Koppen leeghalen was zo gepiept.
Daarna de hydraulische klepstoters één voor één uit elkaar te halen en schoonmaken. Aardig monikkenwerkje als je er 32 moet doen. Dit zijn INA stoters maar deze waren toch weer iets anders als de INA klepstoters die ik eerder uit elkaar had gehaald. Bij deze zit er een soort klemringetje die de plunjer bij elkaar houdt. Als je die eraf wipt kunnen ze verder uit elkaar.
Eenmaal uit elkaar:
De klepstoters zijn een soort doodlopende weg voor olie. Dat ze van binnen aardig vuil kunnen worden blijkt dan ook wel uit de olie die eruit komt. Dit terwijl de rest van de motor erg mooi schoon was van binnen.
Hier is ook mooi het kogelklepje in de stoter te zien. Dat deel heel goed doorgespoeld met diesel en daarna op afdichting gecontroleerd.
Inmiddels zitten ze allemaal weer in elkaar en zitten ze in genummerde potjes. Binnenkort alle potjes even vacuüm zuigen zodat de stotertjes volledig ontlucht zijn.
Het wachten is nu op de koppen die bij een revisiebedijf liggen. Mijn klepveertang past niet lekker op deze koppen dus er maar voor gekozen het revisiebedrijf de kleppen, geleiders en zittingen te laten controleren en de koppen te laten vlakken.