Zandvoort rijdersverklaring

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Peter Tunissen

Zandvoort rijdersverklaring

Bericht door Peter Tunissen » 06 aug 2007, 19:47

AFSTAND VERHAAL EN AKKOORDVERKLARING REGELS ZANDVOORT

1. De organisatie is in handen van Driving-Fun. Iedere deelnemer en/of bezoeker verplicht er zich toe alle regels en opdrachten van het organisatieteam strikt na te leven.

2. Aanwijzingen van de organisatie en de marshalls dienen te allen tijde te worden opgevolgd. De organisatie heeft het recht om de dag in te delen zoals het haar goed dunkt. De organisatie heeft ook het recht om in alle gevallen mensen van de baan te halen, zonder restitutie van het deelnamebedrag.

3. Elke deelnemer zal een afstand van verhaal en akkoord verklaring van deze regels moeten invullen, hetgeen geschiedt door ondertekening van dit formulier.

4. Deelname geschiedt op volledige eigen risico. De organisatie is niet aansprakelijk voor welke soort van schade ook. Dit geldt dus voor schade op het circuit, maar ook schade buiten de baan (paddock, parkeerplaats etc). Met ondertekening van het formulier ga je ermee akkoord dat schade niet op Driving-Fun kan worden verhaald, maar dat je zelf verantwoordelijk bent.

5. De organisatie kan onder geen enkel beding verantwoordelijk gesteld worden voor beschadigde, verloren of gestolen goederen.

6. Alle auto’s die deelnemen aan de circuitdag dienen in technisch goede staat te zijn en voorzien van goed functionerende remmen, niet versleten banden en zonder olielekken. Op het circuit van Zandvoort is er een strenge geluidsnorm en zijn enkel originele uitlaten toegelaten tot 88db.

7. Het is uitgesloten dat de auto wordt uitgeleend aan niet ingeschreven personen om deel te nemen aan de activiteiten.

8. Het gebruik van een helm wordt zeer dringend aangeraden !

9. Elke rijder mag zichzelf noch andere rijders in gevaar brengen, sportiviteit staat op de eerste plaats, elke vorm van competitie is uitgesloten. Elke rijder die deze regel overtreedt kan en zal zonder enige compensatie uitgesloten worden van verdere deelname.

10. Het is in alle omstandigheden niet toegelaten te stoppen op de baan, ook niet bij een ongeval ! In dat geval dient zo snel mogelijk de organisatie op de hoogte te worden gebracht.

11. Toeschouwers zijn verboden langs de baan.

12. De deelnemer verbindt er zich uitdrukkelijk toe niet te rijden onder invloed van alcoholhoudende dranken of andere verdovende middelen.

13. Bij tijdelijk of definitief aflassen van de circuitdag door overmacht, (ongeval, oliebestrijding, stroompannes, weersomstandigheden, wijzigingen milieuvergunning etc) kan de organisatie niet aansprakelijk gesteld worden. De deelnemers kunnen in dat geval geen terugbetaling vorderen van de organisatie.

14. Deelnemers kunnen hun inschrijving niet annuleren, maar hebben wél de mogelijkheid om hun deelname over te dragen aan iemand anders.

15. De organisatie behoudt zich het recht foto’s van de activiteit op de website van Driving-Fun te plaatsen.

16. Uitsluiting van (toekomstige) deelname zal volgen bij niet naleving van deze regels.

Zandvoort, 8 augustus 2007

Ik ga akkoord:

Mijn naam ______________________________

Handtekening ______________________________

Lees dit eens goed door, naam & krabbeltje eronder en meenemen naar Zandvoort of ter plekke een exemplaar ondertekenen (kan ook uiteraard).
Indien er nog onduidelijkheden in staan, horen we het wel weer. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 06 aug 2007, 19:57

Lijkt me duidelijk.

Mensen zonder helm, let ff op punt 8 :idea:

Maik

Bericht door Maik » 06 aug 2007, 21:20

Bepaald de DF organisatie nou dat je een helm moet dragen, of CPZ?

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 06 aug 2007, 21:26

Zie:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 541#132541

In de gesprekken met Marjolijn (van CPZ) is het een paar keer gezegd dat een helm verplicht is, maar nu er weer verhalen van vrijrijden en gummen komen waarbij een helm niet verplicht was, kan ik het altijd beter nog eens navragen.
Maar ik ben morgen niet online en een aantal mensen verzochten om de rijdersverklaring al voor woensdag online te zetten. ;)

Hoe dan ook, ik denk niet dat je het daarvan af zou moeten laten hangen; Zandvoort is best een serieus circuit met in sommige bochten ouderwets weinig uitloop (Luyendijk bijv.), dus een helm lijkt me echt geen overbodige luxe, mocht daar technisch of qua bestuurderskwaliteiten iets mis gaan.

Maik

Bericht door Maik » 06 aug 2007, 21:41

jajajajajaja, ik vraag het ook maar alleen voor de anderen, zelf draag ik altijd een helm op Zandvoort als het hard gaat :wink:

Bastiaan Olij

Bericht door Bastiaan Olij » 07 aug 2007, 09:07

Damn,

Moet ik nu me lekke originele uitlaat eronder gaan zetten??? zucht:)

Knot

Bericht door Knot » 07 aug 2007, 09:22

Maik schreef:jajajajajaja, ik vraag het ook maar alleen voor de anderen, zelf draag ik altijd een helm op Zandvoort als het hard gaat :wink:
Ik hoef niks te zeggen denkik, zie Maik zn avatar :)

Open rijden sowieso helm, dicht eigenlijk alleen met kooi maar het kan geen kwaad, al zit je in sommige auto's krap. De astra GTC paste het gewoon niet lekker, de M3 ook niet door het schuifdak.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 07 aug 2007, 09:29

liever natuurlijk zonder helm, omdat ik momenteel alleen het oud lel van een helm heb en de nieuwe nog niet binnen is... Daarnaast zit ik met een helm op in de M Coupe voor geen meter en zit ik zwaar met me kop tegen het dak aan. :(

GTRene

Bericht door GTRene » 07 aug 2007, 11:16

Nek intrekken? :lol: waarom ben je dan ook zo lang man :wink:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 07 aug 2007, 11:42

GTRene schreef:Nek intrekken? :lol: waarom ben je dan ook zo lang man :wink:
Bij mij is alles lang rene, dus ik heb er voordelen van EN nadelen.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 07 aug 2007, 11:44

Ik wil er best voor zorgen dat ik een helm bij me heb, opzetten in de auto is geen optie. Dan kom ik er zeker uit met nekletsel :?

GTRene

Bericht door GTRene » 07 aug 2007, 12:22

Flatline schreef:
:lol: dan zet je op die kop een helmpje :lol: maarja daar is het ook al krap an :wink:

maareuh serieus, omdat je niet een Fia helm hoeft, maar alleen een hoofdbeschermer? mag je dan bv als het anders niet past een fietshelm op? die zijn niet zo hoog toch? das een extra 1 a 2 cm erbij en lijkt me te doen of mogen dat soort hoofdbeschermers niet, immers beter iets dan niets...?

k33z

Bericht door k33z » 07 aug 2007, 12:27

GTRene schreef:
Flatline schreef:
:lol: dan zet je op die kop een helmpje :lol: maarja daar is het ook al krap an :wink:

maareuh serieus, omdat je niet een Fia helm hoeft, maar alleen een hoofdbeschermer? mag je dan bv als het anders niet past een fietshelm op? die zijn niet zo hoog toch? das een extra 1 a 2 cm erbij en lijkt me te doen of mogen dat soort hoofdbeschermers niet, immers beter iets dan niets...?
Als je zo gaat denken is misschien een badmuts al voldoende :)

GTRene

Bericht door GTRene » 07 aug 2007, 12:53

maar euh zonder gein zou dit mogen/kunnen?

[img:595:446]http://users.skynet.be/himpe-mathieu/Pr ... urse/6.jpg[/img]

en met gein :lol:

[img:400:400]http://www.shoppartners.nl/fsimages/10012110gr.gif[/img]

of voor maik die heeft het dak er toch af :P

[img:180:240]http://www.shoppartners.nl/fsimages/10006122gr.gif[/img]

of voor de oranje gezinden onder ons :wink:

[img:350:222]http://www.shoppartners.nl/fsimages/10004893gr.gif[/img]

en ach die dingen kosten maar een paar euro, hier meer;

http://adwords.partyshopper.nl/?page=li ... HgodOlRrtQ

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 07 aug 2007, 12:56

8. Elke rijder dient uitgerust te zijn met een helm.

Er staat niet bij dat de rijder hem op z'n hoofd moet dragen. :lol:

Maar het moge duidelijk zijn wat de geest daarvan is. :)

Geldt natuurlijk ook voor de bijrijder. :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 07 aug 2007, 13:01

Aangepast

Erik K.

Bericht door Erik K. » 07 aug 2007, 13:05

Macboy schreef:Aangepast

Thx Macboy,

Ik begrijp het punt, maar in o.a. mijn geval zou een helm meer schade opleveren dan tegen gaan, ook bij geen ongeval ;)
Mocht ik met een ander mee rijden en daar een helm kunnen dragen gaat deze uiteraard op!

Marc R

Bericht door Marc R » 07 aug 2007, 13:32

K ben ook geen fan van dat helmenverhaal,regel 4 sectie 1 moet eigenlijk regel 8 overbodig maken...

Voor eenieder die dat (niet) wenst....

RVV

Bericht door RVV » 07 aug 2007, 13:47

Ik denk er nog over na, en zie het wel ter plekke. Ik ga zowieso niet zoveel rijden.. paar rondjes, kijken en kletsen is ook leuk !

Marc R

Bericht door Marc R » 07 aug 2007, 14:49

Ik ga...uitkijken :wink:

René130i

Bericht door René130i » 07 aug 2007, 15:27

Rico v Velzen schreef:Ik denk er nog over na, en zie het wel ter plekke. Ik ga zowieso niet zoveel rijden.. paar rondjes, kijken en kletsen is ook leuk !
Same here, wil ook niet teveel slijten

Maik

Bericht door Maik » 07 aug 2007, 15:41

Qua slijtage denk ik niet dat CPZ zwaarder is dan het peugeot circuitje in Belgie Rene, en daar wil ik mee zeggen, 1 rondje CPZ = 1 rondje PCB. Op Zandvoort zal het accent van slijtage wat meer naar de remmen gaan ipv de motor.... banden zal niet veel schelen denk ik, alhoewel je voorbanden het op CPZ wel wat lekkerder zullen vinden als je niet teveel in onderstuur gaat pushen :wink:

René130i

Bericht door René130i » 07 aug 2007, 16:00

Hm dat zou fijn zijn :D

DDX

Bericht door DDX » 07 aug 2007, 18:44

zoiezo moeten mensen niet meteen schrikken als je de pits in komt en je banden compleet compleet kapot lijken
je pikt flink wat rubber op nml :lol:

wimprezawrx

Bericht door wimprezawrx » 07 aug 2007, 20:11

:shock: Ik begrijp het niet helemaal...zekers :oops:

Het lijkt erop dat er meer smoesjes gemaakt worden om geen helm te dragen... als wel :?

Als je vol tegen de vangrail kletst en later letsel hebt,
zeg je (als je het nog na kan vertellen) had ik dan toch maar die helm gedragen... :(

Vergis je niet in de toch redelijke hoge snelheden die ergehaald gaan worden, en wat dan als je er af schuift wel of niet jou schuld....

Persoonlijk draag ik altijd een helm.. Tis dan jammer als ik een keer mijn kop stoot tegen het dak, of "B" stijl of zogenaamd nek letsel oploop...
Het is maar voor nog geen twee uurtjes... :!:

Ik bedoel hier alleen maar me te zeggen, draag een helm er zijn vast een heleboel mensen die jullie graag s'avonds weer veilig thuis te zien.

Tot morgen , en alvast heel veel plezier en hou hem heel...

Willem.

Plaats reactie