Er sterven er meer van de honger, daar doen we toch ook niks aanPeric schreef: 13 jan 2019, 16:36 En met droge ogen beweren dat er jaarlijks 800.000 mensen sterven als gevolg van stikstofdioxide..

Er sterven er meer van de honger, daar doen we toch ook niks aanPeric schreef: 13 jan 2019, 16:36 En met droge ogen beweren dat er jaarlijks 800.000 mensen sterven als gevolg van stikstofdioxide..
bronSeveral studies of the consensus have been undertaken.[1] Among the most-cited is a 2013 study of nearly 12,000 abstracts of peer-reviewed papers on climate science published since 1990, of which just over 4,000 papers expressed an opinion on the cause of recent global warming. Of these, 97% agree, explicitly or implicitly, that global warming is happening and is human-caused.[2][3] It is "extremely likely"[4] that this warming arises from "... human activities, especially emissions of greenhouse gases ..."[4] in the atmosphere.[5] Natural change alone would have had a slight cooling effect rather than a warming effect.
bronVolgens de onderzoekers kan de Nederlandse zeespiegel in 2100 met één tot twee meter zijn gestegen als de aarde maximaal 2 graden opwarmt. Is de opwarming twee keer zo groot, dan kan de Noordzee-spiegel tot drie meter stijgen in 2100 en een eeuw later tot acht meter. "We hebben mogelijk twintig keer zo veel zand nodig als de twaalf miljoen kuub die we nu gebruiken om de kust te versterken", zegt Marjolijn Haasnoot van Deltares.
Voor de toekomst van Nederland is het cruciaal dat het klimaatakkoord van Parijs gehaald wordt, zegt Kuijken. Als dat niet lukt, is de situatie volgens hem alarmerend. "Dit rapport laat zien hoe ongelofelijk belangrijk het is dat de Parijse afspraken, om de opwarming te beperken tot onder de 2 graden, gehaald worden."
11.000 toestellen tegelijk in de lucht: wirwar aan vliegtuigen groeit nog flink door
https://www.ad.nl/binnenland/11-000-toe ... ~a829a23d/RECORD; Dit jaar zullen vliegmaatschappijen een recordaantal van 4,3 miljard passagiers vervoeren, is de verwachting. Dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van tien jaar geleden. Toen stapten ‘slechts’ 2,2 miljard mensen in het vliegtuig. Ook de komende jaren zal het vliegverkeer blijven toenemen. De wereldwijde luchtvaart groeit momenteel met 5 procent per jaar. ,,Dat lijkt niet veel’’, zegt Melkert. ,,Maar het betekent een verdubbeling in 2035 en verviervoudiging in 2050.’’
BizarPeterB schreef: 09 jan 2019, 10:05 Over manipuleren van gegevens gesproken..
https://www.daserste.de/information/rep ... o-102.html
Half uurtje vrijmaken en kijken
( in NL staan de meetpunten ook "ideaal"..)
Als mijn Duits me niet bedriegt zegt hij dat niet. Hij zegt dat er 800.000 mensen per jaar ziek worden van stikstofdioxide. Ziek worden is een grijzer gebied dan dood gaan.Peric schreef: 13 jan 2019, 16:36 En met droge ogen beweren dat er jaarlijks 800.000 mensen sterven als gevolg van stikstofdioxide..
Dit dus. Ik ben ook echt wel voor schonere auto's, en ik snap dat stikstof en fijnstof sowieso geen goed iets is. Maar inderdaad, het beslissen op basis van aannames is natuurlijk totaal van de pot verrukt. Daarnaast is vanaf eind dit jaar een EURO5 diesel waardeloos in Duitsland en in de grote steden zelfs onbruikbaar. Dan praat je over auto's van 6-10 jaar oud! Er zijn dan twee opties; of ze gaan lekker in het oostblok de boel 'vervuilen', aangezien NO2 zich aan de landsgrenzen houdt (ahum) of de auto's worden al gesloopt.Vanos schreef: 13 jan 2019, 20:03Als mijn Duits me niet bedriegt zegt hij dat niet. Hij zegt dat er 800.000 mensen per jaar ziek worden van stikstofdioxide. Ziek worden is een grijzer gebied dan dood gaan.Peric schreef: 13 jan 2019, 16:36 En met droge ogen beweren dat er jaarlijks 800.000 mensen sterven als gevolg van stikstofdioxide..
Volgens mij kan iedereen met boerenverstand wel bedenken dat hoe meer NO2 je inademt hoe minder gezond het is. Roken is ongezond, Steden in China waar het zwart ziet van de smog lijken me ook ongezond, en spaghetti koken moet je blijkbaar al helemaal niet doen. Ook al is minder beter, het punt van de documentaire is wel terecht: de grenswaarde wat wel en niet acceptabel is is volledig arbitrair. Mijn persoonlijke gevoel is ook dat de totale milieulast van het vervroegd afschrijven van al die auto's vele malen zwaarder is dan wat het zou opleveren.
Het Dieselverhaal staat natuurlijk wel compleet los van klimaatverandering. NO2 is geen broeikasgas. Het gaat hier dus alleen om luchtkwaliteit voor volksgezondheid.
Exact.Luco schreef: 13 jan 2019, 19:11 Volgens mij gaat het er meer om dat die paar autotjes in Nederland het verschil niet maken maar wel het hardste worden gepakt terwijl de zware industrie en bv elektriciteitscentrales veel en veel meer vervuilen, dus de maatregelen zijn onevenredig zwaar voor de gewone burger en men verschuift het probleem alleen maar.
Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Bram, Crookie, Darudevampire, Enzo, frankie, Peter-Paul, vigilante en 3 gasten