Verder zijn er nog wat zaken niet helemaal 100%, wat netjes verteld was bij de verkoop, dingen zoals de radio en het info scherm wat de helft van de tijd niet werkt. Motor gebruikt wat olie, volgens mij is dat een keerring die niet meer goed is. Onder de 4000 toeren lijkt hij wat vermogen te missen, maar dat schijnt opgelost te kunnen worden door de solenoids schoon te maken/vervangen. Verder is hij cosmetisch gezien ook niet meer op en top, maar ja de auto heeft dan ook al weer 250.000 km gereden. En daar was de prijs dan ook naar.
Op het moment gebruik ik de auto als dagelijkse auto, maar dat is niet het eind doel. De planning is om begin volgend jaar de auto helemaal te strippen en er een kooi in te zetten zodat deze omgebouwd kan worden naar rally auto. En dan mee te gaan rijden in de nieuwe 130i Challenge.
Ik zal in dit topic het ombouwen een beetje bij houden en hopelijk eind volgend jaar de eerste rally ermee te rijden.
Afgelopen zaterdag was er een kennismakingsdag georganiseerd door de 130i challenge om mensen die geïnteresseerd zijn om deel te gaan nemen te laten proeven wat de potentie is van de auto. Het was een erg regenachtige dag op Test Track Thedinga in Emmen, maar daardoor wel leuk om een beetje te spelen. Er waren 4 rally E87 en ik mocht met mijn straat E87 ook mee doen.

Ondanks het open diff ging hij nog redelijk makkelijk dwars

Hier een paar fototjes: