Het zoveelste e36 circuitauto topic
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Het zoveelste e36 circuitauto topic
Na een tijdje meegelezen te hebben met jullie mooie verhalen, tips en trucks ter harte hebben genomen uiteindelijk de keuze gemaakt zelf een e36 sedan te gaan bouwen als raceauto.
Waarom een e36?
Plan was om met een redelijk budget een e36 330i te bouwen met een m54b30 motor.
Ik heb daarom dus weer voor een e36 gekozen omdat ik dan de remmerij en het onderstel uit mijn huidige tracktool kon overzetten.
Waarom een sedan? (((Voor looks neem je namelijk een coupe)))
Meerdere mensen heb ik horen zeggen dat de sedan koets steviger is als een coupe. Nou lijkt mij dit met een goeie kooi toch een punt dat te verwaarlozen valt, maar goed. Ook heb ik nu een coupe en heb het werken daaraan altijd als vervelend beschouwd. Het is (voor mij) gewoon een hoop gedoe om bijv tussen de rolkooi en stoel een “vrijrijden” briefje op het achterraam te hangen (laat staan dat het briefje van het haakje valt) en met een sedan doe je dan gewoon de achterdeur open. Kortom voor werkgemak en gebruiksgemak en het idee hebbende dat een sedan dan ook stijver is voor de sedan gekozen. Later komt een maatje van mij er achter via de bmw etk site dat de basiskoets van een sedan een beduidend stuk lichter is dan een coupe. Dus dit is ook wel een heerlijk voordeel. Ook vind ik na steeds meer foto’s van de STW wagens te hebben bekeken de sedan ook steeds mooier worden.
Eind augustus ben ik begonnen met het leeghalen van de sedan.
Ik heb van Auto Molenaar een rijdende 318i over genomen. Hiervan mocht ik houden wat ik nodig had en de rest kon ik terug brengen. Geen haast bij demontage dus dat was een mooie deal.
Ik heb van tevoren bewust geen budget opgesteld. Mezelf kennende kom ik hier toch altijd boven uit dus dan heb ik in ieder geval die teleurstelling niet
De bouw en aanschaf van de auto en onderdelen gebeurt uit lopende cashflow. Hierdoor zullen sommige dingen langer duren, maar omdat ik tussentijds gewoon racen kan met de huidige is dat geen probleem.
Het doel is om de auto afgetankt onder de 1000kg te laten wegen (ben zelf zwaar genoeg) en rond de 2:00 op cpz te rijden. Tijdens de bouw zo min mogelijk uit te besteden staat centraal, onderdelen die we zelf kunnen maken ook zelf te febriceren.
Hierdoor hou je de kosten ook lager. Voorbeeld; ik kan bij koopman racing een verstelbare stabistang kopen voor 500/600euro. Ik kan ook voor 100/150 euro materiaal aanschaffen en er zelf 1 fabriceren.
Of hij dan net zo goed is als de echte? Maar altijd beter dan origineel en je hebt de eer met je zelfgemaakte auto rond te rijden strax.
Ik ben begonnen met leeghalen en demonteren van de koets.
Heb naast de snijdraad uiteindelijk een sleepkabel moeten gebruiken om het voorraam er uit te snijden. Armen waren niet lang genoeg
Auto op de brug
Zo veel mogelijk staal binnenin verwijderen, bitumen en kitresten eruit
Kale plekken in auto behandelen
Strax ga ik verder met het plaatsen van foto’s. Dit zal gaan over het maken van de rolkooi. Ik ben benieuwd naar jullie op of aanmerkingen.
Waarom een e36?
Plan was om met een redelijk budget een e36 330i te bouwen met een m54b30 motor.
Ik heb daarom dus weer voor een e36 gekozen omdat ik dan de remmerij en het onderstel uit mijn huidige tracktool kon overzetten.
Waarom een sedan? (((Voor looks neem je namelijk een coupe)))
Meerdere mensen heb ik horen zeggen dat de sedan koets steviger is als een coupe. Nou lijkt mij dit met een goeie kooi toch een punt dat te verwaarlozen valt, maar goed. Ook heb ik nu een coupe en heb het werken daaraan altijd als vervelend beschouwd. Het is (voor mij) gewoon een hoop gedoe om bijv tussen de rolkooi en stoel een “vrijrijden” briefje op het achterraam te hangen (laat staan dat het briefje van het haakje valt) en met een sedan doe je dan gewoon de achterdeur open. Kortom voor werkgemak en gebruiksgemak en het idee hebbende dat een sedan dan ook stijver is voor de sedan gekozen. Later komt een maatje van mij er achter via de bmw etk site dat de basiskoets van een sedan een beduidend stuk lichter is dan een coupe. Dus dit is ook wel een heerlijk voordeel. Ook vind ik na steeds meer foto’s van de STW wagens te hebben bekeken de sedan ook steeds mooier worden.
Eind augustus ben ik begonnen met het leeghalen van de sedan.
Ik heb van Auto Molenaar een rijdende 318i over genomen. Hiervan mocht ik houden wat ik nodig had en de rest kon ik terug brengen. Geen haast bij demontage dus dat was een mooie deal.
Ik heb van tevoren bewust geen budget opgesteld. Mezelf kennende kom ik hier toch altijd boven uit dus dan heb ik in ieder geval die teleurstelling niet
De bouw en aanschaf van de auto en onderdelen gebeurt uit lopende cashflow. Hierdoor zullen sommige dingen langer duren, maar omdat ik tussentijds gewoon racen kan met de huidige is dat geen probleem.
Het doel is om de auto afgetankt onder de 1000kg te laten wegen (ben zelf zwaar genoeg) en rond de 2:00 op cpz te rijden. Tijdens de bouw zo min mogelijk uit te besteden staat centraal, onderdelen die we zelf kunnen maken ook zelf te febriceren.
Hierdoor hou je de kosten ook lager. Voorbeeld; ik kan bij koopman racing een verstelbare stabistang kopen voor 500/600euro. Ik kan ook voor 100/150 euro materiaal aanschaffen en er zelf 1 fabriceren.
Of hij dan net zo goed is als de echte? Maar altijd beter dan origineel en je hebt de eer met je zelfgemaakte auto rond te rijden strax.
Ik ben begonnen met leeghalen en demonteren van de koets.
Heb naast de snijdraad uiteindelijk een sleepkabel moeten gebruiken om het voorraam er uit te snijden. Armen waren niet lang genoeg
Auto op de brug
Zo veel mogelijk staal binnenin verwijderen, bitumen en kitresten eruit
Kale plekken in auto behandelen
Strax ga ik verder met het plaatsen van foto’s. Dit zal gaan over het maken van de rolkooi. Ik ben benieuwd naar jullie op of aanmerkingen.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
De rolkooi...
Ga maar eens naar een staalleverancier en vraag naar rolkooibuis
Dit was dus een heel gedoe om uit te zoeken... uiteindelijk was ik er achter en zal dit ook meteen delen zodat iedereen voortaan het goede kan bestellen. Als je geen chroommoly buizen gaat gebruiken moet je: naadloze koudgetrokken stalen precisiebuis EN 10305-1 Din 2391 met een staalkwaliteit van E235+c hebben.
Ik heb voor de hoofdbuis 45mm en de overige buizen 40mm gebruikt.
Begonnen met de hoofdbuis en aangrenzende buizen
Buizen naar voren, was er nog niet over uit hoe ik het stuurkolom vast zou gaan maken
Het begint wat te worden
Toch nog wat staal kunnen verwijderen
Subframe er onder vandaan, ik wil deze verbinden met de rolkooi
Me maatje heeft op de draaibank een gat van 6mm in een bout geboord, hierdoor kon ik mijn komboor heel precies over het oude bevestigingspunt van het subframe boren.
Uiteindelijk heb ik grote schotels aan een 40mm buis gelast, deze buis ging precies door het 40mm gat wat ik met mijn komboor geboord heb.
Daarna heb ik de buis EN de schotel aan de carroserie vast gelast.
Ga maar eens naar een staalleverancier en vraag naar rolkooibuis
Dit was dus een heel gedoe om uit te zoeken... uiteindelijk was ik er achter en zal dit ook meteen delen zodat iedereen voortaan het goede kan bestellen. Als je geen chroommoly buizen gaat gebruiken moet je: naadloze koudgetrokken stalen precisiebuis EN 10305-1 Din 2391 met een staalkwaliteit van E235+c hebben.
Ik heb voor de hoofdbuis 45mm en de overige buizen 40mm gebruikt.
Begonnen met de hoofdbuis en aangrenzende buizen
Buizen naar voren, was er nog niet over uit hoe ik het stuurkolom vast zou gaan maken
Het begint wat te worden
Toch nog wat staal kunnen verwijderen
Subframe er onder vandaan, ik wil deze verbinden met de rolkooi
Me maatje heeft op de draaibank een gat van 6mm in een bout geboord, hierdoor kon ik mijn komboor heel precies over het oude bevestigingspunt van het subframe boren.
Uiteindelijk heb ik grote schotels aan een 40mm buis gelast, deze buis ging precies door het 40mm gat wat ik met mijn komboor geboord heb.
Daarna heb ik de buis EN de schotel aan de carroserie vast gelast.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Dit dan weer sterker gemaakt door er een kruis in te lassen en dat door te zetten naar de schokbrekertorens.
De schokbrekertorens heb ik meteen verstevigd, plan is om mijn huidige bc racing set over te zetten en uiteindelijk een ast 5100 of intrax 1k2 set met 4 coilovers te nemen. Dan is het wel fijn als de torens uit meer plaat bestaan dan de 1mm blik die bmw ervoor in gedachte heeft gehad.
Ondertussen ging het differentieel onder de huidige racer kapot, dus toen meteen een diff besteld zoals ik hem in de nieuwe auto wil hebben.
Ook verder gegaan met de kooi
Ondertussen alles wat losboutbaar was aan de onderkant van de auto laten stralen en poedercoaten, daarna voorzien van strongflex geel.
Toen ben ik begonnen de onderkant en wielkasten te ontdoen van de bitumen en kit. Wat een hels karwij met de slijptol en staalborstels... volgende auto gaat anders ontlakt en schoongemaakt worden kan ik je zeggen...
Dit moest in de ets primer om goede hechting op het metaal te krijgen
En in de kleur ral 9003 gespoten
Daarna de onderdelen van de achterbrug weer gemonteerd
De schokbrekertorens heb ik meteen verstevigd, plan is om mijn huidige bc racing set over te zetten en uiteindelijk een ast 5100 of intrax 1k2 set met 4 coilovers te nemen. Dan is het wel fijn als de torens uit meer plaat bestaan dan de 1mm blik die bmw ervoor in gedachte heeft gehad.
Ondertussen ging het differentieel onder de huidige racer kapot, dus toen meteen een diff besteld zoals ik hem in de nieuwe auto wil hebben.
Ook verder gegaan met de kooi
Ondertussen alles wat losboutbaar was aan de onderkant van de auto laten stralen en poedercoaten, daarna voorzien van strongflex geel.
Toen ben ik begonnen de onderkant en wielkasten te ontdoen van de bitumen en kit. Wat een hels karwij met de slijptol en staalborstels... volgende auto gaat anders ontlakt en schoongemaakt worden kan ik je zeggen...
Dit moest in de ets primer om goede hechting op het metaal te krijgen
En in de kleur ral 9003 gespoten
Daarna de onderdelen van de achterbrug weer gemonteerd
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Toen weer verder met de rolkooi
Rolkooi in de ets gespoten
Daarna in de vulprimer
Ondertussen rondom nieuwe wiellagers geplaatst en voor komt de auto op e46 draagarmen te staan
Ook heeft de rolkooi de definitieve kleur gekregen (je moet er van houden zeg maar)
Rolkooi in de ets gespoten
Daarna in de vulprimer
Ondertussen rondom nieuwe wiellagers geplaatst en voor komt de auto op e46 draagarmen te staan
Ook heeft de rolkooi de definitieve kleur gekregen (je moet er van houden zeg maar)
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Toen voornamelijk bezig geweest de wielkasten achter te verruimen, keuze nu is om op 17” te gaan rijden. Mocht dit in de toekomst veranderen door bijv keuze van remmen of omdat 17” steeds moeilijker begaanbaar word in gebruikte slicks wil ik wel dat ik op 18” kan overstappen zonder dat dat enorme gevolgen heeft voor de koets.
We hebben de dubbele wand uit de wielkast geboort en geslepen, toen het achterscherm uitgerolt, en daarna de wielkuip weer dichtgelast. Hier een aantal fotos.
Vulhals tank weg en gat dichtgelast
En tankklep dichtgelast
Auto kan nu (op 17”) zover inzakken dat de draagarmen achter de carroserie raken en de band nog niet aanloopt
Er moet achter wel verbreed worden want dit is geen gezicht
We hebben de dubbele wand uit de wielkast geboort en geslepen, toen het achterscherm uitgerolt, en daarna de wielkuip weer dichtgelast. Hier een aantal fotos.
Vulhals tank weg en gat dichtgelast
En tankklep dichtgelast
Auto kan nu (op 17”) zover inzakken dat de draagarmen achter de carroserie raken en de band nog niet aanloopt
Er moet achter wel verbreed worden want dit is geen gezicht
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Toen begon het werk... afplakken van de kooi om de binnenkant wit te spuiten
Auto van binnen in de vulprimer gespoten
Toen ook in de ral 9003 gespoten
En daarna de kooi mogen uitpakken
Auto van binnen in de vulprimer gespoten
Toen ook in de ral 9003 gespoten
En daarna de kooi mogen uitpakken
- 328Ti
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Geweldige kleurcombinatie!
Keep up the good work
Keep up the good work
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Nu het werk aan de binnenkant aan het eind begint te raken ben ik verder gagaan met de motor.
Het originele oliefilterhuis heb ik er af gehaald
Hier heb ik een oliefilterhuis van een s50 opgezet. Deze heeft namelijk aansluitingen voor een oliekoeler.
Ik moest een blinddop uitboren en hier moest m12x1,5 draad ingetapt worden om de oliedruk sensor te kunnen plaatsen, aangezien de olie toevoerleiding van de vanos op de plek komt waar de oliedruk sensor zat.
Toen de oliepomp gedemonteerd om hier de onderdelen van bmw motorsport in te monteren
Dit zijn de motorsport onderdelen
Dit was het tot nu toe, volgende week gaan ik weer verder en er zal van tijd tot tijd een update volgen.
Het originele oliefilterhuis heb ik er af gehaald
Hier heb ik een oliefilterhuis van een s50 opgezet. Deze heeft namelijk aansluitingen voor een oliekoeler.
Ik moest een blinddop uitboren en hier moest m12x1,5 draad ingetapt worden om de oliedruk sensor te kunnen plaatsen, aangezien de olie toevoerleiding van de vanos op de plek komt waar de oliedruk sensor zat.
Toen de oliepomp gedemonteerd om hier de onderdelen van bmw motorsport in te monteren
Dit zijn de motorsport onderdelen
Dit was het tot nu toe, volgende week gaan ik weer verder en er zal van tijd tot tijd een update volgen.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Danku danku! Is begonnen als geintje. De huidige bmw begonnen we mat zwart, dat is wel geinig om te zien maar helemaal niet leuk en uniek. Toen in een gekke bui naar de action gereden en 2 bussen wit en rode verf bij elkaar gevoegd. Daar kwam het baby roze uit dat op de huidige auto zit.
Deze sedan pak ik wat netter aan dus gebruik nu autolak en heb voor de kleur RAL 4006 gekozen. Dit word hij buitenom ook behalve de motorkap, dak, en kofferbak. Dat wil ik van carbon.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Lekker kleurtje hoor. Wordt ook weer grondig aangepakt, gaaf!
- Djessey
- Berichten: 2207
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Heb de auto gezien en ik kan bevestigen dat dit echt een gigantisch vette build is. Wordt echt een serieuze auto zo.
-
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Hoe staat het hiermee?
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Goed! Auto rijd inmiddels.
Als ik eerdaags ff tijd over heb zal ik de rest posten.
Als ik eerdaags ff tijd over heb zal ik de rest posten.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Erwin toch????
:p stucadoor met tijd over, daar zie je er maar weinig van haha.
Mooi bouwsel! Zijn er nog plannen voor ombouw naar geblazen?
:p stucadoor met tijd over, daar zie je er maar weinig van haha.
Mooi bouwsel! Zijn er nog plannen voor ombouw naar geblazen?
Laatst gewijzigd door Jeffrey026 op 23 jan 2019, 06:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Ben benieuwd!
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Ik ben ook benieuwd. Niet goed naar de datum gekeken, dacht weer een leuke build thread erbij, is het een jaar oud
- Djessey
- Berichten: 2207
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Ik zal jullie een voorproefje geven!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Zie de draad nu pas, maar wat een werk en wat lijkt het allemaal goed in elkaar te zitten (no pun). Knap dat iemand zo een auto helemaal kan opbouwen met zelfbedachte rolkooi en al.
Die laatste foto ziet er niet heel erg hoopvol uit....
Die laatste foto ziet er niet heel erg hoopvol uit....
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Whahahha djessey wat ben je toch een figuur he.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Oke,
Verder dan met het uitrollen van de achterschermen.
Omdat ik een losse tank achterin wilde kwam ik kwa hoogte ook niet helemaal lekker uit met het originele vulgat voor de brandstof. Deze dus ook dichtgelast en de nieuwe alvast een locatie gegeven.
Toen kwam vriend djessey met foto’s van een stw auto en het wonderlijke idee om toch meer eventjes de voorkant aan te pakken zodat de auto toch lager kon.
Redelijk wat ruimte gewonnen denk ik zo...
Hier zie je het resultaat als het weer dicht gelast is
Rechterkant in aanbouw
In de etch primer
Grondverf en aflak
Dit was het dan weer even, misschien dat ik vanavond wel even verder kan.
Idd een stukadoor met tijd over is een relatief iets
Verder dan met het uitrollen van de achterschermen.
Omdat ik een losse tank achterin wilde kwam ik kwa hoogte ook niet helemaal lekker uit met het originele vulgat voor de brandstof. Deze dus ook dichtgelast en de nieuwe alvast een locatie gegeven.
Toen kwam vriend djessey met foto’s van een stw auto en het wonderlijke idee om toch meer eventjes de voorkant aan te pakken zodat de auto toch lager kon.
Redelijk wat ruimte gewonnen denk ik zo...
Hier zie je het resultaat als het weer dicht gelast is
Rechterkant in aanbouw
In de etch primer
Grondverf en aflak
Dit was het dan weer even, misschien dat ik vanavond wel even verder kan.
Idd een stukadoor met tijd over is een relatief iets
Laatst gewijzigd door Smeeris op 24 jan 2019, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Djessey is van de voorproefjes, ik meer van het hoofdgerecht! (ik zat naast smeeris toen ie dat lampje kapot reed)
Ik kan je vertellen, op het moment dat je weet dat het fout gaat totdat je daadwerkelijk de gevolgen van de fout krijgt heb je alle tijd van de wereld!
Je kan bij wijze van spreken uitstappen, naar het restaurant lopen, koffie halen, terug lopen, instappen en dan pas boem is ho roepen.
Daarna niet meer bij hem in de auto gezeten..
Laatst gewijzigd door E36-italia op 24 jan 2019, 10:08, 2 keer totaal gewijzigd.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Ah, ok, dat is de andere auto dus!
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Toen maar eens begonnen met het uitpluizen van de draadboom, djessey heeft me hier erg veel geholpen met het “standalone” maken van de ms43 ecu.
De motor er in gehangen
Het instrumentenpanneel
Begonnen met het vervangen van de stuurstang met rubber schijf., deze komt van een e8x 1 serie. Met wat aanpassen van de naaldlagertjes kon ik de (te)grote aansluiting eraf halen en vervangen voor 1 die op een e36 stuurhuis past.
Nu maar weer verder met de electronica.
Toen ik nog in de waan was dat een rembekrachtiger met abs niet nodig zou zijn had ik dus een grotere remcilinder gekozen en deze direct op het rempedaal gemaakt. Reed redelijk goed, maar toch weer emmeren met een remdrukverdeler, die een keertje niet goed stond omdat mn dochter in de auto had gezeten voor ik een sessie ging vrij rijden en ik dus belandde in de grindbak van de tarzanbocht.
De motor er in gehangen
Het instrumentenpanneel
Begonnen met het vervangen van de stuurstang met rubber schijf., deze komt van een e8x 1 serie. Met wat aanpassen van de naaldlagertjes kon ik de (te)grote aansluiting eraf halen en vervangen voor 1 die op een e36 stuurhuis past.
Nu maar weer verder met de electronica.
Toen ik nog in de waan was dat een rembekrachtiger met abs niet nodig zou zijn had ik dus een grotere remcilinder gekozen en deze direct op het rempedaal gemaakt. Reed redelijk goed, maar toch weer emmeren met een remdrukverdeler, die een keertje niet goed stond omdat mn dochter in de auto had gezeten voor ik een sessie ging vrij rijden en ik dus belandde in de grindbak van de tarzanbocht.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Toen de grote dag dat ik het polyester kon ophalen!
Voor gewichtsbesparing EN looks heb ik gekozen voor een carbon dak.
Voor gewichtsbesparing EN looks heb ik gekozen voor een carbon dak.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Re: Het zoveelste e36 circuitauto topic
Voorfront er op en aansluiten van oliekoeler, radiator en ventialtor
Het dichtmaken van de deurgrepen, ik vond de sloten en grepen vrij zwaar en om het gewicht van de auto zo laag mogelijk te houden heb ik achter voor snelsuitingen gekozen en bij de voorkant kan ik ze van binnen uit via het raam open doen. Moet duidelijk nog geschuurd en strak gemaakt worden
Nu verder met de remmen, ik kwam een complete set van een lotus evora/exige V6 tegen voor een redelijk prijs.
Hier heb ik dus de brackets voor gefreesd en pas gemaakt op de e36 naven.
Het dichtmaken van de deurgrepen, ik vond de sloten en grepen vrij zwaar en om het gewicht van de auto zo laag mogelijk te houden heb ik achter voor snelsuitingen gekozen en bij de voorkant kan ik ze van binnen uit via het raam open doen. Moet duidelijk nog geschuurd en strak gemaakt worden
Nu verder met de remmen, ik kwam een complete set van een lotus evora/exige V6 tegen voor een redelijk prijs.
Hier heb ik dus de brackets voor gefreesd en pas gemaakt op de e36 naven.