Naja, als er volgende keer plek is voor een extra E36 M3 hoor ik het graag.
Papenburg 9 april
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Jeroen
- Berichten: 1116
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Wat een ongekende superdag. Een dag vlekkeloos driften, met prima weer, (wel een koude wind)in een auto die het goed deed. Ik heb mijn grenzen weer weten te verleggen, en dat is een gaaf gevoel. Zoals Tom al aangaf het fishtailen over het rechte stuk, en hiermee heb ik ook 1 keer de bochten Mobilcurve, Agipkurve, Sachskurve en de Opelkurve aan elkaar kunnen koppelen. En da's echt onbeschrijvelijk gaaf, om door te gaan op het rechte stuk, als de bocht stopt.
Wat ik ook veel gedaan heb, is vegen. Dat hoort erbij, evenals meerdere 360 graden slips, iets wat me anders niet zo vaak overkomt. Het geeft wel aan dat ik me binnen de grenzen van wat kon, prima heb vermaakt. Of heb ik dat al gezegd?
Zoals iedere andere Papenburgdag, heb ik weer eens te weinig tijd besteed aan meerijden met anderen. Niet gedaan, zelf rijden is leuker. Wel hebben Tijs en onze Donkervoor piloot Gerhard plaats genomen achter het stuur van mijn 325i. Beiden verre van onbekend met E30's, en voor beiden toch een totaal nieuwe ervaring, door de zithouding, en de reacties van de auto. Wel pret gegarandeerd natuurlijk.
De terugweg was ook leuk, deze 325i had ik nog nooit op zijn top gereden, en omdat het van orgine een 320i is, gaat de teller tot 220km/h. Tijdens een ouderwets potje Autobahn blazen, met 2 E30's naast elkaar (stoer!) ging de teller dan ook de schaal uit. Altijd gaaf natuurlijk. Wat ook uitging, was het lampje aan het eind van de dag. Maar leuker dan om op zondag om half 4 te gaan koffiedrinken bij oma
Voor een plattegrondje van het circuit: http://www.atp-papenburg.de/E/index2.html en dan naar ''handling course''
Dick bedankt!!
Wat ik ook veel gedaan heb, is vegen. Dat hoort erbij, evenals meerdere 360 graden slips, iets wat me anders niet zo vaak overkomt. Het geeft wel aan dat ik me binnen de grenzen van wat kon, prima heb vermaakt. Of heb ik dat al gezegd?
Zoals iedere andere Papenburgdag, heb ik weer eens te weinig tijd besteed aan meerijden met anderen. Niet gedaan, zelf rijden is leuker. Wel hebben Tijs en onze Donkervoor piloot Gerhard plaats genomen achter het stuur van mijn 325i. Beiden verre van onbekend met E30's, en voor beiden toch een totaal nieuwe ervaring, door de zithouding, en de reacties van de auto. Wel pret gegarandeerd natuurlijk.
De terugweg was ook leuk, deze 325i had ik nog nooit op zijn top gereden, en omdat het van orgine een 320i is, gaat de teller tot 220km/h. Tijdens een ouderwets potje Autobahn blazen, met 2 E30's naast elkaar (stoer!) ging de teller dan ook de schaal uit. Altijd gaaf natuurlijk. Wat ook uitging, was het lampje aan het eind van de dag. Maar leuker dan om op zondag om half 4 te gaan koffiedrinken bij oma
Voor een plattegrondje van het circuit: http://www.atp-papenburg.de/E/index2.html en dan naar ''handling course''
Dick bedankt!!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Knot
- Berichten: 41118
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Mijn Audi is trouwens gar nicht driftfähig, zoals te voorspellen is natuurlijk.
Na echt alles geprobeerd te hebben (gas los, bijremmen met links, sjorren aan de handrem, flicken voor wat het waard is) heb ik welgeteld één keer moeten tegensturen in de laatste bocht voor het rechte eind. Waarschijnlijk krijgen de driftkoningen zo'n ding wel een beetje dwars, maar algeheel blijft het een lekker neutrale en voorspelbare auto.
Onderstuur komt ook voor natuurlijk, vooral 's middags in de 2e bocht na het rechte stuk. Die was echt superglad. Rustig er in en wat harder er uit komen hielp daar wel.
Dick op het rechte stuk met zijn hand aan het oor leidde bij mij tot een minimale grindbak-sessie trouwens
Uit sympathie met de rest wou ik toch ook even vegen. Verder inderdaad lekker mijn ronden kunnen rijden. Ik denk dat ik zeker 30-40 rondjes heb gereden, als het er niet meer zijn geweest. Devies is dan wel goed opletten, vooruit kijken en afstand houden. Hier en daar een BMW in tegengestelde richting komt namelijk wel voor.
Drift-technisch vond ik het heel erg leuk om met Dick (maakt niet uit wat, hij krijgt het voor elkaar), Mathieu (heel erg mooi om het verschi zonder/met sper t.o.v. Dick vlak achter elkaar te merken, en ook hoe mooi vloeiend de eerste korte bocht door Mathieu gedaan werd) en ook Gerhard met de Donkie (wat een apparaat, geweldig) meegemaakt te hebben. Jammer dat ik niet meer met Sjoerd mee heb kunnen rijden, maar ik wilde natuurlijk ook zelf graag mijn kms maken daarzo
Helaas was de batterij van mijn GPS-sensor op de weg terug al leeg, omdat ik hem de hele dag aan had laten staan. Op de heenweg had ik zonder volgas gereden te hebben al 188 GPS-km/u op de teller gehad (zie Off-topic forum, geweldig apparaat verder trouwens!). Op de terugweg zo'n 210-220 km/u op de teller gehad, maar helaas niet meer meetbaar op de GPS.
Ik heb trouwens wel de asbak altijd gebruikt, maar dat terzijde
Na echt alles geprobeerd te hebben (gas los, bijremmen met links, sjorren aan de handrem, flicken voor wat het waard is) heb ik welgeteld één keer moeten tegensturen in de laatste bocht voor het rechte eind. Waarschijnlijk krijgen de driftkoningen zo'n ding wel een beetje dwars, maar algeheel blijft het een lekker neutrale en voorspelbare auto.
Onderstuur komt ook voor natuurlijk, vooral 's middags in de 2e bocht na het rechte stuk. Die was echt superglad. Rustig er in en wat harder er uit komen hielp daar wel.
Dick op het rechte stuk met zijn hand aan het oor leidde bij mij tot een minimale grindbak-sessie trouwens
Uit sympathie met de rest wou ik toch ook even vegen. Verder inderdaad lekker mijn ronden kunnen rijden. Ik denk dat ik zeker 30-40 rondjes heb gereden, als het er niet meer zijn geweest. Devies is dan wel goed opletten, vooruit kijken en afstand houden. Hier en daar een BMW in tegengestelde richting komt namelijk wel voor.
Drift-technisch vond ik het heel erg leuk om met Dick (maakt niet uit wat, hij krijgt het voor elkaar), Mathieu (heel erg mooi om het verschi zonder/met sper t.o.v. Dick vlak achter elkaar te merken, en ook hoe mooi vloeiend de eerste korte bocht door Mathieu gedaan werd) en ook Gerhard met de Donkie (wat een apparaat, geweldig) meegemaakt te hebben. Jammer dat ik niet meer met Sjoerd mee heb kunnen rijden, maar ik wilde natuurlijk ook zelf graag mijn kms maken daarzo
Helaas was de batterij van mijn GPS-sensor op de weg terug al leeg, omdat ik hem de hele dag aan had laten staan. Op de heenweg had ik zonder volgas gereden te hebben al 188 GPS-km/u op de teller gehad (zie Off-topic forum, geweldig apparaat verder trouwens!). Op de terugweg zo'n 210-220 km/u op de teller gehad, maar helaas niet meer meetbaar op de GPS.
Ik heb trouwens wel de asbak altijd gebruikt, maar dat terzijde
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
- Knot
- Berichten: 41118
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Nah, ik heb er gereden met SXOC, via prodrive, gewoon rijden zonder uitleg met bekenden.
Je kunt er lekker oefenen en als je na een dagje zo rond gaat ben je reip voor Papenburg.
http://video.google.com/videoplay?docid ... ad&pl=true
Je kunt er lekker oefenen en als je na een dagje zo rond gaat ben je reip voor Papenburg.
http://video.google.com/videoplay?docid ... ad&pl=true
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Knot
- Berichten: 41118
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Men leert elkaar een hoop, het is een stuk goedkoper en dommer wordt je er nooit van toch? Ik zeg beslist niet dat een cursus niet nodig is maar dit is leuk, goedkoop, veilig en leerzaam.Dennis Cavallino schreef:Zonder uitleg leer je lekker veel Knot...![]()
Cursus lijkt me juist wel handig. Maar je kunt ook gewoon een keer mee met een driftdag. Altijd wel iemand je tips wilt geven.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Was een gave dag en ik ben blij dat Diho de handdoek heeft opgenomen
Des ochtends vroeg uit bed om op tijd in Arnhem te zijn om aldaar een treintje te vormen richting het noorden.
Daar aangekomen wat slap geouwehoerd en wieltjes gewisseld vervolgens wat peptalk aangehoord van de begeleiders 8) en dan gaan met de E30.
Heerlijk gedrift, vooral de reacties van de passagiers zijn altijd leuk.
Ik heb de Clio rijder een tijdje rondgereden en die werd helemaal lyrisch
Hij was bang dat we zouden omslaan als ik het niet helemaal goed zou doen, dus de 180 graden bocht eerst maar half gedrift om tijdens de tweede poging hem full lock te driften. Hij vond het helemaal gaaf.
Ik heb een aantal rondjes met Fabian gedaan om vervolgens Jeroen W klem te rijden voor een passengerlap
Wat een fijn apparaat is dat zeg.
Heerlijk progressief.
Vervolgens heb ik Stéphane meegenomen, en zijn reactie was wel gaaf, hij heb respekt voor me kunsten
De Donkervoort, tja...................................
En vervolgens helemaal in een deuk gelegen om Thijs
Was echt gezellig, ik heb nog buikpijn van het lachen, dat was dus echt ontspannen driften.
Ook nog een flink aantal ronden moeten trappen om Wilco van Esch in zijn E36 328 bij te houden maar mijn remmen -poppenspul- deden niet goed mee, is dus ook standaard
En dan de E36 M3 van Jos, wauw, wat een mooi opgebouwde wagen.
Met Moton dempers, wat voelt dat solide aan zeg.
Toen was het dagje weer ten einde, Dick en anderen, bedankt.
PS. Ik reed zo hard met de E30 over de A31 dat een goud kleurige duitse 350Z me met moeite voorbij kwam
8)
Des ochtends vroeg uit bed om op tijd in Arnhem te zijn om aldaar een treintje te vormen richting het noorden.
Daar aangekomen wat slap geouwehoerd en wieltjes gewisseld vervolgens wat peptalk aangehoord van de begeleiders 8) en dan gaan met de E30.
Heerlijk gedrift, vooral de reacties van de passagiers zijn altijd leuk.
Ik heb de Clio rijder een tijdje rondgereden en die werd helemaal lyrisch
Ik heb een aantal rondjes met Fabian gedaan om vervolgens Jeroen W klem te rijden voor een passengerlap
Heerlijk progressief.
Vervolgens heb ik Stéphane meegenomen, en zijn reactie was wel gaaf, hij heb respekt voor me kunsten
De Donkervoort, tja...................................
En vervolgens helemaal in een deuk gelegen om Thijs
Was echt gezellig, ik heb nog buikpijn van het lachen, dat was dus echt ontspannen driften.
Ook nog een flink aantal ronden moeten trappen om Wilco van Esch in zijn E36 328 bij te houden maar mijn remmen -poppenspul- deden niet goed mee, is dus ook standaard
En dan de E36 M3 van Jos, wauw, wat een mooi opgebouwde wagen.
Met Moton dempers, wat voelt dat solide aan zeg.
Toen was het dagje weer ten einde, Dick en anderen, bedankt.
PS. Ik reed zo hard met de E30 over de A31 dat een goud kleurige duitse 350Z me met moeite voorbij kwam
- Fabian
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Nou, we twijfelden even wat we zouden doen, maar toen kwam de reactie van de altijd nuchtere Jeroen: Ik laat me er toch niet uitrijden door een 325!Mathieu schreef:
PS. Ik reed zo hard met de E30 over de A31 dat een goud kleurige duitse 350Z me met moeite voorbij kwam8)
Toen we je voorbijreden hadden we 247 op de teller van de boordcomputer staan, de snelheidsmeter stond nog een mini-tikje hoger dacht ik. Ding van jou liep ook verdraaid hard zeg, het duurde even om je eerdere start in te halen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
