Het plan voor het weekend was om de auto van de oprit te halen en binnen te zetten. Dus begonnen met alle banden op te pompen. Na 3 jaar staan was de accu natuurlijk wel leeg. Maar ik had de hoop dat de auto met een volle accu wel zou starten. Dus heb ik de accu van de andere Sierra volledig opgeladen en even in deze gezet. Met het omdraaien van de sleutel gingen alle lampjes normaal branden, dus dat zag er al goed uit. Toen de sleutel naar stand III gedraaid om de motor rond te laten gaan, en toen.....................helemaal niets. Geen motor die rond ging, geen klik van de startmotor, ook geen beetje dovende lampjes op het dashboard. Dus ik vermoed dat de bendix van de startmotor vastzit.
Na 3 jaar buiten staan maakte ik me ook wel een beetje zorgen over of de remmen niet volledig vast zouden zitten. Aan de linkerkant van de auto kon ik er gelukkig met de krik bij, dus de krik er linksvoor onder en eens testen hoe het zat met de rem. Gelukkig viel dat alles mee, na een klein beetje moeite ging het wiel redelijk soepel rond. Ook linksachter viel het erg mee. Aan de rechterkant kon ik er helaas niet bij met de krik, maar ik had de hoop dat die ook niet al te vast zouden zitten.
Tja, als hij niet rijdend naar binnen kan dan wordt het duwen... Dus een poging gedaan hem een stukje vooruit te duwen. Helaas zat er totaal geen beweging in. Dan maar wat harder aanpakken... De sleepkabel aan de BMW en aan de Sierra en het stuur vast een beetje draaien zodat hij de goede kant op zou gaan.
Het eerste stukje viel niet mee, maar na een metertje begon hij al wat minder zwaar te rollen. Na 3 jaar is hij eindelijk van zijn plek gekomen.
En eindelijk binnen.
Ik had vorig jaar al een keertje de hoge drukspuit over de auto gehaald omdat hij een beetje groen begon te zien, maar de rechterkant kon ik toen niet bij. Nou ja, hij gaat toch uit elkaar...
Maar eerst maar even alles open gezet zodat hij van binnen kan drogen en kan luchten want dat is hard nodig.