Martijn's Coopertje
- Robin Hartog
Re: Martijn's Coopertje
Mooi verhaal weer. Nog steeds een inspiratiemobiel dit. 

- ///Joost
Prachtig ding gewoon. Ik had die mod van de stoelbekleding even gemist, maar dat is ook weer typisch zo'n upgrade die exact past bij de uitstraling van de auto, en waarvoor je echt een creatieve geest moet hebben. Top hoor, Martijn!
- Knot
Ding is toch redelijk op orde? Gewoon puntjes op de i zetten van tijd tot tijd.
Kom nooit echt veel van trackdays tegen met deze auto...?
- ADV
Die lichte trilling had ik ook trouwens, maar volgens mij kwam dat door het verlagen van de auto? ALthans, daar had Roel het destijds over.. Wel dik ding en blijft leuk zoiets 

-
- Auto: M3P, 130i
Mooi verhaal. Nu ook twee dezelfde stoelen?
- MartijnGizmo
Yes, sinds pagina 76/78! 
Deze auto, of de MINI in het algemeen? In Engeland zie je het wel meer, maar daar zijn dan ook meer MINI's en meer circuits.

Ja, bij een 17 jaar oude auto heb je nou eenmaal wel eens wat.Knot schreef: 18 feb 2019, 12:42 Ding is toch redelijk op orde? Gewoon puntjes op de i zetten van tijd tot tijd.

- MartijnGizmo
-
Het blijft toch verwonderlijk, die Britse auto's. Was jij niet ook al een keer met deze auto een wielkastrand verloren? 

- WJ
Gewichtsbesparing! In welke kleur komt die terug? 

- MartijnGizmo
2 of 3 volgens mij, en een zijknipperlicht. Ook de raamstijl al eens vervangen omdat ie gebarsten was, weet zo niet meer aan welke kant.Zed240 schreef: 28 feb 2019, 15:05 Het blijft toch verwonderlijk, die Britse auto's. Was jij niet ook al een keer met deze auto een wielkastrand verloren?![]()

- Arthur
- Auto: Nr.51
Zit er al gifgroen op? Of neon oranje?
-
of geel
-
Typisch BMW 
(de eerste E65 verloren regelmatig de raamlijsten op hogere snelheid)

- Riceaux
En de E36/46 knipperlichten.PeterB schreef: 28 feb 2019, 18:24 Typisch BMW

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Zal wel krom zijn zonder dat je t weet...
- MartijnGizmo
Meteen een nieuwe a-stijl-afdekking besteld bij Ekris (sorry, is er alleen in het zwart), en die was er vandaag al. Nieuwe clipjes had ik niet mee hoeven bestellen, die zitten er standaard al bij kennelijk:

(spot de sporen van lift-off-oversteer
)
Alle schroefjes waren achtergebleven, net als de clipjes trouwens:

Hopelijk houdt deze het weer een tijdje vol:

Los van dit verhaal had mijn maatje de auto weer even een paar dagen mee vorige week, voor een verse APK en wat klein onderhoud. Voor die APK was een nieuw wiellager linksvóór nodig, wat meteen de trilling bij 115 km/u een stuk minder heeft gemaakt. Grondige check van de remleidingen was gelukkig niet nodig, de remvloeistof die ik onlangs moest bijvullen kwam er bij de koppelingshulpcilinder uit. Die maar meteen laten vervangen, voordat het pedaal ineens naar de bodem zakt.
Verder nog een nieuw brandstoffilter erin, hoeft volgens BMW / MINI nooit vervangen te worden, dus zal nog wel de originele uit 2002 geweest zijn:

Vorig jaar een aluminium expansievaatje laten monteren, omdat de originele van plastic nog wel eens willen scheuren. Het nieuwe tankje heeft een aansluiting waar bij overdruk de vloeistof uit kan, daar zit nu een slangetje aan die netjes onder de auto uit komt:

Tot slot nog de bestuurdersstoel iets verder naar voren laten zetten. Die staat op rails, zodat ook mijn vriendin erin kan rijden, maar kon vooral verder naar achteren ipv naar voren. Nu is dat andersom...

(spot de sporen van lift-off-oversteer

Alle schroefjes waren achtergebleven, net als de clipjes trouwens:

Hopelijk houdt deze het weer een tijdje vol:

Los van dit verhaal had mijn maatje de auto weer even een paar dagen mee vorige week, voor een verse APK en wat klein onderhoud. Voor die APK was een nieuw wiellager linksvóór nodig, wat meteen de trilling bij 115 km/u een stuk minder heeft gemaakt. Grondige check van de remleidingen was gelukkig niet nodig, de remvloeistof die ik onlangs moest bijvullen kwam er bij de koppelingshulpcilinder uit. Die maar meteen laten vervangen, voordat het pedaal ineens naar de bodem zakt.
Verder nog een nieuw brandstoffilter erin, hoeft volgens BMW / MINI nooit vervangen te worden, dus zal nog wel de originele uit 2002 geweest zijn:

Vorig jaar een aluminium expansievaatje laten monteren, omdat de originele van plastic nog wel eens willen scheuren. Het nieuwe tankje heeft een aansluiting waar bij overdruk de vloeistof uit kan, daar zit nu een slangetje aan die netjes onder de auto uit komt:

Tot slot nog de bestuurdersstoel iets verder naar voren laten zetten. Die staat op rails, zodat ook mijn vriendin erin kan rijden, maar kon vooral verder naar achteren ipv naar voren. Nu is dat andersom...

- ///Joost
Lekker fris weer zo. Top!
Wat blijft het toch een gaaf ding zeg.

- MartijnGizmo
Ohja, vergeten te melden: ik las toevallig ergens dat je door scheef gemonteerd remblokken aan de áchterzijde een softer rempedaal kunt hebben. Dat meteen laten checken, en idd, rechts achter de binnenzijde was scheef afgesleten, dus meteen blokken laten vervangen. Pedaal voelt nu weer wat beter!
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Kijk, jij hebt het brandstoffilter ook vervangen! Klein klusje, maar wel fijn om een keer te doen. 

- MartijnGizmo
- Martijn_bmw
die eerste foto is echt heel gaaf!
- Mark W. Scholten
- ///Joost
Wat een ding zeg. Echt heel erg gaaf Martijn!
- Riceaux
En ik ben fan van jouw creaties.MartijnGizmo schreef: 01 apr 2019, 08:38 Zaterdag lekker stukje wezen scheuren, ik ben fan van de lente!![]()
![]()

- MartijnGizmo