BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon air intake
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Re: BMW M3 SMG, 2004
Zeker niet met dit koude weer en zelfs met de juiste middeltjes blijven de velgen een hel om schoon te maken.
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Ik waste m'n auto's vroeger ook minimaal 1x per week, tegenwoordig is dat ook wel wat minder geworden hoor, al geeft het nog steeds voldoening om te doen. De Mini was ik in ieder geval altijd na een trackday of dagje touren, maar die gebruik ik gemiddeld ook maar een paar keer per maand dus dat valt te overzien.Arthur schreef: 31 jan 2019, 11:54Vroeger waste ik de auto ook altijd met de hand, wel 2x in de week. Geen aardigheid meer en al helemaal geen hobby te noemen.Mnrk schreef: 31 jan 2019, 10:09Precies! Er gaat er weinig boven het zelf wassen van je eigen auto, hoort wat mij betreft gewoon bij de hobby.WillemBoer schreef: 31 jan 2019, 09:46 Niks wasstraat, mooi zelf wassen, eer van je werk!
Heb pas nog bij carclean een washandschoen, een speciale velgen spons en “premium” shampoo gekocht, dat maakt al veel verschil en wassen wordt er gewoon leuker en makkelijker van.
Ik heb een hogedruk spuit met foam lans, even infoamen afspuiten en klaar! Weg pekel en vuil en weer mooi schoon. 15 min werk.![]()
De leasert gaat wel door de wasstraat...

- Knot
Pfff... in de winter vaak alleen afspuiten in de wasbox maar lente/zomer/herfst wel 1x per maand handwasje hoor maar dan ben ik er ook een uur mee zoet met de hand, wielen, afzemen, ramen enz.
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Zo herkenbaar. Het is al voorgekomen dat ik er na een halve velg al klaar mee was. Alles weer opgeruimd en weer gaan rijden. Als de witte velgen van de Evo echt geen gezicht meer zijn, laat ik ze eronder vandaan halen, shotblasten en opnieuw poedercoatenRobin schreef: 31 jan 2019, 10:05 Prima, maar ik word al zo moe van die(voorste) velgen schoonmaken:
-eerst dat spul erop/tussen de spaken/spijlen sproeien
-even inwerken
-met die kwast tussen de spaken/spijlen
-moe worden
waarom heb ik geen harem/hofhouding/hulpneg..knech....medewerkers
![]()

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
En weer in de trein naar Meppel. Auto is klaar en omdat ik al een paar maanden geleden een afspraak ingepland heb voor het inbouwen van een Dension box bleek de gok te groot om de auto op tijd via het transportbedrijf terug te verwachten. Dus dan maar zelf halen. Ik denk dat de terugreis een stuk leuker is dan de heenreis 

-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
En al terug of verkeerde trein genomen?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Vroeg ik me ook af. Kon je rond dat tijdstip nog in Meppel komen? 

-
- Auto: Fun Damn Mentally

https://www.columnx.nl/de-conducteur-en-zijn-snor/
alle genoemde personen zijn fictief en alle omstandigheden berusten op toeval:)
Met een zenuwachtig lachje keek de kale man naar de conducteur met de grote snor. In zijn ogen bespeurde ik enige paniek. Hij hield een blauwe strippenkaart omhoog. Zijn vervoersbewijs. Een half uur geleden had de man mij nog aangekeken met een dit-is-eerste-klas-wat-doe-jij-hier blik. Nu ben ik dit gewend, dus vreemd opkijken deed ik niet. Frappant is dat deze mensen bij het zien van de conducteur de benen nemen. Of, zoals deze meneer, schijnheilig gaat zitten nep lachen. Alsof een lach alles doet vergeten. Nou, niet met zo’n gebit. Ik zette mijn Ipod op pauze, zodat ik ongemerkt kon mee luisteren. En in mijn vuistje kon lachen. Ik ben niet vies van een potje sensatie. De conducteur met de grote snor sprak de man streng toe. De woordenwisseling werd heviger en de snor van de conducteur begon driftig mee te bewegen. Met grote ogen aanschouwde ik de snorrendans. De kale man verhief zijn stem en begon wilde handgebaren te maken. Dreigend stond hij op om de conducteur te intimideren. Maar deze liet zich niet van zijn voetstuk brengen. Zijn snor trouwens ook niet.
Het decor van de eersteklas coupe veranderde in het decor van een boksring. Ergens luidde een bel. In de linkerhoek stond Conducteur Cool-en-Co, waar co vanzelfsprekend stond voor zijn snor, en rechts stond de Kale Krijger. Ik was toeschouwer. Conducteur Cool gaf de Kale er gretig van langs. Een linkse, een rechtse en nog een keer. Ik klapte wild in mijn handen, maar voor wie, geen idee. Een blauw oog staat mij niet. Als neutrale toeschouwer bleef ik het gevecht bekijken. Nu moet ik toegeven dat ik heel stiekem toch voor de conducteur was. Mijn reis was immers nog niet voorbij.
De Kale Krijger liet het er niet bij zitten en spuwde op Conducteur Cool. De rochel belandde in zijn grote snor. Langzaam droop het gevaarte naar beneden. Gatver. Vol afschuw sloeg ik mijn hand voor mijn mond. Ik dacht aan die keer dat ik door een lama in het gezicht gespuugd werd. Een gevoel van misselijk overviel mij. Conducteur Cool deed zijn naam eer aan. Hij balde zijn vuist en sloeg de Kale Krijger knock-out.
Ik keek vol bewondering naar de NS-er. Hij had duidelijk hart voor zijn vak. Een groot hart. Goud. Genadeloos toverde hij zijn bonnenboekje tevoorschijn. Vijfendertig euro plus de kosten van het treinkaartje. De Kale Krijger stond op en verliet vloekend en tierend de trein. De conducteur gaf de man nog een trap na ‘Ik bepaal hier de regels, niet jij.’ En zo is het, dacht ik, omdat ik toch wel een beetje bang was geworden.
De conducteur draaide zich om en keek mij aan.
‘Goedemorgen, Uw vervoersbewijs alstublieft’, zei hij vriendelijk. Ik keek naar zijn snor. Zenuwachtig haalde ik het pasje uit mijn portemonnee. In de rechterbovenhoek stond het cijfer een.
‘Prima hoor’ zei de conducteur.
Hij glimlachte.
‘Prettige reis verder’.
Ik knikte en kon alleen maar schijnheilig nep lachen.
- Bram
De 200 km terug inclusief tanken in net anderhalf uur gereden, ongeveer 2x zo snel als de heenreis

Dat sensor probleem is duidelijk opgelost

-
-
Maaruh, rij je er nog wel eens in of alleen weekenden ofzo? Ik krijg vrijdag(edit) m'n zomerbanden er weer om.
- Bram
Soms mee naar school, en zeker in de weekenden. Eerste weekendje Ring staat gepland met mijn buurmens, die hier ook rond hangt met zijn flink aangepaste Mini Cooper S 

-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Martijn_bmw
Mooi dat het weer opgelost is!
- Bram
Vind de auto wel wat zoekerig en a bit of a handfull op snelheden boven de 220 km p/u. Nodigt niet uit om door te trekken naar nog veel meer illegale snelheden, en dat doe ik wel graag. Is dat herkenbaar voor mede E46 M3 bezitters?
-
Nee...
- Bram
Dan zal ik wat met de bandenspanning gaan spelen en mijn buurman eens kritisch naar het uitlijnrapport laten kijken, aangezien mij dat echt helemaal niets zegt.
- Mark 320iS
Niet herkenbaar bij mij. Wat is er al vervangen aan je onderstel? Ik zou eens beginnen bij je onderstelrubbers, dat scheelt vaak al een slok op een borrel. Subframe al gecontroleerd en hersteld, dat kan ook een oorzaak zijn.
- Bram
Subframe heeft de modificatie ondergaan en verder zitten er Powerflex rubbers onder om het subframe op zijn plek te houden, bij de stabilisatoren en nog een aantal plekken. Heb dit pakketje eronder laten zetten.
https://www.powerflex.nl/product/bmw-e46-m3-pf5k-1006

https://www.powerflex.nl/product/bmw-e46-m3-pf5k-1006

- Martin van der Zwaard
Ik vind mijn 330i ook zenuwachtig op hoge snelheid. De E90 deed dat ook.
Niet te vergelijken met een M3 maar beide lopen/liepen ook met gemak ver boven de 200km/h.
Niet te vergelijken met een M3 maar beide lopen/liepen ook met gemak ver boven de 200km/h.
- Barend
- Auto: F20 m135i
Ik vind de E46 ook redelijk zenuwachtig op hoge snelheid, het is wel wat beter geworden na een nieuwe uitlijning.
Met de Golf VI GTI reed ik veel 'rustiger' op > 200 km/u .
Met de Golf VI GTI reed ik veel 'rustiger' op > 200 km/u .
- Joy
De mijne spoort als een kogel. Rij er regelmatig 280 mee zonder zorgen.
-
Deed ik ook met de mijne >15j terug op de Autobahn naar CH. 240-275kmh 'minuten lang' wanneer 't verkeer het toeliet natuurlijk. Maar 't kón toen nog makkelijk(er) daar. De mijne stond op die 18 inch standaard maat.Joy schreef: 13 feb 2019, 10:24 De mijne spoort als een kogel. Rij er regelmatig 280 mee zonder zorgen.
-
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
banden? Nu met winterbanden is het ook flink zwabberen op hoge snelheid...
- Bram
Dat wil ik dus ook. De begrenzer gaat er binnenkort vanaf en ik ben echt zo'n malloot die, als ik de kans krijg, dat ook op de klokken zet. Dan is zo'n zenuwachtig zoekende auto (die gisteren bij 220 km p/u even een stapje opzij zette bij een klein hobbeltje) niet echt heel erg chillJoy schreef: 13 feb 2019, 10:24 De mijne spoort als een kogel. Rij er regelmatig 280 mee zonder zorgen.

Mijn buurmens kent een goede uitlijner, als het uitlijnrapport aanleiding geeft daar even langs om de boel opnieuw scherp te zetten en wellicht wat met de bandenspanning te spelen.