kriszty schreef: 01 feb 2019, 12:44
toch mooi dat dit kan , ben benieuwd naar je bevindingen van de Drexler theo
Nick Doesburg heeft inmiddels de Drexler LSD gemonteerd. En het standaard open diff is schoongemaakt en opgeborgen. Bij verkoop van de auto kan deze er dan weer onder en kan de Drexler los verkocht worden. De eerste mod aan de auto die ook een investering is in de auto en die niet alleen maar kost.
Nu ik met de LSD heb gereden, realiseer ik me wat ik zonder heb gemist. Vandaag eindelijk droog weer. Was voorheen uit een bocht accelereren iedere keer een teleurstelling, nu met volle porrie kan ik de achterbanden in 1,2 en 3 volledig over de straat uitsmeren.
Zonder LSD zorgde ESP bij ingrijpen aleen voor doorlopend onbalans in het onderstel. Met LSD en in sportstand kan ik nu de achterkant met het stuur met tegenstuur stabiel opvangen. En wordt de auto de bocht uitgekatapuleerd.
Moet ik niet teveel doen, want de achterbanden gaan letterlijk in rook op.
Ook met acceleratie - tenminste de indruk dat deze - sneller is dan zonder LSD. Nu in de eerste 3 versnellingen op droog wegdek wielspin.
Just for the record 0-100 geprobeerd, maar kom niet onder de 4 seconden. Snel mee gestopt, meer spin dan acceleratie.
Wat meer zegt is de acceleratie 100-200, de eerste keer in 8 seconden en na meerdere runs 7,5 seconden.
Zie op de performance display dat na lange tijd rustig voortsukkelen met files en slecht weer, dat de ecu als het ware zich moet aanpassen.
Eerst 460 pk op display en met de runs oplopend naar 480 pik.
Leuk te weten maar niet meer iets om weer overnieuw te doen. Helemaal met stopwatch en de Arnheim - Oberhausen straight, die niet zo straight is met hoge snelheden. Om nog niet te spreken van het verkeer op de rechterbaan; dan ga ik gewoon van het gas af.
Al met al een inspannende excercitie, die niet voor herhaling vatbaar is.
Wat verbazingwekkend is, is de acceleratie boven de 200 km/u. 200-250 km/u in 7 seconden. Daarna blijft de auto ook hard door accelereren.
Verder geloof ik wel dat de auto makkelijk 300 haalt, maar dat heb ik niet uitgeprobeerd en ga ik ook niet doen.
Het belangrijkste is, dat vermogen en onderstel nu optimaal zijn voor vermakelijke rondjes op de Ring.
(Alleen nieuwe banden nog, maar Michelin PS4 is er niet in 18 inch

; driewieler formaat voor Michelin?)