Bedantk voor jullie tips allemaal. De meeste vinden dat ik hem moet laten maken lees ik, maar precies wat hier boven staat is het verhaal. Toen er 4000 euro in zat zei ook iedereen dat ik hem moest houden. Jaar later ben je 11k verder. Wie steekt er nou 11k in een auto met een dagwaarde van nog geen 7k?
Vandaag contact gehad met de Dekra voor een onderzoek. De garage gesproken en aangegeven dat ik een onderzoek wil. Vinden ze geen probleem. Maandag rond de tafel zitten met de garage. Ik wil weten wat er precies kapot is en de aanleiding, want ik vind het vreemd dat een bmw 3.0 blok binnen 230k in de soep loopt.
Als blijkt dat het een fout is van de monteur, dan lijkt mij het makkelijk. Dan vergoedt de garage alles.
Als blijkt dat de garage er niks aan kan doen, dan zijn er de volgende opties:
-auto verkopen met kapotte motor
-auto door kennis laten maken
Vandaag kreeg ik berichtje dat een kennis met "garage" mij wel wil helpen. Hij kan er eventueel een gebruikt blok in gooien. Dat gebeurt dan waarschijnlijk in de "avonduurtjes". Dan zou ik de auto schorsen en hem een paar maanden de tijd voor geven om te laten als dat de kosten zou drukken. Maar ik verwacht dat ik dan nog wel steeds rond de 3000-3500 euro kwijt ben inclusief blok.
Dan is nog steeds de afweging of ik hem ga houden. Als ik een goed bod krijg op de kapotte auto, dan mag de auto weg. Maar dan neem ik wel een risico als ik het onderzoek nog niet het laten doen. Dan neem ik genoegen met een groot verlies, terwijl het wellicht een menselijke fout is geweest.
Jullie begrijpen dat ik nu wel klaar ben met auto's. Als de 130i verkocht wordt, dan koop ik een 2000 euro auto terug.
Dan heb ik iets van 17.000 euro afgeschreven in 24 maanden en 26.000km