook waarderen, maar dat verandert er niks aan dat ik het een legitieme en verklaarbare afspraak vind. Kan je je over opwinden, maar ik zou mijn energie ergens anders in steken.

- JP
Hoeveel wedstrijden hebben jullir al gezien dit jaar ?
Volgens mij is er pas eentje geweest en kun je daar (behalve DF) nog weinig structureels over zeggen....imho
Volgens mij is er pas eentje geweest en kun je daar (behalve DF) nog weinig structureels over zeggen....imho
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Klopt. Wat je wel kunt zeggen is dat enkele teams toch wat strategische missers hebben gemaakt.
Maar dat is achteraf, en achteraf is mooi wonen. Of een koe in de kont kijken... Hoe dan ook, we gaan zien wat er anders wordt gedaan de volgende races. (Aldus het zelfbenoemde orakel van de DF league
)
Maar dat is achteraf, en achteraf is mooi wonen. Of een koe in de kont kijken... Hoe dan ook, we gaan zien wat er anders wordt gedaan de volgende races. (Aldus het zelfbenoemde orakel van de DF league

- Hielke
We hebben het over de Australië race strategie en het mindere tempo van Leclerc in de bepalende fase van die race. Niet meer.JP schreef: 20 mar 2019, 11:57 Hoeveel wedstrijden hebben jullir al gezien dit jaar ?
Nou ja, Gasly is een pannenkoek, voor het hele seizoen 2019. Dat durf ik na één race al te zeggen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Maar even terug; dus Vettel was op een andere strategie. Leclerc is sneller maar mag er niet voorbij want andere strategie. Dus Leclerc kon de hele race sneller afleggen dan Vettel maar mocht dit niet want hij was in de kwalificatie langzamer... Ja, ik snap het, Leclerc is een pannekoek

- ///Joost
+1, ik dacht dat ik de enige was die het niet begreep.Arthur schreef: 20 mar 2019, 12:09 Maar even terug; dus Vettel was op een andere strategie. Leclerc is sneller maar mag er niet voorbij want andere strategie. Dus Leclerc kon de hele race sneller afleggen dan Vettel maar mocht dit niet want hij was in de kwalificatie langzamer... Ja, ik snap het, Leclerc is een pannekoek![]()
![]()
Ik denk dat ze bij Ferrari gewoon bang waren dat ze er met 2 auto's uit zouden vliegen tijdens een inhaalgevecht. Dan was de achterstand wel direct al flink geweest t.o.v. Mercedes. Dan liever de rust bewaren en flink wat punten voor het team pakken.
- Hielke
Jammer dat iets dat zo logisch is tot drie keer toe uitgelegd moet worden.
Het zal wel aan mijn uitleg liggen dat het niet aankomt.
Het zal wel aan mijn uitleg liggen dat het niet aankomt.
- ///Joost
Misschien kun je het even ondertitelen.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Nog één hier die dat niet geheel begrijpt inderdaad.
Bottas rijdt de race van z'n leven, maar we mogen niet oordelen over maar één (begin) race. Wél móeten we de conclusie trekken dat Gasly voor de rest van z'n leven een totaalpannenkoek is for the rest of his life
Bottas rijdt de race van z'n leven, maar we mogen niet oordelen over maar één (begin) race. Wél móeten we de conclusie trekken dat Gasly voor de rest van z'n leven een totaalpannenkoek is for the rest of his life

- JP
Gasly is een fransoos......zijn ze net af van die Franse motorbouwers, zetten zo'n crepe achter het stuur..... 

- Hielke
-
Leclerc was 3 tiende langzamer in Q3 (Q1 en Q2 was hij sneller) dan Vettel. Als hij op basis daarvan "zijn plek moet weten", had Ricciardo heel 2018 Verstappen niet mogen aanvallen zo'n beetje. Bovendien was Vettel al soort van kansloos voor het podium. Leclerc had Vettel voorbij kunnen gaan en had misschien nog dichter bij Verstappen kunnen komen. En dan had het foutje van Verstappen nog duur kunnen zijn. Inderdaad als, als. Maar toch.
Ik woon aan de andere kant van de tjonger, daar zal het aan liggen dat we elkaar niet snappen.
Ik woon aan de andere kant van de tjonger, daar zal het aan liggen dat we elkaar niet snappen.