Martin van der Zwaard schreef: 17 jan 2019, 08:26
V70 is nog duur. Ik heb hier een XC70 staat met 345kkm erop en ding loopt als een naaimachine. Maar zijn nog best dure auto's ondanks de leeftijd en kilometers/
Relatief duur als je kijkt naar leeftijd/bj idd. Daarnaast ligt er tot de facelift (2006 volgens mij) een behoorlijk korte 5-bak in de diesels, die bij 130 al behoorlijk de rust verziekt. Jongere facelift modellen zijn dan weer behoorlijk prijzig.
Vind het verder trouwens geweldige auto's, comfortabel, tijdloos, ruim. Maar een maatje van mij is nu aan zijn 3e bezig, maar die heeft nog nooit aan auto's zo veel kosten gehad. De betrouwbaarheid houdt schijnbaar wel een keer op boven de 3 ton.
@ Paskal en Martin
Jaarkilometrage zal als ik daar eenmaal woon laag zijn. Verwacht een 10-12k per jaar, maar de kans zit er dik in dat ik eerst nog een maandje op en neer ga à 280 km per dag, wat ook nog te overzien is natuurlijk. Omslagpunt benzine/diesel ligt in Dld zo rond de 10k.
Zo'n E38 vind ik wel erg gaaf en is natuurlijk een echte cruiser. Hoe zit het qua onderdelenprijzen?
En tuurlijk, de meeste auto's die hier langskomen zijn zaaddodend saai, maar als je bereid bent weinig geld uit te geven en comfort wenst dan kom je niet veel verder dan dat. De auto moet trouwens ook gewoon langs de weg staan, dus een te nette auto zou ik alleen maar zonde vinden. Het echte geld steken we lekker in de hobbyauto's.