Performance display BMW
- tomgtr
- Berichten: 10461
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Performance display BMW
Welke conclusies dan? Gaat toch om hoe dat ding rijdt? Of wil je elke keer zien hoeveer pk/trekkracht je (kan) heb(ben)? Kan je beter uitdraai van je dyno run met laatste map op je dashboard plakken? Volgens mij kan je voor niks of bijna niks nagenoeg zelfse op je iphone krijgen.
- WJ
- Berichten: 11752
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Performance display BMW
Natuurlijk, en dan posten op DF. En klagen als het warmer word en er 10pk mist.
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Performance display BMW
je kan ook gewoon stickers met vermogen en koppel op je dash plakken
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Performance display BMW
De meter (buiten de toerenteller)die ik met dit soort vermogens als eerste in de gaten houd is de snelheidsmeter.
@Theo zit er nu al 'n LSD onder? Want dat lijkt mij geen luxe.
@Theo zit er nu al 'n LSD onder? Want dat lijkt mij geen luxe.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26877
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Performance display BMW
Ik kijk met dit soort vermogens vooral op de weg
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Performance display BMW
Uiteraard.
Het is immers niet hun auto. Wat jij allemaal erin gooit zal hun een worst wezen.
- Arthur
- Berichten: 39936
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Performance display BMW
Totdat die worst wat bederving vertoont... Dan hadden ze die worst nooit verkocht
- Philipoo
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Performance display BMW
Als een bedrijf op een simpele tablet alle waarden reëel kan produceren die je auto op de weg brengt, dan zijn alle rollenbanken ineens overbodig. Fantastich
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Performance display BMW
Die gaat idd komen.
Inmiddels een offerte gekregen voor een OS Giken.
Dat is mijn eerste keus, maar is erg duur. Is andere orde van grootte dan een remap of displaytje oid.
Het bedrag is niet echt in overeenstemming met de waarde van de auto. Als deze uitgave zou worden gedaan voor een M5 >>> ton, dan blijft het veel geld maar is wel in overeenstemming met de waarde van de auto.
Daarom ook offertes gevraagd voor Drexler en Quaife.
Als die in 90% in mijn behoefte voorzien wat ik van een LSD verwacht en als deze veel minder kosten, dan wordt het waarschijnlijk een van deze twee. Een professional of die-hard Ringracer kan uiteraard wel alles uit zo'n OS-Giken persen als ie voor de 100% gaat.
Zover komt het niet bij mij.
Moet ook nog horen wat voor- en nadelen van de twee alternatieven ten opzichte van elkaar zijn.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Performance display BMW
Op de site van Hardeman staan nog wat alternatieven voor minder geld. Drexler is 600 goedkoper dan OS Giken ongeveer.
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2255
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Performance display BMW
Bmw m perf sper is dat nou gewoon een drexler?
-
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Re: Performance display BMW
Klopt ja. Lijkt me een prima optie: https://www.leebmann24.de/bmw-m-perform ... -440i.html
-
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Performance display BMW
Bij leebman wordt de drexler aangeboden als een BMW sport differentieel en kost 2287 euro. Bij Hardeman de Drexler, dezelfde neem ik aan, voor 2180 euro.
Ook op Hardeman Torsen diff gezien, veel goedkoper maar met maren. Quaife goedkoper dan Wavetrac. Over Drexler lees ik alleen over beperkingen als wieltje los van de straat komt.
Wel 700 euro goedkoper dan OS Giken. Staat me niet bij dat ik ooit wiel van de vloer heb gelicht.
In ieder geval laat ik Nick Doesburg van TEG de LSD verzorgen.
Ook belangrijk is dat auto uiterlijk begin april klaar is voor de eerste (test)rondjes op de Ring.
Ook op Hardeman Torsen diff gezien, veel goedkoper maar met maren. Quaife goedkoper dan Wavetrac. Over Drexler lees ik alleen over beperkingen als wieltje los van de straat komt.
Wel 700 euro goedkoper dan OS Giken. Staat me niet bij dat ik ooit wiel van de vloer heb gelicht.
In ieder geval laat ik Nick Doesburg van TEG de LSD verzorgen.
Ook belangrijk is dat auto uiterlijk begin april klaar is voor de eerste (test)rondjes op de Ring.
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2255
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Performance display BMW
Bij drexler bied men ook n compleet diff aan? Dat je niet je eigen diff laat modificeren? Zo kan je het lsd weer doorverkopen bij inruil.
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Performance display BMW
Die van Obbe bijvoorbeeld.
Wat will zegt is ook 'n optie.
Je zegt dat de prijs van zo'n sper niet in verhouding staat tot de waarde van de auto.
Snap ik niet. Is 'n M240 man. Met 480pk ofzo? Daar hoort vanaf <300pk al 'n sper op:)
Power is mooi, maar je moet 't wel kwijt kunnen/over kunnen brengen. Vooral met frontmotor + rwd. Gaat niet om driften, gaat om tractie en meer snelheid dus en beleving in (bochten) accelleratie.
Dit klinkt cru, maar zonder zo'n lsd denk ik als liefhebber: op die auto is één van de belangrijkste dingen 'vergeten'.
Waarom denk je dat 'alle' rwd //M modellen een lsd hebben? tractie en fun.
Bij 't verkeerslicht 3/4 gas wegtrekken gisteren met 'n nono links naast me. Strepen:)
Wat will zegt is ook 'n optie.
Je zegt dat de prijs van zo'n sper niet in verhouding staat tot de waarde van de auto.
Snap ik niet. Is 'n M240 man. Met 480pk ofzo? Daar hoort vanaf <300pk al 'n sper op:)
Power is mooi, maar je moet 't wel kwijt kunnen/over kunnen brengen. Vooral met frontmotor + rwd. Gaat niet om driften, gaat om tractie en meer snelheid dus en beleving in (bochten) accelleratie.
Dit klinkt cru, maar zonder zo'n lsd denk ik als liefhebber: op die auto is één van de belangrijkste dingen 'vergeten'.
Waarom denk je dat 'alle' rwd //M modellen een lsd hebben? tractie en fun.
Bij 't verkeerslicht 3/4 gas wegtrekken gisteren met 'n nono links naast me. Strepen:)
-
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Re: Performance display BMW
Theo, je moet even goed kijken of het een sper is inclusief huis. Durf ik niet te zeggen bij die van Leebmann. Dan is het een uurtje werk en kan je als je de auto verkoopt het sper los verkopen.
Ben geen expert maar voor zover ik weet maken Drexler en OS Giken beide gebruik van een platenconstructie. Verwacht niet dat die veel voor elkaar onderdoen. Een Quaife is een torsensper en heeft daardoor een andere werking. Die spert niet met een wiel van de grond. Deze heeft bijvoorbeeld een Quaife: https://youtu.be/X66_y1jUa-A
Misschien tijd voor een nieuw topic?
Ben geen expert maar voor zover ik weet maken Drexler en OS Giken beide gebruik van een platenconstructie. Verwacht niet dat die veel voor elkaar onderdoen. Een Quaife is een torsensper en heeft daardoor een andere werking. Die spert niet met een wiel van de grond. Deze heeft bijvoorbeeld een Quaife: https://youtu.be/X66_y1jUa-A
Misschien tijd voor een nieuw topic?
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Performance display BMW
Klopt, met 30/7% sperwerking, waarbij Drexler volgens mij gewoon een doorontwikkeling of licentie is van een ZF platensper.
Verschil is vrij groot, bij OS Giken wordt het pakket met koppelingsplaatjes nog eens extra bij elkaar gehouden met veren. Daardoor is het verschil tussen wel sperren/niet sperren groter te maken. Dus minder sperwerking tijdens bijvoorbeeld manoeuvreren en juist meer bij bocht-uit/driften, terwijl dit bij Drexler eerder een compromis is. Kort-door-de-bocht-uitleg, op o.a. YouTube kun je deze info wel vinden van mensen die er veel meer verstand van hebben.
-
- Berichten: 5299
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Performance display BMW
Klopt, OS Giken is inmiddels wel een mooi product geworden. Jaren geleden waren er nog wel eens issues mee kan ik mij herinneren. Ik weet niet hoe duurzaam een OS Giken is als je echt veel circuitkilometers maakt en veel drift.
Vergeet a.u.b. ook niet dat men er hier een handje van heeft om een 15 jaar oude, uit-specificatie zijnde platensper te vergelijken met een gloednieuwe OS-Giken. Natuurlijk is het verschil dan werelds. Ik ben erg benieuwd wat het verschil is tussen een gloednieuwe Drexler t.o.v. een OS-Giken.
Wij hebben de sperretjes door KMP drivetrain solutions in Hengelo laten doen. Vorig jaar hebben ze het sperdifferentieel in mijn M5 naar drexlerspec omgebouwd en de afstelling is werkelijk subliem.
Vergeet a.u.b. ook niet dat men er hier een handje van heeft om een 15 jaar oude, uit-specificatie zijnde platensper te vergelijken met een gloednieuwe OS-Giken. Natuurlijk is het verschil dan werelds. Ik ben erg benieuwd wat het verschil is tussen een gloednieuwe Drexler t.o.v. een OS-Giken.
Wij hebben de sperretjes door KMP drivetrain solutions in Hengelo laten doen. Vorig jaar hebben ze het sperdifferentieel in mijn M5 naar drexlerspec omgebouwd en de afstelling is werkelijk subliem.
-
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Performance display BMW
Drexler is plug en play. Easy to fit. Wellicht een compromis. Maar keuze perikelen over hoe de lock in te stellen zoals bij de OS-Giken. Heb begrepen dat naderhand bijstellen op basis van bevindingen eigenlijk bij dit diff hoort.
Bij Drexler is het monteren en klaar en niet wellicht nog meerdere keren terug.
OS-Giken meer mogelijk, maar klinkt me te bewerkelijk.
Denk dat deze amateur al rete tevreden is met het verschil tussen Drexler en huidige OEM open diff.
Na deze laatste excercitie wil ik klaar zijn en alleen maar rijden.
De OEM runflat banden zijn wellicht ongeschikt voor snelle rondetijden, maar hebben wel een brede grens tussen grip en uitbreken.
Je merkt heel duidelijke wanneer de banden snot zijn. En op die grens is het vermakelijk over vier wielen niet alleen voorwaarts maar ook zijwaarts door de bochten te gaan. Vreemd genoeg slijt het profiel slechts heel weinig. Vraag me af of ik dit seizoen het profiel er nog afkrijg??
Bij Drexler is het monteren en klaar en niet wellicht nog meerdere keren terug.
OS-Giken meer mogelijk, maar klinkt me te bewerkelijk.
Denk dat deze amateur al rete tevreden is met het verschil tussen Drexler en huidige OEM open diff.
Na deze laatste excercitie wil ik klaar zijn en alleen maar rijden.
De OEM runflat banden zijn wellicht ongeschikt voor snelle rondetijden, maar hebben wel een brede grens tussen grip en uitbreken.
Je merkt heel duidelijke wanneer de banden snot zijn. En op die grens is het vermakelijk over vier wielen niet alleen voorwaarts maar ook zijwaarts door de bochten te gaan. Vreemd genoeg slijt het profiel slechts heel weinig. Vraag me af of ik dit seizoen het profiel er nog afkrijg??
-
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Performance display BMW
Nick Doesburg heeft hier meegelezen en heeft me net een uitstekende aanbieding gedaan voor de Drexler variant.
Ik ga hier heel blij van worden.
Ik ga hier heel blij van worden.
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: Performance display BMW
toch mooi dat dit kan , ben benieuwd naar je bevindingen van de Drexler theo
- Martijn_bmw
- Berichten: 26877
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Performance display BMW
Cool!theo300pk+ schreef: ↑31 jan 2019, 21:50 Nick Doesburg heeft hier meegelezen en heeft me net een uitstekende aanbieding gedaan voor de Drexler variant.
Ik ga hier heel blij van worden.
-
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Performance display BMW
Voor de OEM remmen heeft Nick mij een even simpele, goedkope als doeltreffende oplossing geboden.
Remblokken vervangen door M4 exemplaren. Alleen voor.
Dus probleem van te warm wordende remblokken is ook opgelost.
Al met al met tamelijk simpele aanpassingen wordt de auto een prima pakketje om de Ring "te bedwingen" .
Remblokken vervangen door M4 exemplaren. Alleen voor.
Dus probleem van te warm wordende remblokken is ook opgelost.
Al met al met tamelijk simpele aanpassingen wordt de auto een prima pakketje om de Ring "te bedwingen" .
-
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Performance display BMW
Als de auto er dan ook is ...........
Mijn dochter heeft net theorie rijbewijs gehaald en wil graag stukje proberen in mijn auto.
Mijn dochter heeft net theorie rijbewijs gehaald en wil graag stukje proberen in mijn auto.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 20 gasten