Ik had hem al even in het vizier, maar de Renault moest eerst weg ander krijg ik thuis ruzie

Het is een Nederlands geleverde BMW 135i Coupe High Executive M-Sport geworden van 2008 in de introductie kleur Sedanorot Metallic met maar 83.000km en handbak. Dit is precies wat ik zocht, kleine auto, dikke 6 cilinder, achterwielaandrijver en handbak

Open dakje is grappig en de breedset wielen met zgan nieuwe Pilotsupersport staan dik onder de licht verlaagde coupe.
De eerste eigenaar heeft de auto 9 jaar gehad en alle dealer bonnen bewaard, alle onderhoud is terug te vinden zelf met aankoopbon €63.660,-.
De 2e eigenaar heeft hetzelfde gedaan (2 jaar bezit), alles gedocumenteerd en er nog even een nieuw Kw onderstel er ondergezet met bussen in het onderstel en een upgrade met Morel boxen door de hele auto en een mooie versterker weggebouwd in de kofferbak.
De hogedrukpomp is al vervangen, dat schijnt een kwaal te zijn. Alle injectoren zijn al vervangen en een tijdje geleden is het inlaattraject schoongemaakt gelijk met de gasklep.
De Bmw heeft een stage 1 tuning, hij loopt echt gigantisch hard. Het klokje uit voorbij de 280kmh, in een streep. Ik verwacht 390pk en 520nm. Binnenkort even meten bij Vvt in Marum.
Het opvallendste aan de auto vind ik dat er geen deukje of kras opzit, echt super fris. Het M-stuur en de pook lijken wel nieuw, er is zichtbaar zuinig mee om gegaan. Geen kras of gebruikspoor op de velgen

Krassen bij de portier grepen ontbreken ook. Er zitten helaas 5 steenslag plekken op de kap, die moeten bijgewerkt worden, mooi klusje voor volgende week. Vandaag de auto even laten kleien en polijsten.