"Audi Drive Select" op de nieuwe A4
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
"Audi Drive Select" op de nieuwe A4
Vanaf 2008 is de optie "Audi Drive Select" leverbaar op de nieuwe A4 die op de IAA in Frankfurt wordt voorsgesteld.
Met een knopdruk laten zich 3 programma's kiezen, die de besturing, onderstel, aandrijving en algeheel motorkarakter doen aanpassen.
bron: Gute Fahrt
Met een knopdruk laten zich 3 programma's kiezen, die de besturing, onderstel, aandrijving en algeheel motorkarakter doen aanpassen.
bron: Gute Fahrt
-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Zoiets is toch allang standaard op de meeste automaten? Sport, manual en comfort, in een dikke duitse sloep vaak icm met luchtvering; what's new? 

Laatst gewijzigd door Pescatore op 06 aug 2007, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Denk het wel. Ze kunnen heel veel met electronica tegenwoordig. Kijk maar naar de nieuwe Laro's.hugo schreef:Nog meer elektronica...
Noem me een zeurpiet maar ik heb altijd een enorme bijsmaak bij dergelijke ontwikkelingen. Ik weet zeker dat het marketingtechnisch een knaller wordt maar je gaat mij niet vertellen dat je met een druk op de knop opeens wel een sportwagen rijdt.
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Afgaande op eigen ervaring heeft menig duitse automaat een sport, manual en comfort-mode. Bij de dikkere auto's houdt dat ook in dat de luchtvering harder/zachter ingesteld wordt, en in 'sport' zal de automaat later opschakelen en eerder terug. In het geval van Active Steering heeft het mogelijk ook invloed op de besturing; dit weet ik niet geheel zeker. En een M-knop voor meer vermogen is ook niet nieuw. Tot zover de overeenkomsten wat dat 'Audi Drive Select' betreft.Macboy schreef:Lees nou eens beter Pescatore
Aanpassing in aandrijving (2/4 wd?) is vernieuwend, besturing in zekere zin ook. Ik zie dus niet zoveel innovatie.

Wat is er dan zo speciaal aan Audi Drive Select? Ik ben benieuwd

-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Pescatore schreef:Afgaande op eigen ervaring heeft menig duitse automaat een sport, manual en comfort-mode. Bij de dikkere auto's houdt dat ook in dat de luchtvering harder/zachter ingesteld wordt, en in 'sport' zal de automaat later opschakelen en eerder terug. In het geval van Active Steering heeft het mogelijk ook invloed op de besturing; dit weet ik niet geheel zeker. En een M-knop voor meer vermogen is ook niet nieuw. Tot zover de overeenkomsten wat dat 'Audi Drive Select' betreft.Macboy schreef:Lees nou eens beter Pescatore
Aanpassing in aandrijving (2/4 wd?) is vernieuwend, besturing in zekere zin ook. Ik zie dus niet zoveel innovatie.![]()
Wat is er dan zo speciaal aan Audi Drive Select? Ik ben benieuwd
In de basis heb je dus nog steeds alleen maar elektronica om een wagen leuk te maken. Gouden tip: Zorg dat de auto zonder elektronica leuk is, dan kan die met de juiste electronische invloeden alleen nog maar leuker worden.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
hugo schreef:Nog meer elektronica...
Noem me een zeurpiet maar ik heb altijd een enorme bijsmaak bij dergelijke ontwikkelingen. Ik weet zeker dat het marketingtechnisch een knaller wordt maar je gaat mij niet vertellen dat je met een druk op de knop opeens wel een sportwagen rijdt.
Dat je dan ineens een sportwagen rijd word toch ook niet beweerd ?
ik hebdan 1 zo'n standje met de sportknop en die heeft alleen nog maar invloed op gasgeven, maar best lekker als je er voor in de mood bent, maar ik rij ook vaak genoeg met de standaard setting.
Ik denk dat dit soort ontwikkelingen meer dimensie geven aan het rijden.
En ja meer electronica, maar bestaat bij de gratie van de electronica niet de huidige moderne auto ?
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Nog een paar weekjes en dan gaat 't doek eraf...
[img:488:305]http://img165.imageshack.us/img165/2458 ... e03aa7.jpg[/img]
[img:488:305]http://img165.imageshack.us/img165/2458 ... e03aa7.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Rebel op 24 aug 2007, 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Zou ik ook hebben als het een Alfa betrof. :twisted:hugo schreef:Nog meer elektronica...
Noem me een zeurpiet maar ik heb altijd een enorme bijsmaak bij dergelijke ontwikkelingen.
Zonder dollen vind ik dit soort dingen wel ok als het echt werkt. Heb onder de werkwagen een sportonderstel en het zou toch fijner zijn als ik op lange ritten iets comfortabeler zou kunnen zitten.
Maar zelfs op een echte sportwagen zou ik hier wel het nut van inzien. Stel dat je even in Jura wil gaan stoeien. Dan kom je niet gebroken aan op je speelplaats. Kan me nog een ritje naar Frankfurt herinneren waarbij ik met rug, schouder en hoofdpijn m'n wagen uitrolde.
- Gijzer
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
- Locatie: Elke bocht is een uitdaging.
Re: "Audi Drive Select" op de nieuwe A4
Aandrijving????Rebel schreef:Vanaf 2008 is de optie "Audi Drive Select" leverbaar op de nieuwe A4 die op de IAA in Frankfurt wordt voorsgesteld.
Met een knopdruk laten zich 3 programma's kiezen, die de besturing, onderstel, aandrijving en algeheel motorkarakter doen aanpassen.
bron: Gute Fahrt
FWD AWD RWD?????