Robin schreef: 30 jan 2019, 14:05
En dan heb ik ook nog een groot aantal twitter comments van Trump's tegenstanders gelezen: Read a science book, dyslectic, dumb, doesn't know this etcetera, en die intelectuele(...) groep mensen heeft nul komma nul argumentatie waarom dit fenomeen er is.
Ge-wel-dig, die liberal logic.
*schudt z'n hoofd*
Er is voldoende argumentatie. Ik ben by far geen Piet Paulusma maar twee typische ergenissen van mij;
1) Klimaatontkenners hebben er een handje van om te wijzen op exemplarische gevallen (‘zie je nou wel, het is vandaag om 15:00 superkoud buiten in mijn achtertuin! HOAX!’) en vervolgens te roepen dat een periode van de afgelopen 100 jaar (waarin we allemaal in alle wetenschappelijke bronnen gewoon kunnen zien dat de wereldwijde temperatuur gemiddeld met een aantal graden is toegenomen) te kort is om iets zinnigs te zeggen over klimaatverandering. Kies een van de twee!
2) Het is ‘climate change’, dat kan beide kanten op gaan. Dus extremen naar boven én beneden, zoals nu in Noord-Amerika, maar kunnen we ons allemaal afgelopen zomer in Nederland nog herinneren toen het maandenlang niet regende? Toevallig komt dat in de afgelopen twee decennia wel érg vaak voor. Over 50 jaar kan de Veluwe wel eens lijken op Zuid-Frankrijk qua droogte en bosbranden en komt Zeeland 1953 om de hoek kijken tenzij we onze dijken 3 meter ophogen omdat we anders verzuipen van het smeltwater van de Polen.
Ik weet de oplossing ook niet, en nee CO2 is niet het enige probleem dus er is van alles mis met de huidige beleidsvoering die puur daarop gefocust is (zie het 0% bijtelling debacle voor plug-in hybrids dat €5mrd heeft gekost, hadden ze beter subsidie op warmtepompen mee kunnen geven oid om huishoudens mee te helpen ipv leaserijders), maar dan maar gewoon door blijven gaan met gas opstoken en onbeperkt biefstukjes eten is niet de oplossing.
Ik zie ook in dat we een giga bedreiging hebben van landen als India en China die exponentieel groeien en dat wat wij hier doen maar een druppel op een gloeiende plaat is, maar ontkennen dat we een probleem hebben door middel van dit soort argumenten a la Donald Trump geeft mij niet veel vertrouwen in de toekomst.