Hebben we straks toch de overheid te pakken! 8)De Loremo moet op grote schaal worden gemaakt in Beieren. Het gestroomlijnde plastic autootje weegt maar 450 kilo, de helft van wat een Suzuki op de weegschaal brengt. Het wagentje is 3.84 meter lang. Lak zit er niet op: de fabriek gebruikt folie.
Er is plaats voor vier inzittenden maar de achterpassagiers zitten achterstevoren. Als extra's biedt Loremo een eenvoudige airco, mp3speler en boordcomputer. Het autootje wordt aangedreven door een tweecilinder tubomotor (20 pk). Top is 160 en nul tot honderd gaat in twintig seconden. De goedkoopste versie moet voor rond de 13.000 euro te koop zijn. En dat is wel 5000 meer dan bhet kleinste autootje nu.
Er wordt nog gewerkt aan een GT die de 220 moet halen. Het verbruik van die racer komt op 1.37. Prijs in Nederland: 18.000 euro
Loremo; 1 op 66
-
Loremo; 1 op 66
[img:700:351]http://www.loremo.com/img/loremoFrontpage_m.jpg[/img]
-
Komt al over 2 jaar als we de telegraaf mogen geloven.
www.loremo.com
450 kg lukt imho wel voor een brommer op 4 wielen ghehe...
www.loremo.com
450 kg lukt imho wel voor een brommer op 4 wielen ghehe...
- Maus335i
Dit niet beter? http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/ ... a-roadster
[img:742:300]http://www.teslamotors.com/images/nav/home_r1_c1.jpg[/img]

[img:742:300]http://www.teslamotors.com/images/nav/home_r1_c1.jpg[/img]

-
Ik weet niet hoeveel $ 98.000,00 zich vertaald in Euro's incl. bpm en invoerrechten als je dit naar NL wil halen. Dan blijf je met een actieradius van ongeveer 300 km zitten. Als een wagen niet een km of 1000-1500 op een dag kan rijden zou ik hem ook nimmer overwegen. In het geval van een electrowagen heb je het probleem dat je niet in 5 minuten weer je accu's vol hebt.
De Loremo lijkt me wel leuk omdat die straks vanaf 13k (als we dat mogen geloven) te koop is. Door het 2 takt blokje kun je vervolgens oneindig doorrijden. Brandstof tanken gaat nu eenmaal sneller dan accu's laden. Houden ze vast aan de prijs denk ik dat deze nog aardig verkocht kan gaan worden. Als is het maar als zoveelste stadswagentje.
De Loremo lijkt me wel leuk omdat die straks vanaf 13k (als we dat mogen geloven) te koop is. Door het 2 takt blokje kun je vervolgens oneindig doorrijden. Brandstof tanken gaat nu eenmaal sneller dan accu's laden. Houden ze vast aan de prijs denk ik dat deze nog aardig verkocht kan gaan worden. Als is het maar als zoveelste stadswagentje.
-
Hoe kan je weten of die auto goed of slecht presteert in de Ncap-tests? Vooralsnog is met druk bezig met het ontwikkelen dus ik denk niet dat er op dit moment al heel zinnige dingen over te zeggen zijn.Rico v Velzen schreef:Leuk ding, maar lijkt mij een rijdende doodskist. denk dat ie blij mag zijn met 1 ster in de NCAP crashtest![]()
Zelfs een Fiat Panda word link als je daar boven op rost.
Daarnaast trekt men de Ncap-tests links en rechts nog weleens in twijfel. De protocollen zouden niet helemaal gelijk zijn voor de auto´s onderling.

De Tesla Roadster vind ik qua styling wel een leuke auto. Nu de VW Ecoracer nog uitbrengen en we kunnen eco-trackdays organiseren.

-
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar mijn vraag is waar je dat op baseert.
Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat een nieuwe fabrikant de heersende veiligheidsnormen naast zich neerlegt bij het ontwikkelen van haar eerste model.
Als je weet hoeveel het ontwikkelen van een auto tegenwoordig kost loop je tegen een enorm risico aan als je daarbij niet over de veiligheid nadenkt en zo mogelijke klanten afschrikt.
Van de andere kant bekeken; Loremo is een nieuwe fabrikant die haar USP´s haalt uit een laag brandstofverbruik en een laag gewicht. Waarom geven we dit soort concepten voorlopig niet het voordeel van de twijfel?
Een auto is pas goed of slecht als de praktijk dat uitwijst.
Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat een nieuwe fabrikant de heersende veiligheidsnormen naast zich neerlegt bij het ontwikkelen van haar eerste model.
Als je weet hoeveel het ontwikkelen van een auto tegenwoordig kost loop je tegen een enorm risico aan als je daarbij niet over de veiligheid nadenkt en zo mogelijke klanten afschrikt.
Van de andere kant bekeken; Loremo is een nieuwe fabrikant die haar USP´s haalt uit een laag brandstofverbruik en een laag gewicht. Waarom geven we dit soort concepten voorlopig niet het voordeel van de twijfel?
Een auto is pas goed of slecht als de praktijk dat uitwijst.
-
Dat weet ik zo gauw niet. Materialen worden steeds sterker alsook lichter. Zie koolstofvezel e.d. Ik ben verder geen scheikundige maar denk dat je daarmee vederlichte wagens kunt maken welke ook zeer veilig zijn. Lijkt mij geweldig, een passat-achtige wagen die een keer 1000kg weegt, of SUV's die de schaal aftoppen met een keer 1700Kg t.o.v van de 2500+ die ze nu wegen.Rico v Velzen schreef:Tomaz geheel met het laatste eens, maar ik ben bang dat er qua veiligheid in vergelijk tot wat momenteel de norm is, weinig waar gemaakt kan worden.
In alle gevallen zou dit de veiligheid bevorderen. Immers, massa drukt door dus word ik liever in een 30km zone door een 400kg zware loremo geschept dan door een prius.
- Mari Oh Oh!
Ja, maar je zit liever in de vier-sterren 5-serie dan in de 400kg zware 5-sterren Loremo als ze tegen elkaar aanrijden. En dat geldt niet alleen bij auto's. Zolang je met je auto tegen een niet rostvaste massa aanrijdt ben je altijd beter uit in een zwaardere auto met dezelfde rating.hugo schreef: In alle gevallen zou dit de veiligheid bevorderen. Immers, massa drukt door dus word ik liever in een 30km zone door een 400kg zware loremo geschept dan door een prius.
Bovendien heeft een voetganger zo weinig effect op het afremmen van een auto dat je niet voelt of het een auto van 1000 of 1500 kg is die tegen je aanrijdt. Oké bij 400kg zou het enigszins wat uit kunnen maken, maar bij 80kg tegen 400kg+minimaal 80kg is de verhouding nog krom genoeg om de deceleratie van de auto erg klein te maken.
Dat gezegd hebbende blijf ik de Loremo een erg gaaf ding vinden.
- levensnevel
Klinkt allemaal heel erg leuk maar los van de vraag of t'ie uberhaupt door de typekeuring komt zit ik met nog 2 (iig voor mij) niet geheel onbelangrijke zaken:
> 250 km woon werkverkeer, dag in dag uit en door weer en wind. Hoe zou dat bevallen ?
> de onderhoudskosten. Leuk al die hi-tech oplossingen maar wat kost dat allemaal: Klik maar eens hier
http://www.autoweek.nl/klokjerond.php?id=20&cache=no
Tel de kosten op en deel die door het aantal kilometers.
Vrees dat het met deze lichtgewicht niet veel anders zal zijn. Wel lekker zuinig maar wat je daar bespaart heb je n.a.w. dubbel en dwars nodig om de voiture rijdend te houden.
> 250 km woon werkverkeer, dag in dag uit en door weer en wind. Hoe zou dat bevallen ?
> de onderhoudskosten. Leuk al die hi-tech oplossingen maar wat kost dat allemaal: Klik maar eens hier
http://www.autoweek.nl/klokjerond.php?id=20&cache=no
Tel de kosten op en deel die door het aantal kilometers.
Vrees dat het met deze lichtgewicht niet veel anders zal zijn. Wel lekker zuinig maar wat je daar bespaart heb je n.a.w. dubbel en dwars nodig om de voiture rijdend te houden.
-
Hm, begin bijna het idee te krijgen dat ik als enige positief kan zijn over zo'n ontwikkeling. De site is vrij uitgebreid en er zijn de nodige pdf bestanden in te lezen. Of ik moet geloven of het echt veilig is? Geen idee. Vind dat niet het allerbelangrijkste. De onderhoudskosten zijn nog een groot vraagteken maar zo'n torretje kan imho nooit hoog in de papieren oplopen.
Ik zou tekenen voor de onderhoudskosten van de meneer en z'n Lupo!
Ik zou tekenen voor de onderhoudskosten van de meneer en z'n Lupo!
- Joop
Leuk zo'n auto, maar de enige reden waarom dergelijke auto's niet gelanceerd worden is het gebrek aan comfort en comfortverhogende accessoires en daarnaast zit onze overheid niet op dergelijke zuinige auto's te wachten ondanks dat ze dit wel zeggen; de belastinginkomsten lopen daardoor straks enorm terug dus zullen ze weer een ander auto-potje moeten vinden.
- Mari Oh Oh!
Er zijn genoeg mensen die daar niet zo om malen hoor. Iedereen die een auto van 15 jaar oud kan waarderen op zelfs preferen(ja die zijn erJoop schreef:Leuk zo'n auto, maar de enige reden waarom dergelijke auto's niet gelanceerd worden is het gebrek aan comfort en comfortverhogende accessoires