Luco schreef: 06 jan 2019, 17:06
Ik verdedig niks, renault heeft het de adfgelopen jaren niet goed gedaan, maar je moet je wel aan de feiten houden em een feit is dat afgelopen jaar de honda bij tr vaker is uitgevallen dan de renault bij renault,(motorgerelateerd)
Dus is de honda betrouwbaarder?
Is de honda sneller?
Dat zal aankomend jaar blijken, maar om nu te blaten dat de honda betrouwbaarder is klopt gewoon niet.
Het afgelopen jaar de Honda vergelijken net de Renault is appels met peren natuurlijk. Volgend jaar zal eea duidelijk worden.
Afgelopen jaar is Renault op veilig gegaan door bij 2 teams niet verder dan de b spec motor te gaan. Rbr was het enige team dat de c spec heeft aangedurfd.
TR had de pech ( of het geluk ) om als proefkonijn voor Honda en RBR te fungeren. Zodra ze iets nieuws hadden wat ze dachten dat kon werken mocht er een nieuwe motor in. Ploft hij dan was het pech maar hadden ze het in ieder geval uitgeprobeerd.
Renault heeft als voorbeeld bijna 2 jaar gedaan om een verbeterde versie van een mgu-k uit te brengen. Omdat ze bang waren dat ze niet betrouwbaar genoeg zouden zijn. ( en die brachten ze pas halverwege het seizoen uit nadat er al 3 stuk gegaan waren bij RBR en die ze daarom ivm gridsteaffen ook zomaar niet hebben gemonteerd )
De filosofie van RBR is niet om het meest betrouwbare/constante team te zijn. Maar wel mee moet met de top. Als ze dan op een paar circuits achteraan moeten starten omdat er een extra motor achterin gaat nemen ze dat op de koop toe, als ze de overige races maar vooraan voor een overwinning kunnen racen. Dat lukte met Renault niet, MB en Ferrari wilde geen motor leveren dan is dit de enige optie.
Die jappen zijn ook wel gebrand om het tot een succes te brengen nadat ze zo door McLaren en Alonso behoorlijk te kakken zijn gezet.
Als er dan een miljoentje of 10 extra tegenaan moet vanuit Japan zal dat geen probleem zijn, die willen wel om het gezichtsverlies enigszins te beperken.