Heerlijk toch. Ik ben ambtenaar, hoef nooit vroeg op te staan en rijd toch in een BMW M140i. Ik drink er nog eentje op iedereen die 80 uur per week aan het werk is




Heerlijk toch. Ik ben ambtenaar, hoef nooit vroeg op te staan en rijd toch in een BMW M140i. Ik drink er nog eentje op iedereen die 80 uur per week aan het werk is
Eeens hoor, maar ik denk dat het nu in het nieuws komt als tegengeluid dat elektrisch rijden niet zo ethisch is als men propageert.markm schreef: 02 jan 2019, 12:13Niet alleen het elektrisch rijden, maar ook mobieltjes, tablets en laptops, maar ach daar hoor je niemand over klagen en die heeft iedereen gewoon, zodra we ineens moeten veranderen naar elektrisch rijden is het plots een grof schandaal.scuderia schreef: 29 dec 2018, 22:13 En over het elektrisch rijden:
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... Earth.html
Dit soort praktijken zijn overigens in de meeste mijnen wel aanwezig, of dat nou over kobalt of goud gaat.
En vergeet ook de sloop van de schepen in India niet, daar wil je ook niet zien hoe het er aan toe gaat.
Nu praat je enkel in de norm van de CO2 uitstoot, elektrisch rijden kent natuurlijk nog een voordeel, dat is terugdringen van de luchtvervuiling.scuderia schreef: 03 jan 2019, 00:20Eeens hoor, maar ik denk dat het nu in het nieuws komt als tegengeluid dat elektrisch rijden niet zo ethisch is als men propageert.markm schreef: 02 jan 2019, 12:13Niet alleen het elektrisch rijden, maar ook mobieltjes, tablets en laptops, maar ach daar hoor je niemand over klagen en die heeft iedereen gewoon, zodra we ineens moeten veranderen naar elektrisch rijden is het plots een grof schandaal.scuderia schreef: 29 dec 2018, 22:13 En over het elektrisch rijden:
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... Earth.html
Dit soort praktijken zijn overigens in de meeste mijnen wel aanwezig, of dat nou over kobalt of goud gaat.
En vergeet ook de sloop van de schepen in India niet, daar wil je ook niet zien hoe het er aan toe gaat.
Het is een religie, en dat kun je zien aan hoe men omgaat met het afwegen van de voors en de tegens.
Een elektrische auto rijdt hier op steenkool met een rendement van 40% of erger nog: op bruinkool in Duitsland. Daarnaast zijn die batterijen zeer milieubelastend en zoals nu blijkt met gewonnen mineralen door kinderen onder erbarmelijke omstandigheden.
De klimaat-agenda is dit niet welgevallig, dus zullen de jesse klavers dit driftig van de hand doen.
En los daarvan: wat vinden wij van elektrische fietsen? Dat bejaarden met een kunstheup op een elektrische fiets rijden, vind ik geen enkel probleem.
Maar ik zie hier klerken om mij heen die gewoon gezond zijn op zo'n blauwe kentekenfiets met de broodtrommel onder de snelbinders en zelfs scholieren die op een elektrische fiets rijden.
Daar heb je weer 0,0000000000001 celciusgraad te pakken![]()
We zijn gewoon met teveel mensen op aarde en het leefgebied wordt almaar kleiner.Robin schreef: 03 jan 2019, 10:52 12 auto's wachtend voor een verkeerslicht in de binnenstad is o zo erg. Ze stonden er 50 jaar terug ook al.
Niet noemenswaardig zijn de kolencentrales, het transport over zee, vliegtuigen, heavy industries in met name China/India en dergelijke.
En overbevolking.
We trappen er in. Het is een epidemie, een religie, een ideologie, een doctrine.....
Volgens mij is de industrie globaal gezien veruit de grootste vervuiler. Niet die schone auto's die vandaag van de band aflopen maar die trucks van 30 jaar oud die in Senegal of Thailand bv. rijden op oud frituurvet. Je zou bijna spontaan zin krijgen in een bamischeif als je ruikt wat daar uit de uitlaat pruttelt. Om over die (bruin)kolencentrales nog maar niet te sprekenmarkm schreef: 03 jan 2019, 10:39
Nu alleen t onderste plaatje veranderen in een situatie in de binnenstad met 12 auto’s wachtend voor een verkeerslicht en tientallen mensen die oversteken bij t verkeerslicht. Dan heb je het werkelijke beeld van de situatie.
En vanaf 2030 mag je de bovenste geheel wegstrepen.
Ik denk dat je wel begrijpt dat ik aangeef dat t plaatje niet de realiteit weergeeft.Robin schreef: 03 jan 2019, 10:52 12 auto's wachtend voor een verkeerslicht in de binnenstad is o zo erg. Ze stonden er 50 jaar terug ook al.
Niet noemenswaardig zijn de kolencentrales, het transport over zee, vliegtuigen, heavy industries in met name China/India en dergelijke.
En overbevolking.
We trappen er in. Het is een epidemie, een religie, een ideologie, een doctrine.....
Daar komt bij; de lucht is nog nooit zo schoon geweest sinds 30 jaar. Toen je eind jaren tachtig door Duitsland reed groeide er niks in de middenberm. Moet je nu eens kijken hoe groen alles is in de zomer.Robin schreef: 03 jan 2019, 11:04 Toen 'De Muur' viel in 1989 zagen al die commies/lefties hun 'droom' in duigen vallen. Socialisme/communisme had gefaald. Nu is hun stokpaardje/waar ze voor leven het milieu en dan wel op HUN manier. Alles moet wijken.
Je geeft de ICE rijdende automobilist de schuld. Next.markm schreef: 03 jan 2019, 11:19Ik denk dat je wel begrijpt dat ik aangeef dat t plaatje niet de realiteit weergeeft.Robin schreef: 03 jan 2019, 10:52 12 auto's wachtend voor een verkeerslicht in de binnenstad is o zo erg. Ze stonden er 50 jaar terug ook al.
Niet noemenswaardig zijn de kolencentrales, het transport over zee, vliegtuigen, heavy industries in met name China/India en dergelijke.
En overbevolking.
We trappen er in. Het is een epidemie, een religie, een ideologie, een doctrine.....
Scherpvaart industrie en vliegverkeer Zijn allemaal dingen die noodzakelijk zijn. Of je moet een vliegtuig willen laten vliegen op batterijen. Dat word een flinke uitdaging.
Dan is de switch voor t wegverkeer toch veel makkelijker? Daarnaast staat t wegverkeer veel dichter bij de mens dan scheepvaart of vliegverkeer. Ik heb namelijk nog geen boeing zien opstijgen in centrum rotterdam.
Wellicht is t handig om je eerst te verdiepen in wat luchtvervuiling inhoud, hoe je dit bepaald en wat de invloed van wind hierop is. Dan zul je snappen dat hoe verder je van de uitstootbron zit hoe kleiner de restanten van vervuiling in de lucht is en dus een gunstiger effect geeft op gezondheid van mens en dier. Maar t is mensen eigen om direct naar scheepvaart vliegtuigen en china te wijzen. Is makkelijk. En verranderen vinden mensen eng. Maar is dat een reden om ook maar niks te doen en af te wachten? De wereldbevolking blijft iedere dag toenemen met 210.000 mensen. Hoe denk je dat we er dan voor staan over 40 jr ? Ik zelf gun de generatie na mij ook nog een leefbare omgeving. Of jij moet zeggen ach mn kinderen en kleinkinderen die kijken tegen die tijd maar?
Ik geef niemand de schuld. Ik geef aan dat t een goede ontwikkeling is.Robin schreef: 03 jan 2019, 11:34Je geeft de ICE rijdende automobilist de schuld. Next.markm schreef: 03 jan 2019, 11:19Ik denk dat je wel begrijpt dat ik aangeef dat t plaatje niet de realiteit weergeeft.Robin schreef: 03 jan 2019, 10:52 12 auto's wachtend voor een verkeerslicht in de binnenstad is o zo erg. Ze stonden er 50 jaar terug ook al.
Niet noemenswaardig zijn de kolencentrales, het transport over zee, vliegtuigen, heavy industries in met name China/India en dergelijke.
En overbevolking.
We trappen er in. Het is een epidemie, een religie, een ideologie, een doctrine.....
Scherpvaart industrie en vliegverkeer Zijn allemaal dingen die noodzakelijk zijn. Of je moet een vliegtuig willen laten vliegen op batterijen. Dat word een flinke uitdaging.
Dan is de switch voor t wegverkeer toch veel makkelijker? Daarnaast staat t wegverkeer veel dichter bij de mens dan scheepvaart of vliegverkeer. Ik heb namelijk nog geen boeing zien opstijgen in centrum rotterdam.
Wellicht is t handig om je eerst te verdiepen in wat luchtvervuiling inhoud, hoe je dit bepaald en wat de invloed van wind hierop is. Dan zul je snappen dat hoe verder je van de uitstootbron zit hoe kleiner de restanten van vervuiling in de lucht is en dus een gunstiger effect geeft op gezondheid van mens en dier. Maar t is mensen eigen om direct naar scheepvaart vliegtuigen en china te wijzen. Is makkelijk. En verranderen vinden mensen eng. Maar is dat een reden om ook maar niks te doen en af te wachten? De wereldbevolking blijft iedere dag toenemen met 210.000 mensen. Hoe denk je dat we er dan voor staan over 40 jr ? Ik zelf gun de generatie na mij ook nog een leefbare omgeving. Of jij moet zeggen ach mn kinderen en kleinkinderen die kijken tegen die tijd maar?
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt man! Wat een nonsens. Wie is er in de buitenlucht wel eens gestorven aan CO2? Niemand!markm schreef: 03 jan 2019, 10:39
Nu alleen t onderste plaatje veranderen in een situatie in de binnenstad met 12 auto’s wachtend voor een verkeerslicht en tientallen mensen die oversteken bij t verkeerslicht. Dan heb je het werkelijke beeld van de situatie.
En vanaf 2030 mag je de bovenste geheel wegstrepen.
Hoe stoot een electrische auto meer fijnstof uit in de binnenstad dan een diesel bv?Alfata schreef: 03 jan 2019, 11:57Je hebt echt geen idee waar je het over hebt man! Wat een nonsens. Wie is er in de buitenlucht wel eens gestorven aan CO2? Niemand!markm schreef: 03 jan 2019, 10:39
Nu alleen t onderste plaatje veranderen in een situatie in de binnenstad met 12 auto’s wachtend voor een verkeerslicht en tientallen mensen die oversteken bij t verkeerslicht. Dan heb je het werkelijke beeld van de situatie.
En vanaf 2030 mag je de bovenste geheel wegstrepen.
Wie is er in de buitenlucht gestorven aan fijnstof? 1800 mensen vorig jaar in Nederland!
Een elektrische auto stoot minstens een keer, maar veelal velen malen meer fijnstof uit dan een benzine-auto. Dus pleur op met je "schone binnensteden" lulkoek.
Voornamelijk bandenslijtage. Dit bovenal bij stuurbewegingen op lage snelheid. Daarnaast is er een vermoeden (dit wordt nader onderzocht) dat zware auto's (elektrische auto's) ook veel meer fijnstof doen opwaaien wat op het wegdek ligt.WJ schreef: 03 jan 2019, 12:08Hoe stoot een electrische auto meer fijnstof uit in de binnenstad dan een diesel bv?Alfata schreef: 03 jan 2019, 11:57Je hebt echt geen idee waar je het over hebt man! Wat een nonsens. Wie is er in de buitenlucht wel eens gestorven aan CO2? Niemand!markm schreef: 03 jan 2019, 10:39
Nu alleen t onderste plaatje veranderen in een situatie in de binnenstad met 12 auto’s wachtend voor een verkeerslicht en tientallen mensen die oversteken bij t verkeerslicht. Dan heb je het werkelijke beeld van de situatie.
En vanaf 2030 mag je de bovenste geheel wegstrepen.
Wie is er in de buitenlucht gestorven aan fijnstof? 1800 mensen vorig jaar in Nederland!
Een elektrische auto stoot minstens een keer, maar veelal velen malen meer fijnstof uit dan een benzine-auto. Dus pleur op met je "schone binnensteden" lulkoek.
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Enzo, HarryC, Sidney en 1 gast