Het grote 'DF racefiets' topic
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Verkeerde topic!
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ben nu lekekr zonder vrouw en kids op Mallorca. Heerlijk echt een fietsparadijs! Iemand van hier weleens geweest
- WJ
- Berichten: 11745
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ja ik heb hem in de middag neergezet, foto gemaakt en moest toen helaas terug naar het ziekenhuis waar mijn vader vanochtend met spoed is opgenomen. (Gaat gelukkig weer beter) Maar de fiets zal de nodige aandacht van het weekend krijgen.
Dit Oude-Tonge parcour zit op 500m van huis, en Dirksland op 15km. Dus komende tijd word rustig opbouwen, goede zit zien te vinden, etc.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Sterkte met je pa!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
+1, beterschap voor je pa!
Kun je hier iets meer over vertellen? Ik fiets nu al jaren woon-werk op een Trek 7.5FX, en hoewel dat prima fietst zit je wel telkens te klootviolen met nieuwe kettingen, cassettes en derailleurs. Het spul lijdt echt onnodig veel van regen en zand. En ik zou ook wel met minder kunnen dan 27 versnellingen...Rocketmonkey schreef: ↑20 feb 2019, 16:16 (en een bombproof commuter met Rohloff en riemaandrijving voor dagelijks woon-werk),
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Sure! Santos Trekking Lite, sinds 2011 dagelijks in gebruik, door weer en wind. Gebruikskosten met deze bombproof setup slechts ettelijke tientjes per jaar (m.n. HS33 blokjes, Kojak bandjes, af en toe olie Rohloffnaaf verversen, that's it). Tot nu to eenmalig vervangen: Chris King bottom bracket (gratis nieuw opgestuurd gekregen), 1 Gates carbon aandrijfriem (normale slijtage, niet gebroken, maar coating ver weg) en binnenkort zijn de pedalen aan de beurt. Oude foto (inmiddels voorzien van minimalistische zwarte Lezyne lampjes en smalle zware SKS spatbordjes) :///Joost schreef: ↑22 feb 2019, 10:57Kun je hier iets meer over vertellen? Ik fiets nu al jaren woon-werk op een Trek 7.5FX, en hoewel dat prima fietst zit je wel telkens te klootviolen met nieuwe kettingen, cassettes en derailleurs. Het spul lijdt echt onnodig veel van regen en zand. En ik zou ook wel met minder kunnen dan 27 versnellingen...Rocketmonkey schreef: ↑20 feb 2019, 16:16 (en een bombproof commuter met Rohloff en riemaandrijving voor dagelijks woon-werk),
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
EDIT: bereik Rohloffnaaf (1 x14, close-ratio) is btw heel erg vergelijkbaar met 27 versnellingen (3 x 9), veel minder overlap! En je kunt stilstaand terugschakelen, ook fijn bij noodstops in druk stadsverkeer
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Echt een aanrader dus, duur (naaf alleen is al duurder dan 1000 euro), maar prima lange termijninvestering als je veel fietst, gaat minstens 100.000 km mee!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Gave fiets, zo'n Santos is voor mijn gevoel echt een 'for life' frame. Ik ben voor mijn nieuwe fiets voor de budget-versie gegaan, Shimano Alfine 8 met schijfrem.
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Thx, jij was degene die ook een Surly had toch?
Mijn andere 2 fietsen (racer en mtb) zijn ook Surly's, respectievelijk met 2 x 11 Campa en 1 x 11 SRAM. En de Rohloff past ook evt p&p in de Surly mtb mocht ik ooit behoefte krijgen aan een go-anywhere fietstocht de wereld rond (ook oogjes voor dragers genoeg)
Mijn andere 2 fietsen (racer en mtb) zijn ook Surly's, respectievelijk met 2 x 11 Campa en 1 x 11 SRAM. En de Rohloff past ook evt p&p in de Surly mtb mocht ik ooit behoefte krijgen aan een go-anywhere fietstocht de wereld rond (ook oogjes voor dragers genoeg)
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Yes, m'n Straggler staat nog steeds in de woonkamer, opbouwen duurde beetje langer met m'n gebroken sleutelbeen. Laatste paar klusjes moet ik er nog ff aan doen, dan kan ik hem eindelijk uitproberen!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Bedankt voor de info. Ik ga me eens verdiepen!
- Fedmas
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Volgens mij hebben we ook een MTB topic ergens op DF, maar daar is (helaas) minder activiteit te bespeuren. @WJ - de MTB, Leuke fiets wel, die bandjes zijn overigens wel fijn, maar ook relatief zwaar. Als je veel zand gaat rijden prima, maar wil je veel de weg op is een Racing Ralph / Ray combi of zelfs Thunderbirds een prettigere keuze. Sterkte met je pa.
-
- Berichten: 5010
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Hier adviseer ik natuurlijk ook een Specialized.zegmaarboris schreef: ↑18 feb 2019, 14:14 Okay fiets-guru's wat advies nodig. En wellicht vooral vraag voor Gijzert
Ik heb vorig jaar m'n eerste racefiets ooit gekocht, ik ben beland op een Specialized Allez Sprint. Ziet er tof uit, en ik zit er prima op zo de afgelopen 2000km (zitpositie). Nu blijkt die Allez Sprint in reviews ook wel 'geroemd' te worden op z'n stijfheid & stugheid. En dat merk ik in praktijk ook wel op de slechtere fietspaden, haalt dan ook wel flink de snelheid eruit. M'n vrouw heeft ondertussen een Specialized Ruby. En heb daar recent even blokje op rondgereden en was eigenlijk in shock hoe veel prettiger die fietst (zithouding niet meegeteld, fiets is drie maten kleiner dan de mijne). Of het nu gewicht is wat lager is of het enkel de comfort features zijn weet ik niet, maar vond het een veel fijnere fiets. En daarmee is het qua 'racer' wellicht voor mij dus wat te veel van het goede met huidige fiets.
De Specialized Roubaix spreekt me in eerste instantie niet echt aan, maar de vraag is dus of een 'gewone' Tarmac al meer comfort zal bieden dan de Allez die ik nu heb? Veel bredere banden passen niet op de Allez Sprint, maar op Tarmac misschien net iets breder en zachter mogelijk? En anders dus nog tips voor een wat meer comfortable racer? Cannondale Synapse, zo'n Bianchi met countervail? Budget 3-5k.
De tarmac is vele malen comfortabeler dan een Allez sprint. Ik rij zelf de nieuwe tarmac expert en dat is een super fiets.
Als je dit weekend tijd hebt zou ik even naar bike motion gaan. Daar is een test hal waar we ook staan. Kun je een tarmac en roubaix back to back testen. Vrijdag en zaterdag ben ik er ook.
- JdBn
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Toch wel weer lekker dat warmere weer. Afgelopen weekend m'n eerste rondje weer gemaakt. Kilometer of 45, gemiddeld 26 per uur. Viel me niks tegen aangezien het alweer heel erg lang geleden (september ofzo..) was dat ik op de fiets heb gezeten. Merk altijd wel dat ik het zeker de eerste 5 km nogal zwaar heb, zodra ik dan opgewarmd ben is het lekker trappen. Aan het eind ook wel weer zwaarder natuurlijk, maar das een kwestie van vaker fietsen
Straks weer lekker lang licht en dan kan er weer s'avonds na werk gefietst worden
Straks weer lekker lang licht en dan kan er weer s'avonds na werk gefietst worden
- Mark 320iS
- Berichten: 2713
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ik wil mijn buitenbandjes vervangen nu rijd ik de laatste jaren altijd op 25mm banden en ik vraag mij af of er mensen ervaring hebben met 28mm banden? Ik lees dat de rolweerstand nog verder afneemt en het comfort toe.
In mijn frame zou het moeten passen, maar de vraag is of een 28mm band ook op elke velg past? In mijn geval Mavic Cosmic SLE's.
In mijn frame zou het moeten passen, maar de vraag is of een 28mm band ook op elke velg past? In mijn geval Mavic Cosmic SLE's.
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ja, uitstekende ervaringen! Rolweerstand merk ik geen verschil, comfort wel. Ik kan met name Clement bandjes aanbevelen, heb verschillende merken geprobeerd (ook de bekendere) en prijs-kwaliteitverhouding van de Clements is veruit de beste in mijn ervaring. Comfort, grip, lekbestendigheid, levensduur, allemaal top!Mark 320iS schreef: ↑05 mar 2019, 16:08 Ik wil mijn buitenbandjes vervangen nu rijd ik de laatste jaren altijd op 25mm banden en ik vraag mij af of er mensen ervaring hebben met 28mm banden? Ik lees dat de rolweerstand nog verder afneemt en het comfort toe.
In mijn frame zou het moeten passen, maar de vraag is of een 28mm band ook op elke velg past? In mijn geval Mavic Cosmic SLE's.
Enne: als 25mm op de velg past, past 28mm in de meeste gevallen ook gewoon hoor, zo groot is het verschil in cijfers nu ook weer niet
-
- Berichten: 5010
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Wielen bij ons zit in ieder geval tussen de 26 en 38 standaard op gemonteerd. 28 zal dus wel geen probleem zijn bij alle wielen.
Als je comfort zoekt is de overstap naar 28 idd een goede stap.
Als je comfort zoekt is de overstap naar 28 idd een goede stap.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ik ging van 28 naar 32 naar 35. Die laatste passen maar net, frame is geschikt voor spatborden, maar ook daarmee haal ik 30+ gemiddeld op mijn vaste rondje met zo'n 5 bar. Prima qua comfort!
- Mark 320iS
- Berichten: 2713
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Thanks. Ga ze maar eens proberen.
-
- Berichten: 2704
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Let wel op welk type band je neemt. GP4000SII valt bijvoorbeeld enorm breed. Die 28mm viel op mijn velg uit als bijna 32mm.
Rij nu met Vittoria Corsa’s, die vallen smaller.
Rij nu met Vittoria Corsa’s, die vallen smaller.
-
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 15:04
- Locatie: Utrecht
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Vandaag 70 km op Tenerife gefietst. Bij de Teide weggebleven, maar alsnog genoeg hoogtemeters (1150) gemaakt. Had een BMC met schijven ipv blokken gehuurd. Rijdt erg lekker op snelle afdalingen met soms minder asfalt. De route (TF28) is een aanrader om te fietsen. Veel fietsers en weinig gemotoriseerd verkeer. Zat nog op het terras met Gasparroto, prof bij Dimension Data.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Vorige week donderdag (strak na Genève gepland) weer onder het mes gegaan, om het ijzerwerk eruit te laten halen. Prima verlopen allemaal, nu weer twee weken met m'n arm in een 'sling', maar weinig pijn gelukkig. Dit jaar toch ruim 200km weten te fietsen (en nog meer gewandeld), dus ging alweer de goede kant op!
Dit dus 3 maanden meegesleept:
Ik zou nog wat melden over m'n Surly Straggler, daar heb ik nu de tijd wel voor. Al langere tijd leek een gravelbike me wel wat, zegmaar een mix tussen MTB en racefiets (vrij variabele schaal). Vorige winter m'n oude MTB voorzien van een diep stuur en banden met minder noppen, niet je-van-het, maar goed genoeg om te proberen en dat beviel.
Het idee is een fiets waarmee ik in m'n eentje 50-100km kan rijden, met een mix van fietspaden en grind/bos. Paar lichtere singletrails zou niet zo'n probleem moeten zijn, wil daarvoor eventueel nog een extra voorwiel scoren in 650B met een dikkere band met wat meer noppen. Ik had een losse Schwalbe Smart Sam in 27.5x2.60" mee besteld (was in de aanbieding) en die lijkt probleemloos in de voorvork te passen.
Waarom een Straggler? Ik vind de wat oldschool-insteek van een stalen frame leuk rijden, en Surly is een sympathiek merk in mijn beleving. Daarnaast ook veel mogelijkheden met het frame, derailleur, naafversnelling, singlespeed, etc. Ik wilde wel graag iets met schijfremmen en ruimte voor dikke banden, allemaal geen probleem met dit frame. Plan was om zo veel mogelijk over te zetten van de oude MTB, maar uiteindelijk is dat alleen het zadel geworden. In oktober lekker veel reviews en fora gelezen, om zo weloverwogen de componenten bij elkaar te scharrelen.
De toptube van dit frame is vrij lang, het idee is dat je met een kortere stem kunt rijden en het geheel zo iets wendbaarder is dan een racefiets in vergelijkbare afmetingen. Door de dikke banden valt het misschien wat minder op, maar het is een vrij groot dranghek (62cm) ivm mijn lengte. Over banden gesproken: dat zijn SCHWALBE Marathon Mondial Evo in 28 x 2.0 (700x48C), die zowel op verharde als losse ondergrond goed zouden moeten functioneren en erg populair zijn bij wereldreizigers.
Voor de wielen heb ik gekozen voor DT Swiss 466d met DT Swiss Competition spaken en aan de achterkant een Shimano Alfine SG-S7001-8 naaf. Leek me voor nat/winter wat onderhoudsvriendelijker dan een derailleur, ook gewoon interessant om eens te proberen. Bij lange na geen Rohloff, maar daar is het prijskaartje dan ook naar. Populair bij de MTB-crowd, ook fatbikes, en blijft met een beetje respect ook heel als je boven de door Shimano geadviseerde tandwielverhouding van 2x1 blijft.
Ik wilde graag een bredere ketting erop, zodat ik wederom een SRAM Omnium erop kon zetten. De tandwielen op de naaf zijn uitwisselbaar met die van een Sturmey Archer naaf, waardoor je de keuze hebt uit verschillende breedtes en dankzij de 'dish' je kettinglijn mooi recht kunt krijgt. Na wat rekenwerk gekozen voor 48x22, waarmee ik volgens mij voor vlak landschap in een goed bereik zit.
Voor de kabel Jagware gekozen, met een losse teflon binnenmantel en helemaal dicht van voor tot achter, om problemen met vocht tegen te gaan. Om die reden de kabel ook bovenlangs laten lopen, je kunt van Shimano verschillende moeren krijgen voor verschillende frame-openingen. Die allemaal besteld en gepuzzeld tot de naaf in de juiste hoek in het frame kwam.
De bediening van de naaf is wel een issue, de standaard Shimano-shifters passen alleen op een MTB-/touring-stuur, niet op een diep stuur. Na wat Google-werk kwam ik terecht bij een Nederlandse fabrikant die titanium fietsen met Rohloff verkoopt, en daarvoor een deelbaar stuur heeft dat ze gelukkig ook los verkopen, de Van Nicholas VNT Handlebar Alloy 6061 Drop Pinion-Rohloff:
Hierdoor kun je normale accessoires op het stuur schuiven voordat je deze op de fiets monteert. Om snel door het hele bereik te kunnen wilde ik graag een 'twist-shifter', die er niet van Alfine is. Gelukkig zijn de 8-speed Alfine en Nexus uitwisselbaar, dus de shifter daarvan gemonteerd:
Het leren stuurlint (waar ik voor het eerst gelpads onder geplakt heb) van Brooks was nogal een crime om er netjes op te krijgen door de krappe bocht, maar met wat geduld is het netjes gelukt. Ook gekozen voor een bel die er optisch netjes bij past, en m'n vertrouwde Wahoo RFLKT gemonteerd op een Garmin-houder van ome Ali.
Voor de rest bij alle componenten gegoogled of het de moeite waard was om iets anders te kiezen. Zo kwam ik bijvoorbeeld bij bidonhouders die minder rammelen (Lezyne Power Bottle Cage), dingen waar ik nog niet eerder over na had gedacht. Remmen zijn TRP Hylex RS met Shimano SLX schijven en SwissStop blokjes, headset is van Cane Creak. Voor de pedalen gekozen voor een MTB-variant, die schoenen lopen wat makkelijker, met een compacte cage als extra bescherming.
Aan de voorvork zit aan de ene kant een Blackburn OUTPOST Cage, waar je bijv. een extra bidon of wat opgerolde kleding in kunt stoppen. Ook een thermosmok blijft goed zitten, wil eens proberen of ik het fijn vind om thee of koffie mee te nemen. Aan de andere kant zit een Topeak Mini Morph G, een verbazingwekkend goed werkende minipomp met drukweergave, perfect als je de spanning onderweg wilt aanpassen of een lekke band moet fixen. In het zadeltasje zit een binnenband+plakkers (en wat gereedschap), tasje op de toptube is voor m'n telefoon en een Snelle Jelle.
Ik heb er alleen nog geen meter op gereden, hoop dat snel te kunnen doen als m'n schouder weer een beetje ok is. Om die reden ook de voorvork nog wat lang gehouden qua spacers, verder inkorten kan altijd nog.
EDIT: net ff gewogen, met alles erop en eraan zo'n 16kg
Dit dus 3 maanden meegesleept:
Ik zou nog wat melden over m'n Surly Straggler, daar heb ik nu de tijd wel voor. Al langere tijd leek een gravelbike me wel wat, zegmaar een mix tussen MTB en racefiets (vrij variabele schaal). Vorige winter m'n oude MTB voorzien van een diep stuur en banden met minder noppen, niet je-van-het, maar goed genoeg om te proberen en dat beviel.
Het idee is een fiets waarmee ik in m'n eentje 50-100km kan rijden, met een mix van fietspaden en grind/bos. Paar lichtere singletrails zou niet zo'n probleem moeten zijn, wil daarvoor eventueel nog een extra voorwiel scoren in 650B met een dikkere band met wat meer noppen. Ik had een losse Schwalbe Smart Sam in 27.5x2.60" mee besteld (was in de aanbieding) en die lijkt probleemloos in de voorvork te passen.
Waarom een Straggler? Ik vind de wat oldschool-insteek van een stalen frame leuk rijden, en Surly is een sympathiek merk in mijn beleving. Daarnaast ook veel mogelijkheden met het frame, derailleur, naafversnelling, singlespeed, etc. Ik wilde wel graag iets met schijfremmen en ruimte voor dikke banden, allemaal geen probleem met dit frame. Plan was om zo veel mogelijk over te zetten van de oude MTB, maar uiteindelijk is dat alleen het zadel geworden. In oktober lekker veel reviews en fora gelezen, om zo weloverwogen de componenten bij elkaar te scharrelen.
De toptube van dit frame is vrij lang, het idee is dat je met een kortere stem kunt rijden en het geheel zo iets wendbaarder is dan een racefiets in vergelijkbare afmetingen. Door de dikke banden valt het misschien wat minder op, maar het is een vrij groot dranghek (62cm) ivm mijn lengte. Over banden gesproken: dat zijn SCHWALBE Marathon Mondial Evo in 28 x 2.0 (700x48C), die zowel op verharde als losse ondergrond goed zouden moeten functioneren en erg populair zijn bij wereldreizigers.
Voor de wielen heb ik gekozen voor DT Swiss 466d met DT Swiss Competition spaken en aan de achterkant een Shimano Alfine SG-S7001-8 naaf. Leek me voor nat/winter wat onderhoudsvriendelijker dan een derailleur, ook gewoon interessant om eens te proberen. Bij lange na geen Rohloff, maar daar is het prijskaartje dan ook naar. Populair bij de MTB-crowd, ook fatbikes, en blijft met een beetje respect ook heel als je boven de door Shimano geadviseerde tandwielverhouding van 2x1 blijft.
Ik wilde graag een bredere ketting erop, zodat ik wederom een SRAM Omnium erop kon zetten. De tandwielen op de naaf zijn uitwisselbaar met die van een Sturmey Archer naaf, waardoor je de keuze hebt uit verschillende breedtes en dankzij de 'dish' je kettinglijn mooi recht kunt krijgt. Na wat rekenwerk gekozen voor 48x22, waarmee ik volgens mij voor vlak landschap in een goed bereik zit.
Voor de kabel Jagware gekozen, met een losse teflon binnenmantel en helemaal dicht van voor tot achter, om problemen met vocht tegen te gaan. Om die reden de kabel ook bovenlangs laten lopen, je kunt van Shimano verschillende moeren krijgen voor verschillende frame-openingen. Die allemaal besteld en gepuzzeld tot de naaf in de juiste hoek in het frame kwam.
De bediening van de naaf is wel een issue, de standaard Shimano-shifters passen alleen op een MTB-/touring-stuur, niet op een diep stuur. Na wat Google-werk kwam ik terecht bij een Nederlandse fabrikant die titanium fietsen met Rohloff verkoopt, en daarvoor een deelbaar stuur heeft dat ze gelukkig ook los verkopen, de Van Nicholas VNT Handlebar Alloy 6061 Drop Pinion-Rohloff:
Hierdoor kun je normale accessoires op het stuur schuiven voordat je deze op de fiets monteert. Om snel door het hele bereik te kunnen wilde ik graag een 'twist-shifter', die er niet van Alfine is. Gelukkig zijn de 8-speed Alfine en Nexus uitwisselbaar, dus de shifter daarvan gemonteerd:
Het leren stuurlint (waar ik voor het eerst gelpads onder geplakt heb) van Brooks was nogal een crime om er netjes op te krijgen door de krappe bocht, maar met wat geduld is het netjes gelukt. Ook gekozen voor een bel die er optisch netjes bij past, en m'n vertrouwde Wahoo RFLKT gemonteerd op een Garmin-houder van ome Ali.
Voor de rest bij alle componenten gegoogled of het de moeite waard was om iets anders te kiezen. Zo kwam ik bijvoorbeeld bij bidonhouders die minder rammelen (Lezyne Power Bottle Cage), dingen waar ik nog niet eerder over na had gedacht. Remmen zijn TRP Hylex RS met Shimano SLX schijven en SwissStop blokjes, headset is van Cane Creak. Voor de pedalen gekozen voor een MTB-variant, die schoenen lopen wat makkelijker, met een compacte cage als extra bescherming.
Aan de voorvork zit aan de ene kant een Blackburn OUTPOST Cage, waar je bijv. een extra bidon of wat opgerolde kleding in kunt stoppen. Ook een thermosmok blijft goed zitten, wil eens proberen of ik het fijn vind om thee of koffie mee te nemen. Aan de andere kant zit een Topeak Mini Morph G, een verbazingwekkend goed werkende minipomp met drukweergave, perfect als je de spanning onderweg wilt aanpassen of een lekke band moet fixen. In het zadeltasje zit een binnenband+plakkers (en wat gereedschap), tasje op de toptube is voor m'n telefoon en een Snelle Jelle.
Ik heb er alleen nog geen meter op gereden, hoop dat snel te kunnen doen als m'n schouder weer een beetje ok is. Om die reden ook de voorvork nog wat lang gehouden qua spacers, verder inkorten kan altijd nog.
EDIT: net ff gewogen, met alles erop en eraan zo'n 16kg
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: tomgtr en 6 gasten