toerental begrenzen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Ruud

toerental begrenzen

Bericht door Ruud » 07 aug 2007, 20:29

Na enkele zoektochten op internet ben ik erachter gekomen dat begrenzen van het toerental op verschillende manieren kan. Ik ben echter benieuwd wat de gevolgen zijn van één bepaalde mogelijkheid.

- Simpelweg de benzinetoevoer sluiten
Hierdoor zou, volgens berichten op internet, de de motor te arm gaan lopen waardoor de kleppen te heet worden met alle gevolgen van dien. Maar zonder benzine is er toch geen ontbranding en dus ook geen warmte ontwikkeling? Zeker wanneer vlak voordat de benzinetoevoer gesloten wordt er iets meer benzine ingespoten wordt om de laatste slag voor wat extra koeling te zorgen.

Het probleem is namelijk dat ik niet boven een bepaald toerental wil komen en dat het regelen van de benzinetoevoer vrij simpel is in dit geval. Boven het bepaalde toerental zou ik de mapping dan gewoon zo maken dat er geen benzine meer ingespoten wordt en dat de ontsteking gewoon standaard blijft staan. Zie ik iets over het hoofd?

Jan Visser

Re: toerental begrenzen

Bericht door Jan Visser » 07 aug 2007, 21:20

Ruud schreef:Zie ik iets over het hoofd?
Nee, volgens mij niet :)

arjanvanessen

Bericht door arjanvanessen » 08 aug 2007, 00:25

wel eens een compresser vastgepakt die een tijdje heeft staan draaien?? , heeft ook geen verbranding maar word wel gloepens heet
Arjan

Ruud

Bericht door Ruud » 08 aug 2007, 11:33

Het comprimeren van lucht levert idd ook gruwelijk veel warmte op... In dit verhaal is het natuurlijk een hele korte tijd waarin er geen koeling door mengsel is (fractie van een seconde).

Plaats reactie