Aankoopadvies BMW Z4
- David van Kampen
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 24 jun 2008, 17:35
- Locatie: Gooische Matras
Re: Aankoopadvies BMW Z4
In dat geval van harte gefeliZiteerd
- Jurjen
- Berichten: 1602
- Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
- Auto: 987S / 955
- Locatie: Cotswolds
Re: Aankoopadvies BMW Z4
*Kick*
Heeft iemand hier een idee wat voor 'body kit' hier op deze Z4 zit? Lijkt me niet vanuit BMW geleverd? Zelfde geld voor de wielen.
http://www.ardbutter.nl/index.php?occasions=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft iemand hier een idee wat voor 'body kit' hier op deze Z4 zit? Lijkt me niet vanuit BMW geleverd? Zelfde geld voor de wielen.
http://www.ardbutter.nl/index.php?occasions=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Aankoopadvies BMW Z4
Dat is het aero-pakket, origineel van BMW. Ik vind het persoonlijk niks. Het wordt vaak omschreven als een M-pakket, maar dat is het dus niet.
Een M pack is nooit geleverd op deze generatie Z4.
De velgen ken ik niet. Ziet er niet uit als een Z4 velg.
Een M pack is nooit geleverd op deze generatie Z4.
De velgen ken ik niet. Ziet er niet uit als een Z4 velg.
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Aankoopadvies BMW Z4
Aero-pakket klopt inderdaad.
En het is een Styling 125 velgen set, origineel Z4.
En het is een Styling 125 velgen set, origineel Z4.
- Jules
- Berichten: 1821
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Aankoopadvies BMW Z4
Kickje, ik kon geen ander topic vinden.
Nog updates met betrekking tot aandachtspunten voor de Z4? Ik ben een beetje aan het oriënteren voor een 3.0 231/265 pk handgeschakeld. Een SMG zou ik evt ook niet laten staan.
Grappig trouwens om de discussie roadster vs coupe te zien trouwens van 2013; de voorspelling van GTRene is dik uitgekomen volgens mij
Nog updates met betrekking tot aandachtspunten voor de Z4? Ik ben een beetje aan het oriënteren voor een 3.0 231/265 pk handgeschakeld. Een SMG zou ik evt ook niet laten staan.
Grappig trouwens om de discussie roadster vs coupe te zien trouwens van 2013; de voorspelling van GTRene is dik uitgekomen volgens mij
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Aankoopadvies BMW Z4
Z4 e85 is een erg leuke kar. Weinig bijzonderheden. M54’s kunnen wat olie verbruiken, maar het is simpele techniek.
Sticky steering hype kwaal is onzin. Komt maar zelden voor en inmiddels schijnt er een hele simpele fix voor te zijn. Moet je even voor Googlen.
De motor van de cabrio kap kan kapot gaan door een verstopt afwaterings kanaal. Is een extra controle puntje.
En gek genoeg zitten de standaard stoelen beter dan de M-Sport stoelen. (Voor mij persoonlijk in ieder geval).
Sticky steering hype kwaal is onzin. Komt maar zelden voor en inmiddels schijnt er een hele simpele fix voor te zijn. Moet je even voor Googlen.
De motor van de cabrio kap kan kapot gaan door een verstopt afwaterings kanaal. Is een extra controle puntje.
En gek genoeg zitten de standaard stoelen beter dan de M-Sport stoelen. (Voor mij persoonlijk in ieder geval).
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Aankoopadvies BMW Z4
Gisteren toevallig nog in 1 gereden, maar deze was slecht onderhouden en dat merkte je aan alles. sticky sturen had deze wel, voor terrein rammelde en overal speling. raam mechanisme l + r kraakte motordak defect ramen zakten niet automatisch bij openen van de deuren.
op het eerste oog leek hij best netjes kom je er beter mee aan het kijken dan valt het toch tegen. (deze stond niet te koop overigens)
De Z4`s zijn tegenwoordig goed te betalen, en helaas kan je dit soms ook zien in het onderhoud waar erg op bespaard wordt. zal dus niet aan de onderkant van de markt gaan kijken en een goede aankoopkeuring doen of iemand meenemen die er verstand van heeft.
op het eerste oog leek hij best netjes kom je er beter mee aan het kijken dan valt het toch tegen. (deze stond niet te koop overigens)
De Z4`s zijn tegenwoordig goed te betalen, en helaas kan je dit soms ook zien in het onderhoud waar erg op bespaard wordt. zal dus niet aan de onderkant van de markt gaan kijken en een goede aankoopkeuring doen of iemand meenemen die er verstand van heeft.
- Jules
- Berichten: 1821
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Aankoopadvies BMW Z4
Vreemd van de M Stoelen, ik wil ze er wel in hebben eigenlijk, waarom zit je er niet goed in Jeroen?
Ik had trouwens gedacht dat dit best een populaire auto zou horen te zijn op DF (leuke motoren, acceptabel gewicht, cabrio/roadster), maar vind er weinig over!
Ik had trouwens gedacht dat dit best een populaire auto zou horen te zijn op DF (leuke motoren, acceptabel gewicht, cabrio/roadster), maar vind er weinig over!
-
Online
- Berichten: 2753
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Aankoopadvies BMW Z4
heb er 2 jaar in gereden, standaard stoelen kreeg ik rugpijn van, heb er E46 sportstoelen in gezet. veel kwaaltjes ondanks (of dankzij) de lage kilometersstand. in 2 jaar & 40.000 km voor meer dan €4000 aan vervangen/gerepareerd en dan is er in de garantieperiode ook nog voor 2500 vervangen.
o.a.
kapotte disa
ECU kapot
draagarmen
deursloten kapot
veren gebroken (3stuks)
schokdempers.
accu ineens dood
alarm ging random af
vocht in de koplamp.
olie lekkage’s aan diff, motor en versnellingsbak. tig keerringen vervangen
paar keer mee stil gestaan.
stuurgevoel vond ik matig, dankzij de electische stuur bekrachtiging. huidige e91 stuurt veel fijner en meer feedback. zat ook teveel speling in het schakelmechanisme maar nooit wat aan willen doen vanwege de kosten.
ook goeie dingen; ja hoor, heerlijke motor, fijne sound. voelt lichtvoetig aan, zeker na een goeie uitlijning.
o.a.
kapotte disa
ECU kapot
draagarmen
deursloten kapot
veren gebroken (3stuks)
schokdempers.
accu ineens dood
alarm ging random af
vocht in de koplamp.
olie lekkage’s aan diff, motor en versnellingsbak. tig keerringen vervangen
paar keer mee stil gestaan.
stuurgevoel vond ik matig, dankzij de electische stuur bekrachtiging. huidige e91 stuurt veel fijner en meer feedback. zat ook teveel speling in het schakelmechanisme maar nooit wat aan willen doen vanwege de kosten.
ook goeie dingen; ja hoor, heerlijke motor, fijne sound. voelt lichtvoetig aan, zeker na een goeie uitlijning.
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Aankoopadvies BMW Z4
De M stoelen waren plank hard en in de standaard stoelen zakte ik lekker weg. Beetje overdreven wellicht, maar om je een idee te geven.
Qua zijdelijkse steun was er geen voordeel voor de M stoelen.
Qua looks is het natuurlijk duidelijk.
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Aankoopadvies BMW Z4
Dit waren volgens mij niet echt specifieke E85 dingetjes. Al is het wel een extreme. ECU kapot? Alarm problemen?vester86 schreef: ↑03 mar 2019, 12:58 heb er 2 jaar in gereden, standaard stoelen kreeg ik rugpijn van, heb er E46 sportstoelen in gezet. veel kwaaltjes ondanks (of dankzij) de lage kilometersstand. in 2 jaar & 40.000 km voor meer dan €4000 aan vervangen/gerepareerd en dan is er in de garantieperiode ook nog voor 2500 vervangen.
o.a.
kapotte disa
ECU kapot
draagarmen
deursloten kapot
veren gebroken (3stuks)
schokdempers.
accu ineens dood
alarm ging random af
vocht in de koplamp.
olie lekkage’s aan diff, motor en versnellingsbak. tig keerringen vervangen
paar keer mee stil gestaan.
stuurgevoel vond ik matig, dankzij de electische stuur bekrachtiging. huidige e91 stuurt veel fijner en meer feedback. zat ook teveel speling in het schakelmechanisme maar nooit wat aan willen doen vanwege de kosten.
ook goeie dingen; ja hoor, heerlijke motor, fijne sound. voelt lichtvoetig aan, zeker na een goeie uitlijning.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26881
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Aankoopadvies BMW Z4
Ik had de M stoelen in mijn Z4 coupe en vond ze juist waanzinnig fijn
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Aankoopadvies BMW Z4
Mensen met een (te) dikke reet zitten in geen enkele stoel goed behalve in de connexion bussen
- Jules
- Berichten: 1821
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Aankoopadvies BMW Z4
Ik heb vooral brede rug / schouders. Maar een keer proefritten normale bmw sportstoelen gaan wel iig
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26881
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: Aankoopadvies BMW Z4
De standaard stoelen vond ik wel ''oke'' , maar zou zelf altijd voor de M-sport stoelen gaan. Na een dagje Zolder, heel de knienen blauw van het schrap zetten.JeroenT schreef: ↑03 mar 2019, 11:21 Z4 e85 is een erg leuke kar. Weinig bijzonderheden. M54’s kunnen wat olie verbruiken, maar het is simpele techniek.
Sticky steering hype kwaal is onzin. Komt maar zelden voor en inmiddels schijnt er een hele simpele fix voor te zijn. Moet je even voor Googlen.
De motor van de cabrio kap kan kapot gaan door een verstopt afwaterings kanaal. Is een extra controle puntje.
En gek genoeg zitten de standaard stoelen beter dan de M-Sport stoelen. (Voor mij persoonlijk in ieder geval).
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Aankoopadvies BMW Z4
Ik had de Z4 op CPZ uitgelaten, weet niet meer welke stoelen ik er toen in hand. Maar schrap zetten was niet speciaal nodig.
Maar als je echt op je plek wilt blijven zitten, moet je iets nemen als Sparco Corsa’s.
Maar als je echt op je plek wilt blijven zitten, moet je iets nemen als Sparco Corsa’s.
- Jules
- Berichten: 1821
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Aankoopadvies BMW Z4
Het ziet er naar uit dat ik voor een Z4 3.0i ga, zeer waarschijnlijk de 231pk versie gezien het “bullit-proof” imago van deze variant.
Heb proef gereden met een fraaie zwarte 3.0 SMG. De sound was geweldig, interieur bevalt me erg goed met de rode M sportstoelen en het dakje sluit mooi snel. De 3.0i is niet enorm snel maar wel lekker vlot. De ervaring van mijn motor moet ik niet willen evenaren met een auto want dan loopt het enorm in de papieren
Helaas was hij heel snel verkocht tegen mijn verwachting in. Maar evengoed denk ik dat ik toch maar voor een handbak ga.
Nu dus langzaam verder zoeken, januari of februari moet hij wel voor de deur staan zodat we in het voorjaar lekker kunnen rijden .
Wensenlijst:
- M-sportstoelen. liefst NIET zwart, rood vind ik gaaf. Afhankelijk van de exterieurkleur evt. Wit/grijs/cognac. Weet eigenlijk niet wat allemaal geleverd is.
- Automatische airco / cruise control.
- Navi hoeft niet perse van mij.
- Onderhoudshistorie vind ik belangrijker dan een lage tellerstand.
- Grijs vind ik niet zo mooi. Denk dat het zwart of donkerblauw zal worden. Iemand nog tips voor gave kleuren op de Z4 om eens te bekijken?
Mocht er nog iemand een leuke Z4 weten te staan, laat het vooral weten
Nog even 2 foto’s van de auto waarmee ik gereden heb. Het grijze tapijt en dashboard met rode accenten vond ik erg geslaagd.
Heb proef gereden met een fraaie zwarte 3.0 SMG. De sound was geweldig, interieur bevalt me erg goed met de rode M sportstoelen en het dakje sluit mooi snel. De 3.0i is niet enorm snel maar wel lekker vlot. De ervaring van mijn motor moet ik niet willen evenaren met een auto want dan loopt het enorm in de papieren
Helaas was hij heel snel verkocht tegen mijn verwachting in. Maar evengoed denk ik dat ik toch maar voor een handbak ga.
Nu dus langzaam verder zoeken, januari of februari moet hij wel voor de deur staan zodat we in het voorjaar lekker kunnen rijden .
Wensenlijst:
- M-sportstoelen. liefst NIET zwart, rood vind ik gaaf. Afhankelijk van de exterieurkleur evt. Wit/grijs/cognac. Weet eigenlijk niet wat allemaal geleverd is.
- Automatische airco / cruise control.
- Navi hoeft niet perse van mij.
- Onderhoudshistorie vind ik belangrijker dan een lage tellerstand.
- Grijs vind ik niet zo mooi. Denk dat het zwart of donkerblauw zal worden. Iemand nog tips voor gave kleuren op de Z4 om eens te bekijken?
Mocht er nog iemand een leuke Z4 weten te staan, laat het vooral weten
Nog even 2 foto’s van de auto waarmee ik gereden heb. Het grijze tapijt en dashboard met rode accenten vond ik erg geslaagd.
- Bijlagen
-
- AA98FC18-2510-4749-A959-0C6DFE0458B7.jpeg (977.97 KiB) 3121 keer bekeken
-
- 7972F6F4-63FA-46C3-BF91-DB0D606B7C9A.jpeg (981.31 KiB) 3121 keer bekeken
-
- B743923D-6C35-4F06-825A-6ACE484B6D87.jpeg (112.11 KiB) 3121 keer bekeken
-
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Aankoopadvies BMW Z4
Mooie kar! Moet het per se een M54B30 zijn? Denk dat je in een 2.5i net zo veel lol hebt. N52 zou ik ook niet uitvlakken, staat volgens mij ook goed bekend (tijdens mijn 130i zoektocht weinig specifieke dingen gevonden).
Deze ziet er wel uit als een liefhebbers auto (met gedane onderhoud er ook bij):
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e3f51850ae
Deze ziet er wel uit als een liefhebbers auto (met gedane onderhoud er ook bij):
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e3f51850ae
- Jules
- Berichten: 1821
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Aankoopadvies BMW Z4
Oei, die in estoril is wel heel gaaf idd . Maar de 2.5 is een 5-bak vermoed ik? Heb wel voorkeur voor een 6-bak eigenlijk.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26881
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Aankoopadvies BMW Z4
Eens! 2.5 is ook een fijne motor, ik had de 325i M54B25 tegelijk dat mijn pa een z4 M54B30 had.Str8Six schreef: ↑29 sep 2019, 13:37 Mooie kar! Moet het per se een M54B30 zijn? Denk dat je in een 2.5i net zo veel lol hebt. N52 zou ik ook niet uitvlakken, staat volgens mij ook goed bekend (tijdens mijn 130i zoektocht weinig specifieke dingen gevonden).
Deze ziet er wel uit als een liefhebbers auto (met gedane onderhoud er ook bij):
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e3f51850ae
In de praktijk kon ik hem prima bijhouden, verschillen waren veel kleiner dan je zou verwachten op papier.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Aankoopadvies BMW Z4
Een M54B25 is echt een veel tammere motor dan een M54B30.
Zo'n 2.5 is maar een beetje lui ding imho die volop op toeren gereden moet worden.
De M54B30 is veel meer op koppel te rijden in de lagere toerentallen.
Persoonlijk zou ik altijd een M54B30 prefereren boven een 2.5
Zo'n 2.5 is maar een beetje lui ding imho die volop op toeren gereden moet worden.
De M54B30 is veel meer op koppel te rijden in de lagere toerentallen.
Persoonlijk zou ik altijd een M54B30 prefereren boven een 2.5
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26881
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Aankoopadvies BMW Z4
klopt idd wel dat ie meer op toeren gereden moet worden, maar juist in een Z4 is dat misschien ook wel zo leuk.
beetje werken voor je snelheid.
beetje werken voor je snelheid.
- Jules
- Berichten: 1821
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Aankoopadvies BMW Z4
Denk dat het toch gewoon een 3.0 moet worden. Liever 3.2 maar die zijn me toch wat overpriced momenteel
Ik speel ook nog steeds met de 135i cabrio gedachte. Ook maar eens proefrijden heb geen haast nog.
Ik speel ook nog steeds met de 135i cabrio gedachte. Ook maar eens proefrijden heb geen haast nog.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Aankoopadvies BMW Z4
2.5 vond ik prima rijden weekend dat ik m gehad heb. Lekker uitwringen. Maar alle waar naar zn geld uiteraard.