KwAlonso ontslagen door McLaren?
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
KwAlonso ontslagen door McLaren?
AMSTERDAM - De kogel is door de kerk. Fernando Alonso heeft zelf besloten om McLaren aan het einde van het seizoen de rug toe te keren. De regerend wereldkampioen heeft van teambaas Ron Dennis toestemming gekregen zijn contract met de Britse renstal te verbreken, zo meldt de Engelse krant The Times. Belangrijkste oorzaak is een vete tussen Alonso en zijn teamgenoot Lewis Hamilton.
Alonso houdt Hamilton in de pits duidelijk op.
Alonso kaapte afgelopen zaterdag de pole-position voor de Grote Prijs van Hongarije voor de neus van Hamilton weg. De manier waarop de Spaanse wereldkampioen dat deed, verdiende echter geen schoonheidsprijs.
Alonso hield Hamilton in de pits duidelijk op, waardoor de Brit geen tijd meer had voor een laatste snelle ronde. Alonso had die tijd wel en reed zich naar de eerste plaats.
De internationale autosportbond FIA besloot de Formule 1-coureur van McLaren voor straf vijf plaatsen naar achteren te halen.
Terug naar Renault?
Alonso houdt Hamilton in de pits duidelijk op.
Alonso kaapte afgelopen zaterdag de pole-position voor de Grote Prijs van Hongarije voor de neus van Hamilton weg. De manier waarop de Spaanse wereldkampioen dat deed, verdiende echter geen schoonheidsprijs.
Alonso hield Hamilton in de pits duidelijk op, waardoor de Brit geen tijd meer had voor een laatste snelle ronde. Alonso had die tijd wel en reed zich naar de eerste plaats.
De internationale autosportbond FIA besloot de Formule 1-coureur van McLaren voor straf vijf plaatsen naar achteren te halen.
Terug naar Renault?
Laatst gewijzigd door Bram op 07 aug 2007, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
Ik dacht eerst even dat Lewis wegging bv naar BMW , toen hij uitstapte liep ie langs de BMW en gaf euh hoe heet die duister Nick? een hand net zovan, binnenkort zijn we een team...?
Maar inderdaad Alonzo een slechte verliezer, hij dacht het wel ff te doen tot Lewis al zijn veren afpakte en gewoon superstrak en goed rijd, denk dat ie alle races naar op het podium kan staan als zijn spul heel blijft... een nwe grote toekomstig kampieon als ie de tijd krijgt, Shumi is op tijd gestopt met zulk talent anders kreeg ie het zwaar
Maar inderdaad Alonzo een slechte verliezer, hij dacht het wel ff te doen tot Lewis al zijn veren afpakte en gewoon superstrak en goed rijd, denk dat ie alle races naar op het podium kan staan als zijn spul heel blijft... een nwe grote toekomstig kampieon als ie de tijd krijgt, Shumi is op tijd gestopt met zulk talent anders kreeg ie het zwaar

-
OnlineBram
'McLaren ontslaat Alonso'
AMSTERDAM - Fernando Alonso verlaat aan het eind van de seizoen het McLaren-team. Volgens de Britse krant The Times heeft de Spaanse wereldkampioen van McLaren-teambaas Ron Dennis te horen gekregen dat hij mag opstappen.
“Voor zover ik weet heeft Fernando te horen gekrogen dat hij aan het eind van dit seizoen moet opstappen. McLaren heeft het helemaal gehad met hem. Ron (Dennis) is het geruzie tussen Alonso en Hamilton zat", citeert de Britse krant een anonieme bron uit de directe omgeving van het team.
McLaren geeft voorlopig geen commentaar. Teambaas Ron Dennis gaf eerder al aan te twijfelen aan de relatie met Alonso, maar liet maandag nog weten "het contract met de Spanjaard te willen respecteren".
Hamilton of ik
De plotse ommezwaai van McLaren zou te wijten zijn aan een ultimatum dat Alonso het team stelde. De Spaanse krant Marca beweert dat de wereldkampioen het team zelf voor de keuze stelde: "Hamilton weg, of ik ga!".
Hoewel het verhaal nog nergens officieel bevestigd werd, lijkt de strijd binnen McLaren dus gestreden. Na maanden vol spanningen tussen de beide rijders zou Alonso dus aan het kortste eind trekken. Maar daar zal de Spanjaard niet wakker van liggen.
Ferrari en BMW in beeld
Naast de interesse van Renault zouden nu ook Ferrari en BMW-Sauber om de gunsten van de Spanjaard vechten. Bij Ferrari kan Alonso de plaats van Felipe Massa innemen. Die is volgens het Italiaanse Tuttosport na een woede-uitbarsting in Hongarije namelijk in ongenade gevallen bij teambaas Jean Todt. Het Italiaanse team ontkent voorlopig echter alle interesse in de Spaanse wereldkampioen.
Dat doet ook BMW-Sauber. Teambaas Mario Theissen beweert dat een samenwerking met Alonso niet aan de orde is, maar toch brengen een aantal insiders de Spanjaard nadrukkelijk in verband met het zitje van Nick Heidfeld.
AMSTERDAM - Fernando Alonso verlaat aan het eind van de seizoen het McLaren-team. Volgens de Britse krant The Times heeft de Spaanse wereldkampioen van McLaren-teambaas Ron Dennis te horen gekregen dat hij mag opstappen.
“Voor zover ik weet heeft Fernando te horen gekrogen dat hij aan het eind van dit seizoen moet opstappen. McLaren heeft het helemaal gehad met hem. Ron (Dennis) is het geruzie tussen Alonso en Hamilton zat", citeert de Britse krant een anonieme bron uit de directe omgeving van het team.
McLaren geeft voorlopig geen commentaar. Teambaas Ron Dennis gaf eerder al aan te twijfelen aan de relatie met Alonso, maar liet maandag nog weten "het contract met de Spanjaard te willen respecteren".
Hamilton of ik
De plotse ommezwaai van McLaren zou te wijten zijn aan een ultimatum dat Alonso het team stelde. De Spaanse krant Marca beweert dat de wereldkampioen het team zelf voor de keuze stelde: "Hamilton weg, of ik ga!".
Hoewel het verhaal nog nergens officieel bevestigd werd, lijkt de strijd binnen McLaren dus gestreden. Na maanden vol spanningen tussen de beide rijders zou Alonso dus aan het kortste eind trekken. Maar daar zal de Spanjaard niet wakker van liggen.
Ferrari en BMW in beeld
Naast de interesse van Renault zouden nu ook Ferrari en BMW-Sauber om de gunsten van de Spanjaard vechten. Bij Ferrari kan Alonso de plaats van Felipe Massa innemen. Die is volgens het Italiaanse Tuttosport na een woede-uitbarsting in Hongarije namelijk in ongenade gevallen bij teambaas Jean Todt. Het Italiaanse team ontkent voorlopig echter alle interesse in de Spaanse wereldkampioen.
Dat doet ook BMW-Sauber. Teambaas Mario Theissen beweert dat een samenwerking met Alonso niet aan de orde is, maar toch brengen een aantal insiders de Spanjaard nadrukkelijk in verband met het zitje van Nick Heidfeld.
- GTRene
-
OnlineBram
- Mari Oh Oh!
Hij feliciteerde hem met het verslaan van Alonso. Overigens klinkt het hier net alsof alles tussen Ron en Lewis zo geweldig gaat, maar Ron liet Alonso even langer in de pits wachten nadat Lewis hem in iets minder nette taal vertelde dat ie zich niet aan de geplande pitvolgorde wilde houden. Daar was Ron niet zo van gediend, dus heeft ie hem waarschijnlijk gewoon gestraft. Vanwege die beslissing verdiende McLaren geen punten deze race. Alonso's straf was slechts een gevolg van het terugdraaien van de gevolgen van de teamorder. Belachelijke beslissing vind ik trouwens.... Als de FIA vond dat Alonso de schuldige was had juist hij geen punten gekregen en McLaren wèl.GTRene schreef:Dan zou het dus maar zo kunnen dat Lewis en Nick Heidfeld team maatjes worden? misschien dat Lewis dat al een beetje wist ivm de aparte toenadering na de wedstrijd toen zat Nick geloof ik not net in z'n auto, dat voelde close zeg maar...
- Mari Oh Oh!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Femme
In ieder geval niet als we het hebben over loyaliteit aan een team. Schumacher heeft voor twee teams gereden, de halve ronde in een Jordan niet meegerekend. Alonso flikt het om voor het begin van een seizoen al een overeenkomst met een ander team voor het volgende seizoen aan te kondigen en nu heeft ie zich weer in de nesten gewerkt. Op deze manier krijg je nooit de maximale steun van je team.Hans GP1630 schreef:Beetje Schumacher streken..
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
-
Alonso is niet mijn favo coureur, maar wellicht is het goed te bedenken dat in de training sessie er voor Hamilton in de weg reed bij Alonso, en dat hamilton zelfs de teamorder om aan de kant te gaan genegeerd heeft. Alonso heeft 'm een koekje van eigen deeg gegeven, niks meer en niks minder.
Het is duidelijk dat Hamilton, die voor het ophouden van de FIA geen straf heeft gekregen, wereldkampioen moet worden: eindelijk een gekleurde kampioen, kunnen ze meer merchandise verkopen aan een nieuwe doelgroep... bah. Een andere reden wordt langzamerhand steeds lastiger te bedenken, als je er ook bij pakt dat mcLaren volgesn het regelement uit competitie had moeten worden genomen ivm de spionage.
Ik zeg: dit is een complot.
Het is duidelijk dat Hamilton, die voor het ophouden van de FIA geen straf heeft gekregen, wereldkampioen moet worden: eindelijk een gekleurde kampioen, kunnen ze meer merchandise verkopen aan een nieuwe doelgroep... bah. Een andere reden wordt langzamerhand steeds lastiger te bedenken, als je er ook bij pakt dat mcLaren volgesn het regelement uit competitie had moeten worden genomen ivm de spionage.
-
Ik geloof ook in complot theorieen in de F1. Alleen niet in de theorie dat Hamilton kampioen moet worden. Ik geloof in de theorie dat de FIA er alles aan doet om het kampioenschap tot de laatste race spannend te houden.
Je zal zien dat in het hoger beroep er een straf komt voor McLaren die ervoor zorgt dat het kampioenschap weer open is.
Je zal zien dat in het hoger beroep er een straf komt voor McLaren die ervoor zorgt dat het kampioenschap weer open is.
- Michel P
Sluit me aan bij Kees. Denk ook dat ze de rode auto's dicht bij willen houden om e.e.a. spannend te houden.
Maar wie kijkt en nu naar de F1, ik heb alleen even gekeken door dit evenement, en de start, waar je dan weer snel mee klaar bent want een optocht bekijken is geen reet aan.
Dan liever een race vol aktie met Doornebos, mag dan minder hightech zijn, maar het is wel het echte racen!
Michel
Maar wie kijkt en nu naar de F1, ik heb alleen even gekeken door dit evenement, en de start, waar je dan weer snel mee klaar bent want een optocht bekijken is geen reet aan.
Dan liever een race vol aktie met Doornebos, mag dan minder hightech zijn, maar het is wel het echte racen!
Michel
-
OnlineBram
Teamorders zijn verbodenAernoudt schreef:Alonso is niet mijn favo coureur, maar wellicht is het goed te bedenken dat in de training sessie er voor Hamilton in de weg reed bij Alonso, en dat hamilton zelfs de teamorder om aan de kant te gaan genegeerd heeft. Alonso heeft 'm een koekje van eigen deeg gegeven, niks meer en niks minder.

- elogiov6
Ook ik geloof niet in de complot theorie, volgens mij hebben er 4 jongens kans om wereldkampioen te worden en volgens mij is het ireeel te denken dat de FIA kan bepalen WIE er wereldkampioen wordt. Als deze theorie daadwerkelijk zou bestaan waarom is Schumacher dan vijf keer achter elkaar wereldkampioen geworden? Dit is namelijk bijna ten koste van F1 gegaan. De F1 was op z´n laatst zo onzettend saai dat er bijna geen hond meer keek omdat het toch wel duidelijk was wie de race zou winnen. Ik denk dat je moet genieten van de strijd zoals die nu is, ik heb het in ieder geval erg gemist.......
-
OnlineBram
Mercedes Motorsport-baas Norbert Haug heeft de geruchten over een voortijdig vertrek van Fernando Alonso naar het rijk der fabelen verwezen. De Spanjaard heeft een driejarig contract met McLaren, maar zei eerder deze week niet zeker te weten of hij zijn contract wel zal uitdienen. Volgens de Britse krant The Times heeft Alonso van teambaas Ron Dennis al te horen gekregen dat hij na dit seizoen kan vertrekken.
Volgens Haug klopt er niets van alle verhalen in de Britse en de Spaanse pers. "We hebben een zomerstop van drie weken. Dit onderwerp behoort tot de gebruikelijke zomerroddels", zei Haug tegenover de Duitse krant Stuttgarter Nachrichten.
Haug ziet de rivaliteit tussen Alonso en Hamilton juist als iets positiefs: "Dat je grootste rivaal voor hetzelfde team rijdt als jij, komt in de F1 maar zelden voor. We verkeren in de gelukkige omstandigheid dat het hier het team van McLaren betreft."
Volgens Haug klopt er niets van alle verhalen in de Britse en de Spaanse pers. "We hebben een zomerstop van drie weken. Dit onderwerp behoort tot de gebruikelijke zomerroddels", zei Haug tegenover de Duitse krant Stuttgarter Nachrichten.
Haug ziet de rivaliteit tussen Alonso en Hamilton juist als iets positiefs: "Dat je grootste rivaal voor hetzelfde team rijdt als jij, komt in de F1 maar zelden voor. We verkeren in de gelukkige omstandigheid dat het hier het team van McLaren betreft."